/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Carpark North - Vocorder!
Fra : Elfredo
Vist : 772 gange
50 point
Dato : 14-04-06 13:01

Hej alle..

Jeg skal snart opstarte et band, vi går lidt i Carpark north, MEW stilen... Jeg kunne godt tænke mig at høre, når der bliver sunget med "robotstemme" på nogle af deres numre hvordan gør de det? jeg har læst et sted det skulle være en ting der hed en vocorder, men hvad er det? Jeg så dem optræde live i fjernsynet den anden dag hvor at søren han bare sang ind i mikrofonen og så havde han bare den stemme? Hvordan gør de, hvor finder man sådan et instrument, og hvor meget mon det koster??

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 14-04-06 14:36

Det er ikke en vocoder, men en talkbox. Deres optræden i tv var playback. Sådan nogle tøsedrenge. Respekt til Mew der leverede en fantastisk live optræden.

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 14-04-06 14:39

Hvad mener du med playback? De spillede jo det samme sted, og det var live. Nå, men hvordan bruger man så sådan en talkbox? Og hvor kan man købe en, og hvad koster de

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 14-04-06 16:32

Mew spillede live og Carpark North spillede playback - 100%!!!!

Det er lidt svært at forklare hvordan sådan en fungerer... prøv at søge på nettet.

Kommentar
Fra : cire_babz

Dato : 17-04-06 12:05

Vocoder er et instrument som mixer signalet fra en vocal og en synthesizer - Og skaber derved denne robot stemme . Der findes flere vocoder plugins derude som kan bruges evt. sammen med Adobe Audition, Orange Vocoder har jeg hørt meget godt om.

Vocoderen gør os det at den neutralisere harmonien i din stemme, så du kan bruge pianoet til at ændre "robot stemmens" akkord gang.

En anden løsning er et sequenser program som Reason(som jeg selv bruger) Hvor der er en indbygget vocoder, synthesizer osv.

Prisen afhænger meget af hvad du vælger, men så vidt jeg ved findes der flere gratis vocoders rundt omkring på nettet som er ret gode!!

mvh

Steffan

Kommentar
Fra : andersdt

Dato : 18-04-06 14:55

jeg så CPN live sidste år. Og det er ganske simpelt.. Når han synger med denne her robot-stemme tager han en slange, i dette tilfælde en haveslange, i munden og sætter den ud mellem tænderne og kinden. Det samme gjorde Burhan G til P3Guld i 2005. Men hvordan de ellers gør det med talkbox og hvad det ellers bliver kaldt ved jeg ikke..