/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Labrador hvalp ønskes
Fra : drala
Vist : 1181 gange
100 point
Dato : 20-04-06 21:29

Er der ikke en der ved hvor vi kan købe en sort Labrador tæve omkring d. 1/7-06 ?
Vi ønsker at følge hvalpen som helt lille hos sin mor, så rent geografisk snakker vi om sjælland og helst ikke for lang mod syd.
Er ikke interesseret i links til sider hvor man kan søge efter hvalpe, men kun konkrete facts.

Drala

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-06 22:35

Dette link er godt nok fra Dansk Kennel Klub, selv om du ikke ville have links så undskyld

http://www.dansk-kennel-klub.dk/page.php?menu=424

Kommentar
Fra : drala

Dato : 20-04-06 23:07

Der har jeg været

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-04-06 09:04

Hvad er problemet???---Nordsted1 giver dig et link til DKK's hvalpeliste--der har du været??
Tror du man kan forudbestille hvalpe på klokkeslet
Hvis du følger den hvalpeliste, begynder det du ønsker at dukke op omkring begyndelsen af maj.

Kommentar
Fra : Juelsgaard

Dato : 21-04-06 09:53

Hmmmm, du er nok nødt til at skrive lidt mere om hvad det er I leder efter.

Er det en hvalp af jagtlinier eller udstillingslinier? Skal den kun være familiehund eller vil I også gerne kunne bruge den på lidt udstillinger m.m.

Betyder farven mere end afstamningen (i min verden har en god labrador jo ingen speciel farve)?

Er det vigtigere at den er 8 uger på en bestemt dato end hvordan afstamningen er?

Er det vigtigere at den befinder sig på Sjælland end hvordan afstamningen er?

Hvilken pris er I villige til at give for en hvalp.

Jeg kender jo temmeligt meget til labradoravlen og vil gerne give gode råd om hvor man kan købe en (efter min opfattelse) kan købe en god hvalp, men det vil sjældent være sådan at man kan finde en god hvalp på et bestemt tidspunkt og på et bestemt sted og med en bestemt farve. Det indskrænker i hvert fald udbudet temmeligt meget.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-06 12:05

Jeg er klar over at du ikke vil have links, men hvorfor ringer du ikke til nogle af de kenneler, der er opdrættere af Labrador.

http://www.labradorhvalpeliste.dk/drk-hvalpe.htm

At datoen skal være ca. den 01.07.06 skyldes sikkert at familien holder sommerferie og har tid til det nye "familiemedlem.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 13:16

http://www.drumbeat.dk/

Forventer hvalpe omkring 5 maj. Tæven er blevet skannet til at vente 8 hvalpe.

De skulle så være klar til at rejse hjemmefra de første dage i juli.

Men det er gule labber. Kennelen ligger her i Ballerup.

Kommentar
Fra : drala

Dato : 21-04-06 13:21

Det er helt rigtigt at det sommerferien der spiller ind, vi vil gerne kunne tilbringe den første til halvanden hjemme med hvalpen.

Grunden til at jeg ikke vil have links, er at det kunne være rart hvis der var nogen der kendte nogen og kunne sige god for et sted. Der er jo meget i medierne iøjeblikket om hundehvalpe, så værre er det ikke.
Det vi ønsker er ikke en jagthund, ej heller en hund med en fin stamtavle, vi vil gerne have en familiehund, labrador, sort og tæve. Og det skulle gerne være omkring 1 / 7 -06 så vi kan tilbringe det meste af sommerferien med hende.
Drala

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 13:26

Kennel Hedin har lige fået 7 hvalpe, -mørkebrune labber.
http://www.123hjemmeside.dk/hedin

Kennelen ligger i 4060 KirkeSåby. -De skulle så være 8 uger d. 11 juni...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 13:27

---I er godt klar over, at det er en jagthund, I er ude efter, ikke??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-06 13:31

Birgitta

Du er bare så dygtig, det er links fra mit eget link

drala

Jeg tænkte nok at det havde noget med sommerferien at gøre, så man kan være hjemme hos den lille hvalp i begyndelsen.

Jeg håber at I finder den hvalp, som I søger.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 14:14

drala, hvis I ikke vil have en stambogsført labrador, så må I næsten vente, til der viser sig noget i jeres omgangskreds. At nogen her siger god for den er jo ikke afgørende, da vi jo ikke kender hinanden.

I kunne også prøve diverse hunde-internater, eftersom det er en blandingshund, I ønsker, -som bare nogenlunde LIGNER en sort labrador.

Men der skal MEGET held til for at finde en til 1. juli.

Almindeligvis venter man glad og gerne måneder og ÅR på sin hundehvalp...

ans: Mange veje fører til Rom..

Kommentar
Fra : drala

Dato : 21-04-06 15:03

Vi har ventet i meget lang tid, og besluttet os nu her. Sommerferien ligger fast så det ville være rart hvis det kunne være der vi fik den.

Og jeg er udemærket klar over at Labrador er en jagthund ! Men som der bliver nævnt i et indslag så har det meget at skulle have sagt om forældrerne er decideret jagthunde, udstillingshunde el.lign. Det smitter af på prisen Og vi er ikke interesseret i en jagthund, udstillingshund el. lign
Vi vil have en Labrador der er ren, ingen blanding, men en ægte labrador.

Drala

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 15:23

En ægte labrador er en labrador med stamtavle. I stamtavlen kan man se, om det er af "jagtlinier" eller den lidt tungere "familiehund". Men stambog skal der til. Ellers kan I ikke se noget som helst -andet end en sød moder med en flok små sorte pølser... Hvordan "pølserne" kommer til at se ud som voksne, det ved I intet om uden stambog.

En labrador med stamtavle koster vel omkring 6000 hvis man ikke forlanger at det skal være en hvalp af "tophunde". En hund uden stambog koster vel omkring et par tusinde... men det kan meget vel løbe udgifter på til dyrlæge og medicin. OG I har ikke nogen garanti for at I får noget for jeres 2000 kr.
Med en DKK stamtavle har I mulighed for at få pengene tilbage, hvis hvalpen viser sig at have alvorlige helbredsmæssige fejl.
Desuden er der en masse tilbud til stambogsførte hunde hvis I melder jer ind i DKK. Her tænker jeg på træning, -enten til jagt eller almindelig lydighed. --Almindelig lydighed er dog også for blandingshunde. Der er rigtig mange andre gode tilbud i DKK. OG et rigtig godt klubblad.

Tænk på, at jeres hund helst skal holde min. de næste 10 år. Hvad så med at give jer selv og den en ordentlig start?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 15:30

--Og når jeg siger "..venter på en hvalp" så mener jeg den tid, der går fra man har fundet forældrene til man kan få hvalpen hjem....

Der er ikke så mange, der bare lige futter ud og køber en hvalp et eller andet sted. Det er jo nærmest en adoption, der er tale om..... I skal godkendes af opdrætterne, og det er ikke nødvendigvis så nemt at blive, uanset om vi taler om en blandingshvalp eller en DKK labrador.

Accepteret svar
Fra : Juelsgaard

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-06 18:51

Jamen, så må jeg hellere komme med et lidt mere konkret råd. Jeg synes at du skal kontakte Maiken Walbom, Hillerød ( www.cocoloco.dk ).

Hun planlægger hvalpe med 2 af hendes tæver her i foråret/sommeren, men præcist hvornår ved jeg ikke. Ingen af tæverne er dog sorte, men alt efter hvilken hanhund hun vælger kan der jo komme sorte hvalpe og ellers vil jeg råde dig til at overveje om farven virkelig er så vigtig. Begge tæver er af god udstillingsafstamning (hvilket jo ikke betyder at man behøver udstille hvalpen, men blot at disse hunde og deres forfædre lever flot op til racestandarden, altså ligner en rigtig labrador). Samtidig er begge tæver af sundhedsmæssig ret god afstamning, jeg er dog personligt mest vild med den gule tæve, idet alle hendes kuldsøskende har supergode hofter og der er en del af hendes kuldsøskende som har lavet gode resultater i avlen. Så det vil helt sikkert være en tæve og en opdrætter som jeg kan anbefale.

Med venlig hilsen

Camillla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Godkendelse af svar
Fra : drala

Dato : 21-04-06 22:46

Tak for svarene allesammen, tror jeg lukker den her tråd nu

drala

Kommentar
Fra : Dullen

Dato : 09-05-06 09:08

Jeg skal selv ha en labrador hvalp fra et kuld af min egen labradors for 1½ år siden. dvs at det er min nuværende 6 årige hunds søns hvalpe som fødes omkring 1.juni i år og er altså til afhentning sidst i juli..
Så hvis du ikke har fundet en løsning og VIL ha en hvalp, så bor "forældrene" til Sara som er drågtig nu, i nærheden af Ishøj

Skriv evt. privat for yderligere oplysninger.

PS.
Jeg skal selv ha en tæve fra det kommende kuld og skal selv (bisiddende i Århus egnen) følge hvalpene på en hjemmeside der blir lavet til det samme

Mvh.
Dullen