/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Tremmeseng i glasfiber..???
Fra : trix86
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 10-04-06 23:43

Hej..

Jeg har en vild idé om at bygge en tremmeseng i glasfiber.. Jeg er klar over at glasfiber er giftig at arbejde med, men er det også farligt når det er tørret, malet og lakeret..??

Mvh. Martin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-06 09:04

Ikke en god ide. Det revner let ved belastning derved opstår der skarpe kanter.
Lige til at skære sig på.

Kommentar
Fra : Møbeldesigner

Dato : 11-04-06 10:24

Glasfiber er et stærkt materiale der kan indeholde stor styrke, hvis det er bygget rigtigt.
Selve glasvævet er ikke direkte giftigt (medmindre du pudser det og indånder støvet), men det bindemiddel der bruges kan være noget krads stads (eks. polyester eller epoxy). Afdampningen herfra er giftig.
Når et produkt udføres i glasfiber og hærdes, efterfølgende males eller lakeres, er det ikke farligere end andre malede eller lakerede overflader. Kanterne skal lukkes så vævet ikke stritter her.
Men konstruktionen er selvfølgelig afgørende, for en brækket glasfiberkant kan være knivskarp. Hvis du bygger din tremmeseng over en kerne eller en form og lægger et tilstrækkeligt antal lag glasfiber (overlappende), spartler ud og sørger for at kanterne er helt afrundede, tror jeg ikke der skulle være problemer med at udføre den i glasfiber.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 11-04-06 14:37

Men det må da være et kæmpe arbejde at udføre tremmerne?!