/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Overføre til DVD - Nero 7
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 07-04-06 17:07

Er der nogen der har erfaring med overførsel af digital video til computer/DVD brænder ved hjælp af Nero 7 Premium? Hvordan får man det over til computeren? Jeg bruger firewirekabel. Hvordan får man det videre til DVD-skiven og kommer dato og tid med?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-04-06 17:43

Hej!
Jeg har selv lige overført en videofilm fra digital videokamera (råfilmen) til pc via firewire og gemt filmen på komputeren. Her fra har jeg "hentet" filmen inde i Video-redigeringsprogrammet, - (brugte Microsoft Movie Maker). Efter at filmen var færdigredigeret, gemte jeg den på pc´en i Video-mappen, åbnede Nero 7 (som jeg var så heldig at få via "kandu", da jeg kun havde Nero6), valgte Nero Vision 4, hvor af du vælgerhent film fra harddiskog brænde dvd.
Det hele gik som smurt!
Held og lykke med foretagende!
MVH Akle

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 07-04-06 22:55

Det lyder jo...simpelt! Kom dato og tid med?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-04-06 11:38

Du vil da vel ikke have dato og tid med på selve filmen? (Dette mener jeg skal styres via softwaren af dit videokamera, dvs. dét du indtaster inden optagelsen, se i din manual). Personligt synes jeg det er irriterende at have dato og tid med på selve optagelsen. Personligt bruger jeg dato- og tid- oplysninger i selve menuen, som laves i Nero7 /Vision 4, dvd. Her kan du også splitte op i forskellige "afsnit", og lave flere indgangsmuligheder, - alt efter hvad man har lyst til at se/høre. Hvert enkelt afsnit kan du markere/notere med tekst, dato og tid, som du selv ønsker, direkte fra menuen,
Det er faktisk enkelt nok, når man har prøvet det et par gange.
MVH Akle

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 08-04-06 17:33

Ja, jeg vil gerne have dato og tid med for optagelserne. Det har ikke været noget problem ved overspilning fra video8 til VHS-maskine. Men hvorfor er det ikke bare lige til, når man overfører fra et digitalt video-kamera?!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-04-06 22:18

Du skal ind i videokameraets menu, hvor du vælger at dato og tid skal med på filmen, dvs. ikke bare vises i displayet, men filmes med i optagelsen. Sådan er det i hvert fald ved mit videokameras software. Hvis dette ikke er "inkodet" inden selve optagelsen, kommer det ikke med på filmen når du overfører den digitalt. Men læs nu din egen manual vedr. dette punkt, hvordan dato og tid kommer med i optagelserne eller ej, (hvis denne valgmulighed er med i softwaren til dit kamera).
MVH Akle