/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvor stor import
Fra : Kortoververden
Vist : 514 gange
50 point
Dato : 18-04-06 18:59

Hvor ka nje gfinde ud af hvor mange hunde der årligt bliver importeret til Danmark

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 18-04-06 19:19

Det er svært at sige for ikke alt er legalt, men du har et par muligheder. Ved dansk kennelklub registreres alle importer som er fci hunde. Muligvis kan dise tal også findes i andre klubber.

Dansk Hunderegister giver ikke et billede for importer omregistreres ikke.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-04-06 19:42

Det er jo selvfølgelig de officielle tal je gleder efter, en person der arbejder mod ulovlig import af hunde, og hun proklamerede at der var en skønsmæssig ULOVLIG import på 5-7000 hunde om måneden, og det synes jeg lyder urealistisk højt

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 18-04-06 20:49

Det lyder urealistisk. Ganske vist har vi i DK et par hundrede tusinde hunde. Dansk kennelklub har et par og tyve tusinde medlemmer. Skulle vi få bare 5000 hunde pr. måned vil det alene efter et år være 60.000 hunde ekstra. det er helt hen i vejret.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-04-06 22:11

Ifølge Dansk Statistik er der i DK ca 546.000 hunde fordelt på 449.000 familier