/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PUCH !!
Fra : Boss-Boss
Vist : 945 gange
24 point
Dato : 18-04-06 22:14

Nogen der kan skære det ud i pap for mig . hvordan man bore den ! Ville ønske jeg havde flere point ville gi 200 point for at få det skært ud i pap

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-06 22:29
Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 18-04-06 22:55

plomberingen ud hvis der er en sådan...

boring : cylinderen bores større - hvilket medføreer, at der skal et nyt stempel til.

Hakning : der saves noget at stemplet, så der lukkes mere benzin ind.

husk at udstødningen også skal tilpasses, hvis det er større effekt der ønskes...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-06 00:29

At bore en knallert, betyder ikke at lave cylinderen størrer, men at fjerne plumben.
Det kommer af, at man i gl. dage udborede plumben, men på en Maxi, fjerner man plomben, og kan så yderlig bore indsugningshullet lidt op.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 19-04-06 13:49

Hmm.. Kunne i skrive hvordan man gør sån helt i PAP

Hvilke ting skal man bruge og sån

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-04-06 14:08

Hvilken type cylinder er det???
Der er flere forskellige, hvor man fjerner plomben på forskellige måder.
Er det støbejern (de gamle blæserkølet), Maxi cylinder, eller hvad????

MVH

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 20-04-06 17:45

En lovlig en som bare skal bores

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 20-04-06 21:53

det er en puch maxi

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 24 point
Dato : 21-04-06 17:52

http://www.thansen.dk/product.asp?c=690747949&n=1709621229&pn=1709622355
Når du kigger på cylinderen her til højre, som står på hovedet, kan du se indsugningshullet, mellem de 2 skruehuller til at skrue studsen på: http://www.thansen.dk/product.asp?c=690747949&n=1709621277&pn=1709622621
Der i indsugningshullet sidder den hårdt hærdede plumb, som er et rundt rør, der gør hullet mindre.
Den er ikke til at bore i, derfor skal den fjernes på en anden måde.
Dengang fabrikken satte den i, blev det gjort, ved at dreje et spor/rille midt på den.
Så havde de et tilsvarende spor/rille halvvejs inde i indsugningshullet.
Så lagde de en låsering omkring plomben: http://www.t2sport.dk/shop/default.asp?ProductID=2905
Klemte den godt ind i plombens sport, og skubbede plomben ind i indsugningshullet, hvor den sprang halvt ud inde i det spor der var i cylinderens indsugningshul.
Derfor er plomben låst.
Nu skal cylinderen af, og der bores et lille hul, helt opad plomben, (Et eller andet sted, top/side eller bund)indtil boret rammer låseringen, som er meget hård, så bores videre, kun lige gennem låseringen (2mm)
Bordet skal bide(Tage spån), og derfor trykkes hårdt uden at brække det når det borer i låseringen, ellers brændes spidsen af.
Så skulle cylinderen/plomben kunne rasles lidt med, så plomben falder ud. Nu er cylinderen boret.
Cylinder monteres med nye pakninger, uden at knække stempelringe, og kører nu 45km/t
Nu får du ikke mere for de 24 point
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Boss-Boss

Dato : 21-04-06 19:29

Tak for svaret pallebhansen.