/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Nova scottia duck tolling retr
Fra : hundelene
Vist : 831 gange
200 point
Dato : 15-04-06 08:42

Hej.
Er der nogen i dette forum, der har erfaring med en hund af racen : Nova scottia duck tolling retriver ? Jeg har læst lidt om racen og synes, at det lyder som en dejlig hund. Hvor kan man købe hvalpe af racen ? Mvh. Hundelene.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-04-06 09:41

http://www.toller-klub.dk/index.php?ID=11

Prøv specialklubben.

mvh
qfha

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 200 point
Dato : 15-04-06 15:31

Hejsa, -da jeg mistede min sidste hund, da overvejede jeg at købe en toller. Og jeg satte mig en del ind i racen og mødte flere på udstillinger og sådanne steder.

Ja, det ER en dejlig hund! Den er ikke så stor som en golden retriever, men ellers er der ikke så voldsomt stor forskel. Det er en BRUGSHUND, så det er vigtigt at indstille sig på, at det er en hund, man anskaffer med et bestemt formål: Jagt, servicehund, lydighed, agility, osv. Især i de unge år er det nødvendigt at bruge tid sammen med hunden på en fælles hobby eller et arbejde.

Samtidig er det en hund, der er vildt glad for at svømme og for at apportere. Så hvis man ikke træner seriøst med den kan man meget nemt risikere at falde i det hul, der hedder "kaste bold" igen og igen. Det er enormt stressende for enhver hund, og en toller, der ikke har noget "job" vil tigge om at du kaster bolden til den.. Eller en pind, eller en dummy...

Hvis du er indstillet på at dyrke en hundesport, -og hvis du bor ved stranden eller ved en sø som den kan svømme i, så er du måske i stand til at give en dejlig toller det perfekte liv.

Hvor du får den fra er en anden sag. Du må henvende dig til de kenneler, der er i Danmark og høre, om der er nogen af dem, der venter hvalpe omkring det tidspunkt hvor det passer dig. Vær indstillet på, at du måske må vente måneder eller år på en hvalp. Brug tiden på at gå på udstillinger og hils på hundene og på ejerne. Køb et katalog på udstillingen. Så har du alle navne på hunde, opdrættere og ejere. Og stambogsnummer som kan bruges til at forske i den enkelte hunds familie på DKK's webnet-side.

Godkendelse af svar
Fra : hundelene

Dato : 16-04-06 17:40

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-04-06 18:22

Tak for accepten af mit svar, Hundelene..