/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
pris på brugt hund?
Fra : harens
Vist : 3771 gange
100 point
Dato : 06-04-06 19:11

Hvad må jeg give for en et år gammel westie
Personen forlanger 9000,00 kr
de kan ikke have den på grund af allegi hos et barn

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 06-04-06 19:21

Se på dyrenettet.dk annoncer, hunde. søg på westie. Har kopieret den første jeg stødte på, du kan jo selv gå ind og se de øvrige. Denne hvalp er 11 måneder, med stambog, beskrives om kærlig, kælen og klog, og så til 5000 kr.

Dato: 27-03-2006 Navn: Jayne Due Tlf: 28687824 Postnr: 8210 By: Århus
Ann.nr: 39746
Privat Dyreart:
Hundehvalp
Race:
Westie
Alder:
11 mdr. snart
Køn:
Tæve
Pris:
5000 Jeg søger et godt hjem til min lille westie hvalp. Jeg vil ikke af med hende, men bliver desværre nødt til det, da jeg skal rejse. Det er med et tungt hjerte at jeg skal af med min lille pige som hedder Coco. Det er jeg rigtig ked af, da hun er en dejlig lille hvalp. Hun er utrolig kærlig, meget kælen, klog og elsker simpelthen små børn. Hun er ikke aggressiv på nogen måde, hun er det hele modsatte. Hun elsker dem hun har kær af hele sit hjerte...
Hun er 100% ægte med stambog. Den er blevet vaccineret, fået ormekur og øretatoveret.
Er der nogen her der kan give hende et kærligt hjem, et dejligt liv og give hende den kærlighed og fulde opmærksomhed som hun fortjener? Så kontakt mig.. Hun sælges KUN til et godt hjem!!

Mvh
Laila

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-04-06 19:24

Hvad er den oprindelige købspris for hunden? Umiddelbart lyder kr. 9000,- meget højt. Normalt går man noget ned i pris for salg af en voksen hund, men prisen er da også afhængig af om der er avlsværdi, event. en højt præmieret hund, osv. med i salgsvurderingen. - Det vigtigste for sælgeren burde være, at hunden får et godt, nyt hjem, dog i anden række også, at sælger får en del af egen købspris retur ved salg.
MVH Akle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 19:29

En brugt hund!
Den lyder da godt nok meget dyr, men det må jo afhænge af de papirer der er på den og det er jo en ung hund så "særlig brugt" er den ikke.

Kender nogen der fandt en westie med ukendt alder hos en hundehandler, møgbeskidt og af ukendt alder. Den kostede ikke meget og faldt utroligt godt til og det viste sig at den var "meget brugt".

Kig her og se hvad sådan en hund kan koste og så afhænger det vel af hvad du vil med hunden.
I øvrigt nogle søde hunde.
http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?Fritekst=west+highland+terrier&RubrikId=15410&PrisTil=9999999&PrisFra=0&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&RegionId=0&Forhandler=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&SektionId=0&BilledVisning=

Kommentar
Fra : harens

Dato : 06-04-06 19:40

Jeg har en westie i forvejen, så jeg ved en del om racen,har også været på flere trimmekurser og trimmer nu selv min hund.jeg synes også at der er en høj pris, jeg har kigget på jeres svar og har været inde og kigge priser.jeg prøver om jeg kan få den ned til det halve.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-04-06 19:53

Hej "harens"!
Har læst din sidste kommentar. - Så har du måske tænkt dig at avle afkom, hvis det er to køn, (ved køb af hund nr. 2)? Dette kan være en skønnet forhøjelse af hundens pris, - men fremdeles for høj, synes jeg. Ved du forøvrigt hvad hundens nypris var? Jeg går bestemt ud fra, der følger stambog med hunden!
MVH Akle

Kommentar
Fra : harens

Dato : 06-04-06 20:01

der følger en stambog med fra Dkk. han har aldrig været på udstilling.
jeg har en 7 år gammel tæve også med DKK stambog, men hun er for gammel til at få hvalpe.
det var for at hjælpe familien til et godt hjem,at jeg ville købe ham, jeg er helt vild med racen, men ikke med prisen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 20:05

Man forlanger ikke super toppris for en ukåret hvalp når man skal af med den af nød.

Jeg tror at du skal fortælle, at du ikke tog det alvorligt og at du da regner med at kunne købe den til lidt under markedspris da de jo ved hvor hunden kommer hen. Helt seriøst!

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-06 20:07

Hej harens.

Først, da jeg så din overskrift 'Brugt hund' sitrede jeg af arrigskab. Så kom jeg ind på spørgsmålet og så dit indlæg og sitrede stadigvæk - så læste jeg dette :

Citat
jeg er helt vild med racen, men ikke med prisen

- nu sitrer jeg ikke mere men skriger:
PRUUT HEEELT VIILDT OM DEN PRIIIS - den vovse SKAL hjem og bo hos dig

Men ja - prisen skal ned. Måske ved sælger at du har din tæve derhjemme og tror du skal til at avle? Kan det mon være derfor prisen er som den er?

HELD OG LYKKE, jeg krydser alt hvad krydses kan, for at den får et godt og blivende hjem hos dig og sin nye veninde!!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : harens

Dato : 06-04-06 20:11

Jeg har ringet og fortalt om siden her.Jeg har nu købt hunden til 3000.00 kr.
Mange tak for jeres hjælp.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 20:14

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-04-06 20:21

Meget bedre pris!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : harens

Dato : 06-04-06 20:24

Tak for svaret vil.du. Alle svar har været gode ,og jeg kan jo ikke accepter alle desværre.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 06-04-06 20:28

WOW stort stort tillykke med Jeres nye familiemedlem, jeg krydser fingre for at alt går godt

Og selv tak.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 20:44

..det er det vist de store stemninger der er luftet her,

Kommentar
Fra : harens

Dato : 06-04-06 20:49

det er dejligt, jeg skal hente ham i morgen og jeg har lang påskeferie. Alle aftaler i påsken er aflyst,
så er der tid til at lære hinanden at kende.