/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
isedikke til brug på vorter?
Fra : janinna
Vist : 11697 gange
200 point
Dato : 23-04-06 09:04

hej! har læst mig til at man kan bruge iseddike til at fjerne vorter med. men er der nogen der kan fortælle mig hvad iseddike er og hvor man kan købe det?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-06 09:18

iseddike (Ethansyre) er en stærkt ætsende organisk syre og opløser uden problemer f.eks. hærdet lak.

Så det vil jeg bestemt ikke anbefale at smøre på dig selv.

Du bør i stedet gå til din læge og få noget at fjerne vorterne med.
Eller vente til de forsvinder af sig selv, hvilket de gør efter en tid, når den virus der gør at du får vorter er brændt ud.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 210 point
Dato : 23-04-06 09:42

Iseddike kan fås på apoteket.
Jeg har fjernet flere vorter med iseddike, ingen problem, brug en vatpind og KUNpå vorten

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-04-06 11:59

Iseddike er 100 % ren eddikesyre.Det har som så mange andre stoffer flere forskellige navne, alt efter folks fag. Det er det samme du kender fra almindelig ekkike, hvor det bare er fortyndet med ca. 20 til 50 dele vand. Is eddike kaldes det, fordi frysepunktet er ret højt, 16,7 °C.
Så det fryser til is bare der ikke er så varmt i stuen.

Det er også brandfarligt. Det er der ikke så mange der tænker på.

Hvis du får det på dig andre steder end vorten, skal du skylle omgående med rigeligt vand. Brug det kun på badeværelset med vand i kummen eller bruseren parat.

Brug det ikke i nærheden af øjne, mund eller genitalier. Sart hud i nærheden af vorten kan dækkes med en fed beskyttende creme, eller bare smøres med madolie.

Om det virkeligheden hjælper på vorter ved jeg ikke. Vorter går lo ret dybt, og jeg ville være betænkelig ved at ætse med syre, andet end på den yderste del.

Vorter er der så mange råd om, og et af dem er nok i brug ,når den forsvinder af sig selv. Derfor er der nogen, som hårnakket påstår at rådet hjælper.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 23-04-06 13:42

Jeg var så uheldig at have en vorte som jeg fik behandling til i ca. 10 år. Det siger noget om at det nok ikke var behandlingen der virkede, men det faktum at den gik i sig selv efter 10 år. Derfor spar tiden hold den nede, men glem behandlingen for den virker alligevel ikke.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-04-06 16:16

Hej janinna
Værd at vide om vorter og hvad du selv kan gør for at slippe af med dem.:
http://minti.dk/Minti/Fra%20pressen.htm
http://www.vitamindoktor.com/cm213/

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 22-07-06 14:46

Tak for svaret dabj.
har købt det på apoteket: og det VIRKER!!