/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TomTom GO 300
Fra : BentHadsund
Vist : 1131 gange
200 point
Dato : 14-04-06 22:17

Hej.
Indledningsvis vil jeg lige oplyse, at jeg er ”bruger” af den moderne teknologi, og har ikke en dyt forstand på hvordan det er opbygget, jeg kan trykke på tænd/sluk knappen.

Men nu til ”sagen” jeg har været i Netto, og har købt mig en TomTom GO 300, den kort beskrivelse var "sæt kortet i" så skulle det virke. Det kort der fulgte med i købet er et, hvor Skandinavien er installeret, der medfulgte en meget fin i og let forståelig instruktion, så det virker fint, men nu kommer så mit spørgsmål der fulgte også 6 cd´er med, på disse cd´er ligger de øvrige lande i Europa, for kunne bruge oplysningerne/kortene på disse cd´er, skal jeg ha´ købt mig et "kort" men hvad for et kort skal jeg købe, kan jeg få et hvor det "hele" kan være på incl. Skandinavien (så jeg er fri for at skifte kort) og hvordan fungere det når jeg passere en landegrænse f.eks. Danmark - Tyskland ?

Der medfulgte ingen anvisning på opdatering, hvordan og hvor gør man det, og skal der betales for det, eller er det automatisk med i købet (har div. koder) ?

M.v.h.
Bent

For mig er det et svært spørgsmål, så 200 poient.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-06 22:41

Hukommelseskort kan købes på nettet, men først skal du vide hvor stort et kort din makskine kan klarer. Så måske det er bedre at købe kortet i f.eks Fona eller Zeiteck?? Din maksine er a jour det næste stykke tid, men du kan upgraderer det på nettet, prisen svinger alt efter modellen af GPS, og jeg kender ikke prisen på en TomTom, men da vi forhørte os på de forskellige modeller, svingede prisen fra ca. kr. 300 til kr. 1500

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-04-06 22:45

Når man køber diskount, må man sel gøre en del af arbejdet.
Her skal du bruge nogle SD-kort som du kan lægge de andre kort ind på. Så her må du finde ud af hvor meget de fylder, så du ved hvor mange SD kort du skal have med i bagagen.

Havde du hævet din søsters sommerløn, og havde valgt den store model 700, så havde der været indbygget en miniharddisk, hvor hele herligheden kunne ligge på!

Vær opmærksom på kortets alder, da Netto før har solgt GPS med kort der var et par år gammelt, så her må du tage fat i frakken på dem, hvis dit kort ikke er et 2006!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-04-06 01:12
Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 15-04-06 10:00

Hele Europa fylder ca. 1,3 Gb,så du ska ha et 2Gb SD-kort hvis du skal have det hele på en gang.Det har ingen betydning at krydse landegrænser! Du opdaterer ved at hente opdateringer på www.tomtom.com (selvom du lige har købt den er der garanteret en nyere version tilgængelig) gemmer dem på pc,tilslutter din TomTom vha usb-kabel til pc hvor den bliver registeret som en "removable disk" og får et bogstav alt efter hvor meget du har tilsluttet i forvejen f.eks. TomTom(G:) Højreklik på opdateringen og vælg "send til" og send det til TomTom.Eller brug "copy" og "paste"