/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Bluetooth eller infrarød
Fra : Doz
Vist : 695 gange
30 point
Dato : 13-04-06 19:05

Hej
Er ved at kikke på ny mobil tlf. Så vil lige høre hvad er bedst at have. Er der Infrarød eller Blurtooth in sin tlf??? Er det ikke noget med at Infrarød bruges til at overføredata hvor bluetooth er til hvis man gerne vil have f.eks. trådløs headset eller er jeg helt forkert på den??

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 40 point
Dato : 13-04-06 19:07

Bluetooth kan bruges til det hele, og Infrarød kan du ikke bruge til ret meget. Alle nyere telefoner har bluetooth, så vælg det!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-04-06 19:07

Medmindre du selvfølgelig finder en tlf med både bt og ir.

Kommentar
Fra : Hansen25

Dato : 13-04-06 19:11

Jeg vil mene du skal gå efter Bt, det er det mest brugte idag, men kan du finde en telefon dukan lide med begge ting er det klart at foretrække. Jeg bruger selv min bt meget, mest til overførelse af musik og billeder til og fra computeren, og mellem andre telefoner.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 13-04-06 19:29

Bluetooth er det eneste rigtige!
Så er du dækket ind, både med kommunikation til komputeren, andre telefoner og måske især håndfri betjening i bilen!
Du kan købe håndfri installationsæt til bilen, for omkring 500.-(måske endda billigere)
og sålænge telefonen har bluetooth, er bil-sættet ligeglad med, hvilket fabrikat du evt. køber nu og næste gang, telefonen skal udskiftes

Gert

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 13-04-06 19:32

Bluetooth er godt. Vælg en Nokia, som fungere bedst med Bluetooth. 6230I er en kanon mobil!!!

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 13-04-06 19:40

takker har nu tænkt på en Nokia 7370, nogen der kan sige godt eller skidt om den?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-04-06 01:40

Vælg bluetooth den funktion kan, som epidymitis er inde på, det hele både overføre data til og fra telefonen, og bruges for eksempel til headsæt, infrarød kan i princippet det samme men har den ulempe at sender og modtager skal kunne "se" hinanden, så det kan ikke bruges hvis du har telefonen i lommen, infrarød har også væsenlig længere overførsels tid end bluetooth som er radio bølger, mange telefoner har mulighed for begge dele, men du skal ikke regne med at bruge infrarød ret meget, jeg kan ikke råde dig i hvilken telefon du skal vælge, kender ikke Nokia, har selv en SonyEricsson

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-04-06 08:48

g-h

Citat
Du kan købe håndfri installationsæt til bilen, for omkring 500.-(måske endda billigere)

Hvor???

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-04-06 09:24
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-04-06 09:29

g_h

Imponerende så billigt det er blevet

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-04-06 09:34

Men man skal måske være hurtig ude, for netop denne model er udgået hos Nokia

Gert

Godkendelse af svar
Fra : Doz

Dato : 14-04-06 10:23

Tak for svaret epidedymittis. Da du var den første til at svare bliver det dig. Tusind tak for dit hurtige svar. God påske

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-04-06 17:54

Tak for det!

God påske til dig også!