/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Reverse Arp ?
Fra : fuldfart
Vist : 968 gange
200 point
Dato : 06-04-06 17:03

Jeg står ind i mellem og mangler en applikation,
der kan lave "Reverse Arp".
Situationen er at jeg i mit netværksudstyr kan se en eller anden mac-adresse
på et eller andet givet interface, men jeg aner ikke hvad enhedens ip adresse er.
Jeg mener en gang at have set et lille fikst program der hed rarp.exe men
kan ikke lige finde det...

Er der nogen af jer der kender det eller et andet ?

Kommentar
Fra : steno

Dato : 06-04-06 18:19

http://www.elook.org/computing/reverse-arp.htm

Prøv ovenstående link

hilsen steno

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 07-04-06 14:17

Linket fortæller fint nok hvad "RARP" er for noget, men det jeg er ude efter er et link til
et program som så rent faktisk kan gøre det..... ellers hvis funktionen ligger i windows et eller andet sted.

Jeg mener en gang at have fået at vide, at det ligger i ressource kittet til WindowsNT, men det ligger jeg ikke lige inde med, og ved heller ikke om det er korrekt.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 07-04-06 15:41

Hej fuldfart

http://nixdoc.net/man-pages/OpenBSD/man8/arp.8.html håber ovenstående link kan bruges

Hilsen steno

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 07-04-06 15:50

Nope... igen bare en forklaring...

Kommentar
Fra : steno

Dato : 07-04-06 17:39

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&tag=srch&qt=ARP&
prøv dette link der ligger nogle forskellige ARP programmer, og prøv at download ArpCacheWatch 1.3
det sku ku gi dig adgang til dine filer uden MAC adressen.
Hilsen
steno

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 15-09-06 15:11

Det var ikke lige det jeg søgte :-/

Annuller spørgsmålet
Fra : fuldfart

Dato : 15-09-06 15:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål