/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mangler kabel til videograp
Fra : lufthoved
Vist : 550 gange
300 point
Dato : 19-04-06 23:04

Kære Kandu-brugere,

jeg skriver til Jer i håbet om at I kan hjælpe mig med at finde en forhandler af et kabel jeg voldsomt mangler.

Jeg har et videograpper kort i min computer med en almindelig 4-pin mini-din indgang. Jeg ønsker at grappe billeder fra en kamera, monteret på et mikroskop, der sender signal i S-video format. Min problem er at S-video udgangen på kameraet er en DB-9 pin (svarende til normal seriel stik på computer). Nogen der ved hvor en omformer skaffes, eller alternativt hvordan man kan lave et....?

Mange hilsner
lufthoved

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 20-04-06 08:50

Hej, det lyder som et lidt specielt kabel så prøv dem her:

http://www.blackbox.dk

De fremstiller på bestilling hvis du ikke kan få det andre steder og har en 'Tal med en ekspert' service.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-04-06 11:45

Du skal have fat i manualen til mikroskopet og for at se hvordan svhs signalerne er ført ud på stikket.

Med den viden vil enhver elektronikmand kunne lave kablet. SVHS standarsstikkets forbindelser er kun or luminans og crominans. Sync er indeholdt i lumimanssignalet.

Du kan købe dig fattig i diverse tilfældige færdigkabler som måske virker,men formentlig ikke.
Dit mikroskop følger ikke en standard. Det er sikkert fordi fabrikanten så kan sælge et special kabel til en høj pris.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 20-04-06 11:55

Hvis du ikke kan finde benforbindelserne i manualen, kan du forsøge dig frem.

Nemmest er at koble til svhs indgangen på et fjernsyn, og have klippet svhs stikket af den anden ende på et standardkabel. De "varme " ender forsøger du dig så frem med på miskopstikket. Når der komme et sort/hvidt billede på fjernsynet har du fundet dne rigtige pol for luminans. Den ledning lodder du fast og forsøger dig frem med den anden til der også er farver på.
Dert virker kun hvis miroskobet er til normal europæisk PAL. Det er det samme man bruger i syøstasien. Men japan , USA, Frankrig og Rusland ( alle med tilhørende vasalstater) er aparte.

Godkendelse af svar
Fra : lufthoved

Dato : 20-04-06 22:43

Tak for svaret transor.

Det bliver nok den vej jeg kaster mig ud i det...