/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Genstarter...
Fra : DHH
Vist : 386 gange
350 point
Dato : 17-04-06 19:04

Min computer:

ASUS Bundkort
PSU 350W
P4 3,06
1024DDR Ram (3200PCI)
GF 6600GT (Strømstik er monteret)
AC97 Onboard (Disabled i BIOS) + PCI AC47 lydkort

Ang. køling er der cpu-køling (Op til 3,40), kabinet-blæser, grafikkort-køler samt ram-kølerer... Holder sig under 40* ---------------------------------------------

Har opdateret samtlige drivere, incl. chipset osv. Har slået automatisk genstart fra, men der kommer ingen meddelelse om fejl (Heller ikke i system loggen). Genstartene kan være varrierende, da det kan være lige fra opstart af system til 10 timer senere; måske mere... Har formateret 2 gange uden held.

Nogle forslag til hvad det kan være ?

Kommentar
Fra : Random

Dato : 17-04-06 19:09

Er det en u-kontroleret genstart? dvs. Computeren går sort/fryser. og genstarter så..

Eller lukker alle programmer ned, hvorefter Pc'en genstarter?

/Random

Kommentar
Fra : DHH

Dato : 17-04-06 19:12

u-kontroleret genstart...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-06 19:18

Mit bud er fejl i strømforsyningen, det lyder hvertfald klart som en hardwarefejl.

Kommentar
Fra : DHH

Dato : 17-04-06 19:23

Havde samme problem med min gamle PSU, så købte en ny og har stadig samme problem... Da jeg selv havde en mistanke til det...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-04-06 19:39

Din genstartsknap foran på kabinettet sidder vel ikke så tæt at den kan lave det nummer.
Du kunne evt prøve at tage den fra på motherboard. Den hedder sw og sidder nederst i højre hjørne som den nederste første 2 benet stik (på mit Asus p4p800)

Kommentar
Fra : DHH

Dato : 17-04-06 19:44

Har dog ikke pillet stikket ud, men kan dog sige at den sidder som den skal...

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 17-04-06 20:00

Når du oplever genstart, har du da prøvet at gå i bios, og tjekke din cpu-tempratur? Eller følt på køleren om den er varm?

Du kan også have problemer med dine ram. Et godt program til at teste dette med, er memtest, som downloades gratis.
http://www.memtest86.com/

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : DHH

Dato : 17-04-06 20:09

Den står som sagt under 40*(det højeste jeg hidtid har set) også efter længere tid med spil... Har brugt Everest Corporate til specs. om drivere osv. samt testet ram med Memtest...

Kommentar
Fra : Random

Dato : 17-04-06 23:20

Jeg havde en computer, der havde været sendt med post, den frøs også, mere eller mindre tilfældigt, men især når man overbelastede CPU'en..

Det hjalp at tage CPU'en ud og og sætte den i igen med et tilpas lag kølepasta..
Om CPU'en havde rystet sig løst under transporten, eller den var sat løst i fra start.. skal jeg ikke kunne sige.. Men det hjalp som sagt, og det er da et forsøg værd.

/Random

Kommentar
Fra : DHH

Dato : 18-04-06 18:31

Køleren er lige opgraderet med en NorthQ 80mm, hvor kølepastaen blev påført...

Kommentar
Fra : Random

Dato : 18-04-06 20:56

Hmmm... Hvis der er flere ramblokke kandu prøve at køre med en af gangen og se om problemet stadigt er der i begge tilfælde.. hvis ikke du har flere blokke, kan du måske låne en blok et sted.

(det er ikke altid memtest programmer opdager alle typer fejl - har jeg hørt)

/Random