/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Redde en totalt død harddisk
Fra : Tordenkalven
Vist : 1184 gange
100 point
Dato : 16-04-06 14:32

Hejsa

Kan nogen hjælpe mig, min store harddisk med alt, blandt andet digitale billeder fra de sidste 10 år ligger derpå. Den er på 100 GB og alt er prøvet. Det samme med en mindre på 30 GB.

Opstod da jeg lukkede maskinen, og ikke så den ikke lukkede, og så stod åben hele natten og forsøgte at lukke....men stadig stop åben ved daggry *S*

Er der nogen der kender et godt, og jo ikke for dyrt sted, hvor man kan få den skilt ad, og sat i en ny Harddisk..

Alt er prøvet, og der er ikke en eneste ting der bevæger sig når der kommer strøm til, så den er død...så råd i den retning er spild...desværre....der kan ikke komme strøm til elektronikken.

Giver gerne gode /flere point for noget ektraordinært.

Hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-04-06 15:42

dit spg, er meget forvirret skrevet???

Er det pceren du vil have startet, og ikke kan starte??

Så behøver det jo ikke at være din harddisk der er stået af, så kan du jo bare sætte den i en externe harddisk holder, har du prøvet det??

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 16-04-06 17:53

Beklaer forvirringen

men

Forhold dig til hvad der står...

Min harddiske er tager ud af maskinen og duer ikke...

det er det hele jeg gerne vil have løst....andet skal der ikke spekuleres i

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-04-06 18:29
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-04-06 18:31
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-04-06 18:31
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-04-06 18:32
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-04-06 19:03

Dette firma kan 100% sikkert hjælpe dig:http://www.ibas.dk/
alimak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-04-06 21:07

Jeg har netop læst om et program i bladet PC Planet nr. 4. der kunne redde data fra en harddisk selv om der ikke kunne læses derfra. Programmet hedder HDD Scan and Repairer og hævder at kunne redde data da den kan læse og skrive til disken uden at skulle inden om bios først. Om det virker ved jeg ikke men det er da værd at prøve.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-04-06 21:08

Jeg har netop læst om et program i bladet PC Planet nr. 4. der kunne redde data fra en harddisk selv om der ikke kunne læses derfra. Programmet hedder HDD Scan and Repairer og hævder at kunne redde data da den kan læse og skrive til disken uden at skulle inden om bios først. Om det virker ved jeg ikke men det er da værd at prøve.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-04-06 21:15

http://www.quattro-it.dk/datarecovery.htm fik det her link fra en der fik reddet alle foto og dokumenter til anbefaling

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-06 21:55

Mange firmaer kræver omkring 8000 kr for en sådan omg.
Du kunne jo starte med at udskifte elektronikken:
http://www.eksperten.dk/spm/599484
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-04-06 18:31

Quattro Datarecovery = www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-04-06 19:28

Stor tak indtil nu.

Har noget at kigge på, men dyrt er det vist...

der er ikke mange priser på deres hjemmesider, men nu undersøger jeg, og er mest til den med at udskifte printet..

Vender tilbage straks jeg har afdækket markedet, og deler mine point til den løsning jeg vælger..

der kunne måske komme endnu et par ting på banen

/ henrik

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-04-06 20:06

Fra: www.diskhelp.dk

Uprioriteret - Denne service er fortrinsvis for private !!:

Diagnose 500,- Kr (Elever og studerende GRATIS)
Data recovery i eget laboratorium efter tilbud. Priserne er stærkt reducerede og yderligere reducerede for Elever og studerende - Kontakt os
----

Det koster normalt melem 500 og 2500 for private.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-04-06 20:07

Det er i øvrigt gratis at spørge... vagt telefon er: 4076 4242

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-04-06 23:40

kan ikke lade være med at sige: hvis indholdet er så dyrebart - så betal da prisen - især hvis der ligger fotos der aldrig har været printet ud / fremkaldt - og vigtige dokumenter

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 09-08-06 13:50

Kan kun anbebale www.diskhelp.dk som ovenfor anført: Jeg har prøvet dem tidligere og de har reddet både DVD-skive og Compact Flash kort til mellem 500 og 1500 kr., hvilket er en bagatel hvis dataene er tilstrækkeligt vigtige.

Prøv dem!

Bigfool