/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billigt Dæk afbalancering ??
Fra : zakdk
Vist : 1756 gange
150 point
Dato : 07-04-06 21:04

Hej så er der snart tid at skifte til sommerdæk og jeg vil bare høre hvor kan man få dækkene afbalanceret billigt, jeg bor i gladsaxe område.
Skal man afbalancer dækkene hvert år,når man skifter til sommerdæk for at være sikker på at de holde sig godt???

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-04-06 21:07

Det er en fordel. Men hvis du ikke har mistet klossene eller hjulene ryster så er det ikke nødvendig.
alimak

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 160 point
Dato : 07-04-06 21:17

Enig med alimak. Jeg har aldrig fået afballanceret på grund af skift fra vinter til sommerdæk. Agl. på Frederiksundvej er rimelige med priser, hvis det skulle være. Link: http://agl.dk/

hilsen steno

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-06 22:27

Det kommer an på, om det er hjul eller bare dæk.

Det er ikke nødvendigt at afbalancere, såfremt det er hjul og de har været opbevaret rigtig.

Bare kontroller at der er det rigtige lufttryk, og så ikke foretage andet, medmindre der er et hjul du kan mærke der hopper eller slår når du har skiftet dem.

Hvis det er dæk der skal skiftes på dine fælge, bør de afbalanceres.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 10-04-06 21:01

Tak for svaret steno.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 10-04-06 23:19

Selv tak zakdk --- og tak for points

Hilsen steno