/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Afstandsskiver vario
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 701 gange
40 point
Dato : 22-04-06 12:03

Hvad bruger man afstandskiver til varioen til?? er det hvis remmen ikke kan falde helt ned på gliderøret eller hvad gør de???

og behøver skiverne være lige så store som gliderøret

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 22-04-06 13:31

Nu er jeg ikke den store knallert ekspert, men jeg har da haft en scooter, og jeg mener, at de omtalte skive sørger for at remtrækket ikke kan komme i højeste gear. Der vil i andre lande med andre fartbegrænsninger ikke være afstandsskiver i variomatic´en; de vil i hvert fald ikke begrænse så meget som i DK.

Jeg fik mine skiver fjernet hos en kammerat, men det resultat at scooteren nu kunne køre ca 65 km/t. MEN, jeg blev knaldet af politiet, med det resultat, at HELE remtræks systemet blev fjernet, og jeg stod tilbage med en bøde, regning for reservedele og montering på total 6190 kr.

Så hvis du har i tankerne at få skiverne fjernet, så tænkt lige på konsekvenserne.... Desuden er det ret livsfarligt både for dig og andre traffikanter.......

Ellers, Gi den bare gas....... :)

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 22-04-06 18:04

Nej, det du taler om er begrænsning skiver.. afstandskiver er dem som sørger for at remmen ik falder ned på gliderøret..