/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Nogle gamle jazz sange..
Fra : kimpark
Vist : 1847 gange
50 point
Dato : 10-04-06 10:17

Hej..
Jeg ville blive super glade hvis der var nogle som ville give mig en masse titler på nogle gamle blues/jazz sange.. som er ret kendte.. altså i stil med "rock around the clock".. sådan noget rigtig sving.. Der må gerne komme mangeg titler:)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-06 10:25

prøv at kikke her, du kan "bladre" videre og videre

http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=hit&genreid=18

Accepteret svar
Fra : tbayh

Modtaget 60 point
Dato : 10-04-06 10:28

Her er et par stykker : Men du får også lige et link http://www.jazzsongbook.com

   x-mas
Abdul Abulbul Amir    Frank Crumit   1928   waltz
Absence Makes The Heart Grow Fonder    Arthur Gillespie, Herbert Dillea   1900   waltz
Adios    Eddie Woods, Enric Madriguera   1931   rhumba
Adios Muchachos    Fred Stuart, Julio Sanders   1932   tango
Adios, Mariquita Linda    M.A.Jimenez      bolero
After All That I've Been To You    Chris Smith, Jack Drislane   1912   waltz
After The Ball    Chas.K.Harris   1892   waltz
Alabama Lullaby    Cal De Voll   1919   waltz
Alice Blue Gown    Joseph McCarthy, Harry Austin Tierney   1919   waltz
All Alone    Irving Berlin   1924   waltz
All Because Of You    Henri Therrien, Bud Green, Sam H.Stept   1928   Waltz
All My Love    Akst, Chapin, Jolson      waltz
All The World Will Be Jealous Of Me    E.R.Ball      waltz
Always    Irving Berlin   1925   waltz
Amar Y Vivir    C.Velasquez      bolero
Amazing Graze    John Newton   trad   waltz
Amor    Sunny Skylar, Gabriel Ruiz   1941   rhumba
Amour, Toujours L'Amour, L'    R.Friml      waltz
And Rose And Roses    Ray Gilbert, Dorival Caymmi   1965   Bossa Nova
Andalucia /The Breeze And I    E.Lecuona      bolero
Anniversary Song    Al Jolson, Saul Chaplin   1946   waltz
Anniversary Waltz, The    Al Dubin, Dave Franklin   1941   waltz
April In Portugal    Raul Ferrao, Jim Kennedy   1949   samba
Are You Lonesome Tonight?    Roy Turk, Lou Handman   1926   waltz
At The Christmas Ball (x-mas)    Fred Longshaw   1925   x-mas
At The Cost Of A Woman's Heart    Harry Braisted, Stanley Carter   1897   waltz
At The End Of A Winding Lane    Isham Jones, Gus Kahn   1924   waltz
Auld Lang Syne (x-mas)    Scottish Folk Song   1799   x-mas
Baby, It's cold Outside (x-mas)    Frank Loesser   1948   x-mas
Back O' The Yards    Walter Goodwin   1924   waltz
Ballerina    C.Sigman      rhumba
Barcelona    T.Evans      rhumba
Battle Hymn Of The Republic (x-mas)    Julia Ward Howe, William Steffe   1862   x-mas
Baubles, Bangles And Beads    Robert Wright, George Forrest   1953   waltz
Beautiful Love    Young, King, Van Alstyne      waltz
Beautiful Lady In Blue, A    Sam Lewis, J. Fred Coots   1935   waltz
Beautiful Ohio    M.Earl      waltz
Beloved    Gus Kahn, Joe Sanders   1928   waltz
Benny Goodman    x      1944
Besame Mucho    Sunny Skylar, Consuelo Velasquez   1941   rhumba
Bird In A Gilded Cage, A    Arthur J.Lamb, Harry VonTilzer   1900   waltz
Bird In A Gilded Cage, A    ArthurJ.Trent, Harry Von Tilzer   1900   waltz
Black Star Line    Edgar Powell, Clarence Williams, Spencer Williams   1924   Calypso
Blue Christmas (x-mas)    Billy Hayes, Jay Johnson   1948   x-mas
Blue Kentucky Moon    Walter Donaldson   1931   waltz
Bluesette    Norman Gimbel, Jean Thielemans   1963   waltz
Boy And A Girl Were Dancing, A    Mack Gordon, Harry Revel   1932   waltz
Boy Next Door, The    Hugh Martin, Ralph Blake   1944   waltz
Boy With The Receding Chin, The    Brad Browne   1936   waltz
Brazil    S.H.Russell, Ary Barroso   1939   samba
Broadway Rose    Fried, Spencer      waltz
Broken Hearted Melody    Gus Kahn, Isham Jones   1922   waltz
By The Sleepy Lagoon    E.Coates      waltz
Candy, Candy    Leroy Shield   1930   waltz
Carioca    V.Youmans      rhumba
Carolina Moon    Benny Davis, Joe Burke   1928   waltz
Carolina's Calling Me    Bob Charles   1931   waltz
Cast Away On The Island Of Love    Sidney Easton, Ed.Brown, James Stewart   1924   waltz
Champagne Waltz, The    Milton Drake, Con Conrad, Ben Oakland   1934   waltz
Champagne Waltz, The    Con Conrad, Ben Oakland, Milt Drake   1934   waltz
Charade    Johnny Mercer, Henry Mancini   1963   waltz
Charmaine    Erno Rapee, Lew Pollack   1926   waltz
Cherie, I Love You    Lillian Rosedale Goodman   1926   waltz
Cherry Pink And Apple Blossom White    Mack David, Louigay   1951   cha-cha
Chiapanecas /Mexican Hat Dance    Albert Gamse, M. V. DeCampo   1936   waltz
Christmas Carol, A (x-mas)    Tom Lehrer   1954   x-mas
Christmas Dreaming (x-mas)    Irving Gordon, Lester Lee   1947   x-mas
Christmas Song, The (x-mas)    Mel Torme, Robert Wells   1946   x-mas
Cigareetes, Whusky And Wild, Wild Women    Tim Spencer   1947   waltz
Cinderella, Stay In My Arms    Kennedy, Carr      waltz
Close To Me    Sam Lewis, Peter De Rose   1936   waltz
Come Josephine In My Flying Machine    Alfred Bryan, Fred Fisher   1910   waltz
Cuanto Le Gusta          samba
Cuban Love Song    Dorothy Fields, Herbert Stothart, Jimmy McHugh   1931   waltz
Cuban Love Song    Herbert Strothart, Jimmy Mc Hugh, Dorothy Fields   1931   waltz
Cuban Pete    J.Norman      rhumba
Cumparsita, La    Olga Paul, Matos Rodriguez   1932   tango
Curse Of An Aching Heart, The    W.Piantadosi      waltz
Curse Of An Aching Heart, The    Henry Fink, Al Piantadosi   1913   waltz
Daddy, You've Been A Mother To Me    Fred Fisher   1920   waltz
Daddy, You've Been A Mother To Me    F.Fisher      waltz
Dance Of The Bayou    Sidney Bechet   1941   rhumba
Dancing With Tears In My Eyes    Al Dubin, Joe Burke   1930   waltz
Dash And Dot    Leroy Shield   1932   waltz
Daughter Of Rosie O'Grady, The    Walter Donaldson      waltz
Dawes Melody It's All In The Game    Carl Sigman, Gen. Charles G. Dawes   1912   waltz
De Corazon A Corazon    G.Ruiz      rhumba
Dear Heart    Henry Mancini   1964   waltz
Dear Little Boy Of Mine    E.R.Ball      waltz
Dear, With Me    Leroy Shield   1931   waltz
Deep In My Heart    S.Romberg      waltz
Desert Song, The    Oscar Hammerstein, Otto Harbach, Sigmund Romberg
Desert Song, The    S.Romberg      waltz
Desert Song, The    Oscar Hammerstein, Otto Harbach, Sigm.Romberg   1926   waltz
Diane    Erno Rapee, Lew Pollack   1927   waltz
Diane    Rapee, Pollack      waltz
Dizzy Gillespie /Charlie Parker    x      1958
Don't Ask Me Why    R.Stolz      waltz
Don't Go Out Tonight, Dear Father    M.E.Golding, W. L. Thompson   1886   waltz
Don't Say Goodnight    Al Dubin, Harry Warren   1934   waltz
Donde Estas Corazon    M.Serrano      tango
Down By The Winegar Works    Donald Bestor, Roger Lewis, Walter Donovan   1925   waltz
Down The River Of Golden Dreams    John Kleiner, Nathaniel Shilkret   1930   waltz
Down The River Of Golden Dreams    Klenner, Shilkret      waltz
Drainpipe Song, The    Morey Amsterdam, Kay Patrick   1946   waltz
Dream Boat    Mildred White Wallace   1923   waltz
Dream Lover    Schertzinger, Grey      waltz
Dream Tango    E.V.Malderen      tango
Dreamer Of Dreams    Gus Kahn, Ted Fiorito   1924   waltz
Dreaming My Life Away    Lloyd Garrett, Blanche M. Tice   1921   waltz
Dreamy Carolina Moon    Evans Lloyd, Erwin Schmidt   1925   waltz
Dreamy Melody    Ted Koehler, Frank Magine, C. Naset   1922   waltz
Dreamy Melody    Koehler, Magine, Naset      waltz
Edelweiss    Oscar Hammerstein, Richard Rodgers   1959   waltz
El Rancho Grande    Ramos, Uranga      rhumba
Everyone Was Meant For Someone    Bert Kalmar, Harry Ruby, Jan Rubini, S.Santaella   1919   waltz
Falling In Love Again, Never Wanted To    Sammy Lerner, Frederich Hollander   1930   waltz
Falling In Love With Love    Lorenz Hart, Richard Rodgers   1938   waltz
Falling In Love With You    J.Meyer      waltz
Fandango    Chris Smith   1921   tango
Fatal Wedding, The    W.H.Windom, Gussie L. Davis   1893   waltz
Fichas Negras    J.Rodriguez      rhumba
For The Next Ten Years    Ed Metz   1988   bossa nova
For You    Al Dubin, Joe Burke   1930   waltz
Forever More    Alan Lewis, Manfred Gotthelf, Helen Burnett   1927   waltz
Frenesi    A.Dominguez      rhumba
From The Land Of The Sky Blue Water    C.W.Cadman      waltz
Full Moon    Bob Russell, Gonzalo Curiel, Marcelene Odette      rhumba
Gay Ranchero, A    J.J.Espinosa      rhumba
Georgia Lullaby    Charles J Cordray   1923   waltz
Girl From Ipanema, The    Norman Gimbel, Antonio Carlos Jobim   1963   bossa nova
Girl Of My Dreams    Sunny Clapp   1927   waltz
Girl Of My Dreams    S.Clapp      waltz
Girl Of The Olden West, The    Haven Gillespie, Chas.L.Cooke, Egbert Van Alstyne   1923   waltz
Girl That I Marry, The    Irving Berlin   1946   waltz
Give Me A Moment Please    Whiting, Harling      waltz
Good Old Days    Leroy Shield   1930   waltz
Good Old Santa Claus (x-mas)    Rick Fay   1973   x-mas
Goodbye Charlie    Mary Langdon, Andre Previn   1964   waltz
Gravy Waltz    Ray Brown   1962   waltz
Guy At The End Of The Bar, The    Jack Wilcher, Saul Tepper   1941   waltz
Hallelujah, I'm A Bum    Mitchell Parish (adaptation)   1928   waltz
Hasta Manana    O.Farres      rhumba
Have Yourself A Merry Little Christmas    Hugh Martin, Ralph Burke   1944   x-mas
Heart That Once Belonged To Me, The    Clarence Williams, Thomas FatsWaller   1925   waltz
Here Comes Santa Claus    Al Hoffman, Milton Drake, Jerry Livingston   1942   x-mas
Hills Of Tennessee    Joe Davis, Spencer Williams   1932   waltz
Home On The Range    traditional   1873   waltz
Honest And Truly    Rose, Wood      waltz
Hours I Spent With You, The    Sam M. Lewis, Joe Young, Little Jack Little   1927   waltz
How Am I To Know    J.King      waltz
How Strange    Stothart, Brent      rhumba
I Called You My Sweetheart    Grant Clarke, Howard Johnson, James Monaco   1917   waltz
I Can Still Remember    Joe L. Sanders   1927   waltz
I Can't Tell Why I Love You, But I Do    Will D.Cobb, Gus Edwards   1930   waltz
I Don't Care What You Used To Be    Al Dubin, Jimmy McHugh   1924   waltz
I Don't Want To Play In Your Yard    Philip Wingate, H.W.Petrie   1894   waltz
I Get Ideas    Dorcas Cochran, Sanders   1951   tango
I Give My Heart    C.Millocker      waltz
I Know What It Means To Be Lonesome    James Kendis, James Brockman, Nat Vincent   1919   waltz
I Love A Little Cottage    Roscoe Gilmore Scott, Geoffrey O'Hara   1922   waltz
I Love You    Cole Porter      rhumba
I Love You In The Same Sweet Way    Billy Moll, Robert A. King   1931   waltz
I Miss You Most Of All    Joe McCarthy, James V.Monaco   1914   waltz
I Said No    Frank Loesser, Jule Styne   1942   waltz
I Wish I Had My Old Gal Back Again    Jack Yellen, Milton Ager, Lew Pollack   1926   waltz
I Wish I Had Someone To Cry Over Me    Mitchell Parish, Eleanor Young, Harry D. Squires   1923   waltz
I Wonder What's Become Of Sally    M.Ager      waltz
I Wonder What's Become Of Sally    Jack Yellen, Milton Ager   1924   waltz
I Wonder Where She Is Tonight    Paul Dresser   1899   waltz
I Wonder Who's Kissing Her Now    Howard      waltz
I'd Love To Live In Loveland    W.R.Williams   1910   waltz
I'll Always Be In Love With You    Bud Green, Herman Ruby, Sam H. Stept   1929   waltz
I'll Always Be In Love With You    Bud Green, Herman Ruby, Sam H.Stept      waltz
I'll be home for Christmas    Kim Gannon, Walter Kent, Buck Ram   1943   x-mas
I'll Close My Eyes, To The Rest Of The World    Cliff Friend   1929   waltz
I'll Follow My Secret Heart    N.Coward      waltz
I'll Never Have To Dream Again    Charles Newman, Isham Jones   1932   waltz
I'll Never Love Again    I.F.Esperon      rhumba
I'll See You Again    Noel Coward   1929   waltz
I'll See You Again    N.Coward      waltz
I'll See You In Cuba    Irving Berlin   1920   rhumba
I'll Take Romance    Oscar Hammerstein II, Ben Oakland   1937   waltz
I'm A Very Sensitive Poison    Jerry Seelen, Daryl Douglas, Danny Thomas   1951   waltz
I'm Alone Because I Love You    Joe Young, John Siras   1930   waltz
I'm Falling In Love With Someone    Herbert      waltz
I'm Forever Blowing Bubbles    Jaan Kenbrown, John William Kellette   1919   waltz
I'm Forever Blowing Bubbles    Kenarovin, Kellette      waltz
I'm Sorry I Made You Cry    N.J.Clesi   1918   waltz
, Lewis F. Muir   1913   waltz
I've Lost All My Love For You    Akst, Piantadosi      waltz
If    Robert Hargreaves, J.Damerell, Tolchard Evans   1934   waltz
If I Had My Life To Live Over    Vincent, Tobias, Jaffe      waltz
If I Had My Way    J.Kendis      waltz
If The Rest Of The World Don't Want You    Alex Gerber, Dave Dryer   1923   waltz
If You're In Love, You'll Waltz    H.Tierney      waltz
In A Little Spanish Town    Sam M.Lewis, Joe Young, Mabel Wayne   1926   waltz
In A Little Spanish Town    Sam Lewis, Joe Young, Mabel Wayne   1926   waltz
In A Little Spanish Town    Sam M.Lewis, Joe Young, Mabel Wayne      waltz
In A Shanty In Old Shanty Town    Little John Little, John Siras   1932   waltz
In My Merry Oldsmobile    Vincent Bryan, Gus Edwards   1905   waltz
In My Merry Oldsmobile    G.Edwards      waltz
In The Good Old Summertime    Ren Shields, George Evans   1902   waltz
In The Good Old Summertime    G.Evans      waltz
In The Shade Of An Old Apple Tree    Harry H.Williams, Egbert Van Alstyne   1905   waltz
In The Shade Of The Old Apple Tree    E.VanAlstyne      waltz
In The Sweet Bye And Bye    Vincent Bryan, Harry VonTilzer   1902   waltz
Indiana Moon    Benny Davis, Isham Jones   1923   waltz
Intermezzo    Robert Henning, Heinz Provost   1940   waltz
Intermezzo    H.Provost      waltz
Intermezzo    Robert Henning, Heinz Provost   1936   waltz
Island Virgin    Duke Ellington   1965   bossa nova
It Happened In Monterey    Billy Rose, Mabel Wayne   1930   waltz
It Was Hard When I Kissed Her Goodbye    Bobby Gregory, Joe Davis   1939   waltz
It's A Grand Night For Singing    Richard Rodgers      waltz
It's A Man, Ev'ry Time It's A Man    Al Dubin, Jimmy McHugh, Irwin Dash   1923   waltz
It's A Sin To Tell A Lie    Billy Mayhew   1936   waltz
It's A Sin To Tell A Lie    B.Mayhew      waltz
It's Too Late To Be Sorry Now    Joe Verges, Henri Therrien, Irwin LeClaire   1926   waltz
Jack Bulterman          1948
Japansy    Alfred Bryan, John Klenner   1927   waltz
Jeanine, I Dream Of Lilac Time    M.Shilkret      waltz
Jitterbug Waltz, The    Richard Malby jr, Thomas Fats Waller   1942   waltz
Just A Girl That Men Forget    Al Dubin, Fred Rath, Joe Garren   1923   waltz
Just Another Night    Walter Donaldson   1928   waltz
King For A Day    Sam M.Lewis, Joe Young, Ted Fiorito   1928   waltz
Kiss In The Dark, A    V.Herbert      waltz
Kiss Me Again    V.Herbert      waltz
Kiss Of Fire    A.G.Villoldo, Lester Allan, Robert Hill   1952   tango
Kiss Waltz, The    Al Dubin, Joe Burke   1930   waltz
Kiss Waltz, The    J.Burke      waltz
La Mulata Arrebata    D.Raymat      rhumba
La Rumba    J. Tim Brymn   1918   tango
La Television    Menendez, Fergo      rhumba
Latin Lullaby    Tom.M.Lommell   1960   bossa nova
Lazy Louisiana Moon    Walter Donaldson   1930   waltz
Lazy Lullaby    Edwin Tillman, Ed.E.Brown, Katherine Mack   1928   waltz
Lemon Lustered Hair    George Nider, Ed Metz   1957   calypso
Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! (x-mas)    Sammy Cahn, Jule Styne   1945   x-mas
Let Me Call You Sweetheart    Beth Slater Whitson, Leo Friedman   1908   waltz
Let Me Call You Sweetheart    Whitson      waltz
Let Me Go, Lover!    Jenny Lou Carson   1953   waltz
Let The Rest Of The World Go By    E.R.Ball      waltz
Let's All Sing Like The Birdies Sing    Robert Hargreaves, Stan.Damerell, Tolchard Evans   1932   waltz
Little Boats Should Keep Close To The Shore    Edward B.Marks, Joseph W. Stern   1901   waltz
Little Lost Child, The    Edward B.Marks, Joseph W. Stern   1894   waltz
Little Street Where Old Friends Meet, A    Gus Kahn, Harry M. Woods   1932   waltz
Little Street Where Old Friends Meet, A    Gus Kahn, Harry Woods   1932   waltz
Little Town In The Old County Down    Carle, Sanders      waltz
Lollipops And Roses    Tony Velona   1960   waltz
Love Me /Deja    Dolly Morse, T. Aivaz   1927   waltz
Love What Are You Doing To My Heart?    T.Barczi      tango
Love's Melody    Vernon L. Stevens, George Osborn   1926   waltz
Love's Own Sweet Song    Emmerich      waltz
Lovely Lady    Ted Koehler, Jimmy McHugh   1935   waltz
Lovely Lady    Jimmy McHugh      waltz
Lover    Lorenz Hart, Richard Rodgers   1932   waltz
Lover    Richard Rodgers      waltz
Lullaby Lady    Howard Johnson, James Rule, Max Kortlander   1926   waltz
Magic Is The Moonlight /Te Quiero Dijiste    M.Grever      rhumba
Mama Inez    L.Wolfe Gilbert, Eliseo Grenet   1931   rhumba
Man On The Flying Trapeze, The    Walter O'Keefe   1933   waltz
Manana    Peggy Lee, Dave Barbour   1948   samba
Many Happy Returns Of The Day    Al Dubin, Alfred Bryan, Joe Burke   1931   waltz
Many Happy Returns Of The Day    J.Burke      waltz
Maori Farewell Song    M.Kaihan, Clement Scott, Dorothy Stewart   1913   waltz
Maria Elena    S.K.Russell, Lorenzo Barcelata   1933   waltz
Maria Elena    L.Barcelata   1933   waltz
Maria Mia    Borguno, Arres, Stanley      rhumba
Masquerade    Paul Francis Webster, John Jacob Loeb   1931   waltz
Masquerade    Paul Francis Webster, John Jacob Loeb   1932   waltz
Masquerade    Webster, Loeb      waltz
Meditation    Carlos Jobim, Norman Gimbel   1962   bossa nova
Meet Me In Old Philly, Billy    Dan Dougherty, Eddie Malle   1926   waltz
Meet Me To-Night In Dreamland    L.Friedman      waltz
Meet Me Tonight In Dreamland    Beth Slater Whitson, Leo Friedman   1909   waltz
Mem'ries /Golden Memory Days    H.Sanford      waltz
Memories    Gus Kahn, Egbert Van Alstyne   1915   waltz
Memories    Egbert VanAlstyne   1925   waltz
Memory Lane    Bud G.DeSylva, Con Conrad, Larry Spier   1924   waltz
Memory Lane    Bud G.DeSylva, Larry Spier, Con Conrad   1924   waltz
Memory Lane    Spier, Conrad      waltz
Merry Go Round Waltz    Kennedy, Finn      waltz
Mexico City    Mort Greene, Walter Donaldson   1943   rhumba
Miamai Beach Rumba    I.Fields      rhumba
   Conrad, Magidson      waltz
Misirlou    R.N.Roubanis      beguine
Missouri Waltz, The    J.R.Shannon, John Valentine Eppel   1914   waltz
Moon Of Manakoora, The    Frank Loesser, Alfred Newman   1937   waltz
Moon River    Johnny Mercer, Henry Mancini   1961   waltz
Moon Was Yello, The    F.E.Ahlert      tango
Moonlight On The Colorado    Billy Mol, Robert A. King   1930   waltz
Morocco Blues    Clarence Williams, Joe Jordan   1926   tango
Most Beautiful Girl In The World, The    Lorenz Hart, Richard Rodgers   1935   waltz
Most Beautiful Girl In The World, The    Richard Rodgers      waltz
Mother Machree    Ball, Olcott      waltz
Mother Was A Lady    Joe Stern   1896   waltz
Music To Watch Girls By    Tony Velona, Sid Ramin   1966   bossa nova
My Adobe Hacienda    Massey, Penny      rhumba
My Beautiful Lady    C.M.S.McLellan, Ivan Caryll   1911   tango-waltz
My Beautiful Lady    I.Caryll      waltz
My Buddy    Gus Kahn, Walter Donaldson   1922   waltz
My Buddy    Donaldson, Kahn      waltz
My Dear    Jan Garber, Freddie Large   1934   waltz
My Favorite Things    Oscar Hammerstein II, Richard Rodgers   1959   waltz
My Gal Sal    Paul Dresser   1905   waltz
My Heart Belongs To The Girl    Al Sherman, Al Lewis   1929   waltz
My Hero    O.Strauss      waltz
My Isle Of Golden Dreams    Gus Kahn, Walter Blaufuss   1919   waltz
My Isle Of Golden Dreams    Blaufuss      waltz
My Moonlight Madonna    Paul Francis Webster, Zdenko Fibich, William Scotti   1933   waltz
My Shawl    Stanly Adams, Xavier Cugat   1934   rhumba
My Shawl    Ombo, Cugat      rhumba
My Song Of The Nile    Alfred Bryan, George W. Meyer   1929   waltz
My Swanee Home    Harry Hamilton   1919   waltz
My Toreador /El Relicario    J.Padilla      waltz
My Two Front Teeth, All I Want For Christmas Is, ? (x-mas)    Don Gardner   1946   x-mas
My Wild Irish Rose    Olcott      waltz
My Wishing Song    Irving Kahal, Joe Burke   1932   waltz
Nature Boy    E.Ahbez      waltz
Neal Hefti    x      1946
Neal Hefti /Woody Herman          1946
Neapolitan Nights    J.S.Zamecnik      waltz
Neath The Silv'ry Moon    Cliff Friend   1932   waltz
Negra Consentida /My Pet Brunette    J.Pardave      rhumba
Nellie Kelly I Love You    G.M.Cohan      waltz
Night Must Fall    X.Cugat      rhumba
Night That She Cried In My Beer    Ned Washington, Sam H. Stept   1934   waltz
Nightingale    Cugat, Rosner      rhumba
No! No! A Thousand Times No!    Al Sherman, Al Lewis, Abner Silver   1934   waltz
Noche    G.Ruiz      rhumba
Now    Wright, Forrest      waltz
Now Is The Hour /Moari Farewell Song    M. Kaihan, Clement Scott, Dorothy Stewart   1913   waltz
Oh! What A Pal Was Mary    P.Wendling      waltz
Oh, How I Miss You Tonight    Davis, Burke      waltz
Oh, What A Beautiful Mornin'    Richard Rodgers   1943   waltz
Oh, What I'd Do For A Girl Like You    George Whiting, Ted Snyder   1909   waltz
On A Sunday Afternoon    H.VonTilzer      waltz
On Miami Shore    V.Jacobi      waltz
On My Floating Kidney    H.McElroy, Marty Gold, Harry Turen, Chas.Koenig   1943   waltz
On The Street Of Regret    John Klenner, Pete Wendling   1941   waltz
One Kiss    R.Romberg      waltz
One Night Of Love    V.Schertzinger      waltz
One Rose, The    Del Lyon, Lani McIntire   1936   waltz
One Rose, The    Lyon, McIntire      waltz
Orchids In The Moonlight    Edward Eliscu, Gus Kahn, Vincent Youmans   1933   tango
Orchids In The Moonlight    V.Youmans      rhumba
Our Waltz    Dave Rose   1942   waltz
Pagan Love Song    Arthur Freed, Nacio Herb Brown   1929   waltz
Pal Of My Sweetheart Days    Benny Davis, J.Fred Coots   1929   waltz
Pal That I Loved Stole The Gal That I Loved, The    Harry Pease, Ed.G.Nelson   1924   waltz
Panama    Lambert, Dolin      rhumba
Paradise    N.H.Brown      waltz
Paradise    Gordon Clifford, Nacio Herb Brown   1931   waltz
Parlez Moi D mour    J.Lenoir      waltz
Patricia    Perez Prado   1958   mambo
Pawn-Shop Man, The    Geo.O.Poole, Hattie Starr   1901   waltz
Peanut Vendor    M.Simons      rhumba
Peggy O'Neil    Pease, Nelson, Dodge      waltz
Perfect Waltz, The    Bob Brown, Wayne King, Ed Sleasby, Phil Stewart   1938   waltz
Perfidia    A.Dominguez      rhumba
Phoebe Brown    Bob Cole, J. Rosamond Johnson   1909   waltz
Plain Molly O /from: The Minstrel Singer    William J. Scanlan   1881   waltz
Play, Fiddle, Play    Jack Lawrence, Emery Deutsch, Arthur Altman   1932   waltz
Play, Fiddle, Play    Deutsch, Altman      waltz
Please Come Back To Me    Gene West, Gene Austin   1929   waltz
Poiciana    N.Simon      rhumba
Put Away The Moustache Cup    H.W.Hanemann   1931   waltz
Put Your Dreams Away    Ruth Lowe, P. Mann, S. Weiss   1942   waltz
Quizas, Quizas, Quizas    O.Farres      rhumba
Ramona    L.Wolfe Gilbert, Mabel Wayne   1927   waltz
Ramona    M.Wayne      waltz
Reaching For The Moon    Irving Berlin   1930   waltz
Recollections    Lew Pollack, Erno Raple   1929   waltz
Rock-A-Bye Moon    Howard Johnson, Fred Steele, Morton Lane   1932   waltz
Rock-A-Bye My Baby Blues    Billy Hill, Larry Yoell   1923   waltz
Romance    S.Romberg      waltz
Romance, Romance    Walter Donaldson      waltz
Rose In The Hair    H.Warren      waltz
Rose Of My Heart    Milton Weil, Leo Friedman   1919   waltz

Rosita    Allen Stuart, Gustave Haenschen   1923   waltz
Rudolph The Red-Nosed Reindeer (x-mas)    Johnny Marks   1949   x-mas
Rumba Rumba /Rhumba Guarcha    J.Pafumy      rhumba
Rumba, La    J.Tim Brymn   1918   tango
Russian Lullaby    Irving Berlin   1927   waltz
Sail Away For Lullabye Bay    Sam M.Lewis, Joe Young, Walter Donaldson   1919   waltz
Saloon    George Whiting, Roland E.Llab =Ernest R. Ball   1921   waltz
Santa Claus Blues (x-mas)    Gus Kahn, Charles T. Straight   1924   x-mas
Santa Claus Is Comin To Town (x-mas)    J.F.Coots      x-mas
Sawing A Woman In Half    Al Silverman, Kay Swift   1935   waltz
Say Not Love Is A Dream    Lehar      waltz
School Days    G.Edwards      waltz
Seventh Heaven    Sidney Mitchell, Lew Pollack   1937   waltz
Shadow Waltz    Al Dubin, Harry Warren   1933   waltz
Shadow Waltz    Harry Warren      waltz
Shady Tree    Walter Donaldson   1927   waltz
Shanty In Old Shanty Town    Joe Young, Little Jack Little, John Siras   1932   waltz
She Is Just A Klondike Nugget    Cam Smith   1939   waltz
She Is More To Be Pitied, Than Censured    William M. Gray   1895   waltz
She's A New Kind Of Old-Fashioned Girl    Billy Rose, Vincent Rose   1929   waltz
She's Nine Months Gone From Home    Andy Razaf, Paul Denniker   1942   waltz
Siboney          rhumba
Sid Phillips          1952
Sid Phillips    x      1956
Sid Phillips    x      1957
Sid Phillips    x      1956
Sidewalks Of The New York    Chas.B.Lawlor, James W.Blake   1890   waltz
Silver Moon    Dorothy Donnelly, Sigmund Romberg   1927   waltz
Silver Moon    S.Romberg      waltz
Simon And Healy And Cohen    Henry Creamer, Turner Layton   1910   waltz
Since It Started To Rain In Lover's Lane    Al Goodhart, Ed Nelson, Al Hoffman   1930   waltz
Since You Called Me Sweetheart    Milton Weil, F. Henri Klickman   1925   waltz
Skater's Waltz    Emil Waldteufel   1882   waltz
Sleep    E.Lebieg      waltz
Sleepy Lagoon    Jack Lawrence, Eric Coates   1940   waltz
Sleepy Time In Caroline    Hal Moore   1942   waltz
Sleepy Valley    Andrew B.Sterling, James F. Hanley   1929   waltz
Smilin' Through    A.A.Penn      waltz
Some Day    R.Friml      waltz
Some Day My Prince Wil Come    Larry Morey, Frank Churchill   1937   waltz
Somebody Bad Stole De Wedding Bell    Bob Hilliard, Dave Mann   1953   calypso
Someday I'll Find You    Noel Coward      waltz
Someday, Somewhere    Lew Pollack, Erno Rapee   1928   waltz
Somethin' Stupid    C.Carson Parks   1967   bossa nova
Something That Nobody Knows    J.O'Halloran, U.G.Lee   1889   waltz
Sometime    Gus Kahn, Ted Fiorito   1925   waltz
Somos Diferentes    P.B.Ruiz      rhumba
Song That Broke My Heart, The    Nick Kenny, Mabel Wayne   1932   waltz
South America, Take It Away!    H.Rome      rhumba
Spanish Eyes    Charles Singleton, Ed Snyder, Bert Kaemfert   1965   rhumba
Spanish Eyes (not: Blue Spanish Eyes)    Edward Madden, Percy Wenrich   1911   tango
Spider And The Fly, The    Arthur Lamb, Harry von Tilzer   1915   waltz
Stars Are The Windows Of Heaven    Tommy Malie, Jimmy Steiger   1926   waltz
Stars In My Eyes    F.Kreisler      waltz
Stars In Your Eyes    G.Ruiz      rhumba
Strange Enchantment    Hollander      rhumba
Subonnet Sue    G.Edwards      waltz
Summer Samba    Norman Gimble, Paulo Sergio Valle   1966   samba
Sunrise, Sunset    Sheldon Harnick, Jerry Bock   1964   waltz
Sweet Daddy    J.J.Cox   1934   waltz
Sweet Hawaiian Moonlight    F.H.Klickmann      waltz
Sweet Rosie O'Grady    M.Nugent      waltz
Sweetheart Let's Grow Old Together    J.W.Bratton, Leo Edwards   1936   waltz
Sweetheart Of Sigma Chi, The    Byron D.Stokes, F.Dudleigh Verner   1912   waltz
Sweetheart Of Sigma Chi, The    Byron D.Stokes, F.Dudleigh Vernor   1912   waltz
Sweethearts    Victor Herbert   1938   waltz
Sympathy Waltz    R.Friml      waltz
Taboo    M.Lecouna      rhumba
Take It Easy    DeBru, Taylor, Mizzy      rhumba
Take Me Back To New York Town    Harry Von Tilzer      waltz
Take Me To The Ball Game    Jack Norworth, Albert VonTilzer   1908   waltz
Tango Royale    Bob Wilber   1986   tango
Teacher And The Boy    Edward B.Marks, Joseph W.Stern   1895   waltz
Tell Me That You Love Me    C.A.Bixio      waltz
Temptation    N.H.Brown      rhumba
Tentacion    G.Ruiz      rhumba
Tequila    Chuck Rio   1958   mambo
Thanks For The Dream    Cugat, Gonzales Jr.      rhumba
That Old-Time Religion (x-mas)    Traditional   1890   x-mas
That's Amore    Jack Brooks, Harry Warren   1953   waltz
That's What The Daisy Said    Albert VonTilzer   1903   waltz
Thelonius Monk /Kenny Clarke    x      1949
Then You'll Know What It Means To Be Blue    Joe McKiernan   1919   waltz
There'll Be Peace In The Valley For Me    Thomas A.Georgia Tom Dorsey   1939   waltz
There's A Long, Long Trail    Z.Elliott      march
They Needed A Songbird In Heaven    Geo.A.Little, Jack Stanley   1921   waltz
Those Juarez Blues /Tristesas De Juarez    Clara Armiston Moody, Bert Beyerstedt   1919   tango
Three O'Clock In The Morning    Robledo      waltz
Ti-Pi-Tin    Raymond Leveen, Maria Grever   1938   waltz
Tico-Tico    Ervin Drake, Zequinha Abreu   1943   rhumba
Till We Meet Again    Raymond B.Egan, Richard A. Whiting   1918   waltz
Till We Meet Again    Whiting      waltz
Ting-A-Ling    J.Little      waltz
Tired Of Me    Grant Clarke, Walter Donaldson   1920   waltz
      waltz
To The Shores Of Tripoli    L.Z.Phillips      march
To Think That This Could Happen To Me    Cole Porter /unpublished   1951   beguine
Together    Bud DeSylva, Lew Brown, Ray Henderson   1928   waltz
Together    Bud G.DeSylva, Lew Brown, Ray Henderson   1928   waltz
Too Many Parties And Too Many Pals    Billy Rose, Mort Dixon, Ray Henderson   1926   waltz
Touch Of Your Hand, The    Jerome Kern      waltz
Toyland    V.Herbert      waltz
Trail Of Dreams    E.Swan      waltz
Tristesas De Juarez /Those Juarez Blues    Clara Armiston Moody, Bert Beyerstedt   1919   tango
Tropical Magic    Mack Gordon, Harry Warren   1941   beguine
Tu Sais /You Know    Walter, Weslyn      tango
Twas Only An Irishman Dream    R.Cormack      waltz
Twenty-One Years    Bob Miller   1931   waltz
Two Hearts    R.Stolz      waltz
Two Hearts In Three-Quarter Time    Joe Young, Robert Stolz   1930   waltz
Two Hearts In Tune    Noble Sissle, Eubie Blake   1922   waltz
Two Silhouets In The Moonlight    C.Kelley      waltz
Until It's Time For You To Go    Buffy Saint-Marie   1965   waltz
Vagabond King Waltz, The    Brian Hooker, Rudolph Friml   1926   waltz
Vienna Dreams    Irving Caesar, Dr.Rudolph Sieczynski   1914   waltz
Wabash Moon    Dave Dreyer, Morton Downey, Billy McKenny   1931   waltz
Wabash Moon    Dreyer, Downey   1931   waltz
Wait Till You See Me Sunday    Caddigan, Story   1921   waltz
Waltz Dream /Love's Roundelay    O.Strauss      waltz
Waltz Is On, The    Ted Koehler, Rube Bloom   1933   waltz
Waltz You Saved For Me, The    Gus Kahn, Wayne King, Emil Flindt   1930   waltz
Waltz You Saved For Me, The    x   1930   waltz
Waltzing The Blues    Clarence Gaskill   1922   waltz
Wanting You    S.Romberg      waltz
Was It A Dream?    Sam Coslow, Larry Spier, Andy Britt   1928   waltz
Was It A Dream?    Sam Coslow, Larry Spier   1928   waltz
Watch What Happens    Norman Gimbel, Michel Legrand   1964   bossa nova
We Will Always Be Sweethearts    O.Strauss      waltz
Wednesday Night Waltz    Spencer Williams   1928   waltz
Week-End Of A Private Secretary, The    Johnny Mercer, Bernie Hanighen   1938   rhumba
What'll I Do    Irving Berlin   1924   waltz
Whatever Lola Wants    Richard Adler, Jerry Ross   1955   rhumba
When I Grow Too Old To Dream    S.Romberg      waltz
When I Grow Too Old To Dream    Oscar Hammerstein II, Sigmund Romberg   1935   waltz
When I Hear A Dreamy Waltz Melody    Grant Clarke, Jim Monaco   1919   waltz
When I Lost You    Irving Berlin   1912   waltz
When I'm Not Near The Girl I Love    B.Lane      waltz
When Irish Eyes Are Smiling    Ball      waltz
When It's Night-Time In Nevada    Richard Pascoe, Will Dulmage, O'Reilly Clint   x   waltz
When It's Springtime In The Rockies    Mary Hale Woolsey, Robert Sauer, Milt Taggert   1929   waltz
When It's Springtime In The Rockies    R.Sauer      waltz
When Lights Are Low, You Steal Into My Heart    Gus Kahn, Ted Koehler, Ted Fiorito   1923   waltz
When The Moon Comes Over The Mountain    Harry M. Woods, Kate Smith, Harold Johnson   1931   waltz
When The Moon Comes Over The Mountain    Harry Woods      waltz
When The White Azaleas Start Blooming    Bob Miller   1933   waltz
When You're Away    Henry Blossom, Victor Herbert   1914   waltz
When You're Away    V.Herbert      waltz
When Your Hair Has Turned To Silver    Charlie Tobias, Peter DeRose   1930   waltz
When Your Hair Has Turned To Silver    Peter DeRose      waltz
When Yuba Plays The Rhumba On the Tuba    Herman Hupfeld   1931   rhumba
Where The Blue Of The Night    Roy Turk, Bing Crosby, Fred E. Ahlert   1931   waltz
Where The Blue Of The Night    Turk, Crosby, Ahlert      waltz
Whiffenpoof Song    Minnigerode, Pomeroy, Galloway      waltz
Whiffenpoof Song, The    George S.Pomeroy, Tod B.Galloway   1918   waltz
While Hearts Are Singing    O.Strauss      waltz
While We're Young    Wilder, Palitz      waltz
Whisper That You Love Me    John Klenner, H.Engelmann      waltz
White Azaleas, When The ? Start Blooming    Bob Miller   1933   waltz
White Dove, The    Franz Lehar      waltz
Who Needs You?    Billy Holiday, Jeanne Burns   1960   waltz
Why Can't We Be Sweethearts    xxxx, Kermit Costello   1931   waltz
Why Should I Say That I'm Sorry?    Larry Conley   1927   waltz
Winter Wonderland (x-mas)    Richard B.Smith, Felix Bernard   1934   x-mas
Won't You Come Over To My House    Harry H.Williams, Egbert Van Alstyne   1923   waltz
Wonderful Guy, A    Richard Rodgers      waltz
Wonderful One    Paul Whiteman, Ferdie Grofe, Dorothy Terris   1922   waltz
Wonderful One    Paul Whiteman, Ferdy Grofe      waltz
Words Are In My Heart, The    Al Dubin, Harry Warren   1935   waltz
Yellow Days    Alan Bernstein, Alvaro Carrillo   1964   rhumba
You Always Hurt The One You Love    Dorris Fisher, Allan Roberts   1944   waltz
You Always Hurt The One You Love    Fisher, Roberts      waltz
You Are Free    Jacobi      waltz
You Are The One I Love    Leroy Shield   1936   waltz
You Can't Be True, Dear    Gerard Ebeler, Hans Otten      waltz
You Can't Mend A Broken Heart    Shelton Brooks   1915   waltz
You Can't Take My Mem'ries From Me    Joe Davis, Spencer Williams   1928   waltz
You Have Taken My Heart    Jenkins      waltz
You Know You Belong To Somebody Else    Eugene West, James Monaco   1922   waltz
You Only Want Me When You're Lonesome    Louis Seifert, Edwin Tillman   1926   waltz
You Taught Me How To Love You    Jack Drislane, Alfred Bryan, George W. Meyer   1909   waltz
You Taught Me How To Love You    Alfred Bryan, Jack Drislane, George W.Meyer   1943   waltz
You Tell Me Your Dreams, I'll Tell You Mine    Seymour Rice, Albert H.Brown, Charles N.Daniels   1908   waltz
You Told Me    H.W.Hanemann   1931   waltz
You're A Million Miles From Nowhere    Sam M.Lewis, Joe Young, Walter Donaldson   1919   waltz
You're In Love With Everyone    Mort Dixon, Ray Henderson   1924   waltz
You're In Love With Everyone    Ray Henderson, Mort Dixon   1924   waltz
You're In Love With Everyone    Ray Henderson      waltz
You're More Than The World To Me    Jeff Branen, Alfred Solman   1914   waltz
Your Eyes Have Told Me So    Blaufuss      waltz
Yours

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 10-04-06 10:33

Ja sange er der jo nok af.. men nu skriver du "rock around the clock" som eks. på jazz/blues???

"rock around the clock" har intet med jazz/blues at gøre.. det er da god gammeldags rock og rul...

Er det "rock 'n roll" eller jazz/blues du leder efter??

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 10-04-06 23:06

Jeg må jo give fluffyclaus ret...søger du jazz og blues numre er det ikke ligefrem "rock around the clock", der skal bruges som eksempel

Uhmmm...Bill Haley & The Comets.....

Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 01-05-06 21:58

hehe.. hmm synes det er i stil med jazz, men nu er jazz, blues og rock and roll jo også tæt "beslægtet":D hmm noget som svinger.. så tja måske er det rock and roll. Men husk at det ikke skal være sådan noget virkelig rock and roll. Og når jeg siger det mener jeg at det ikke skal være sådan en masse el guitar osv, men noget sving med en lækker kontra bass i :)

Godkendelse af svar
Fra : kimpark

Dato : 26-06-06 15:50

Tak for svaret tbayh.