/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Batteri til bærbar Compaq
Fra : Andersen
Vist : 1709 gange
200 point
Dato : 06-04-06 12:26

Jeg han en ældre bærbar, af mærket Compaq Pressario 1200, som tilsyneladende har et problem med batteriet.
På trods af at den har været tilsluttet lysnettet i flere døgn nu, bliver den ved med at poppe op og sige at jeg skal skifte batteri eller skifte til lysnettet. Samtidig fortæller den at den oplader og at batteriet er 0% opladet. Tager jeg størmkablet fra lukker maskinen ned med det samme.

Jeg har scannet pc'en med utallige antivirusprogrammer, i tilfælde af at der skulle være tale om vira, men uden at der er fundet noget. Jeg går derfor ud fra at batteriet er defekt.
Jeg har været på nettet for at se om et sådant batteri kan købes, men konstaterer at det koster en mindre formue; http://h20141.www2.hp.com/hpparts/lcl/DA/Cart.asp?mscssid=24XNFQNVH3XF8L4D3RG7USPJ5N3M5GP5&NotBulk=&NotFound=&NotOrderable=

Er der nogen der har kendskab til hvor man kan købe et sådant batteri billigere? Måske du eller en anden har sådan en gammel bærbar liggende der ikke bruges, og hvor batteriet kan undværes?
Compaq's (HP's) reservedelsnummer på batteriet er 177458-001

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-04-06 12:46

http://www.batteryrefill.com/
denne side har fornylig været på KANDU som tip
prøv og søg på kandu så finder du tippet

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-04-06 12:50
Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 06-04-06 12:53

Har tjekket http://www.batteryrefill.com/ men synes ikke liiige det er løsningen

\\Andersen

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-04-06 12:55

Compaq Presario 1200, 1600, 1800 Serien 9,6V/4,0Ah NiMH
Kr. 719,00
http://www.batterishoppen.dk/produkter/show_ucompaq-u.htm

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 06-04-06 12:57

Zita: Præcis... passer med den pris jeg selv fandt. Det er mere end der skal ofres på denne maskine, da det "bare" er en jeg skal klargøre til en bekendt der ikke har det store behov = ikke ønsker at købe en ny.

\\Andersen

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 06-04-06 13:02

Zita: Nu begynder det at ligne noget. Kigger jeg efter artikkelnummeret på lige netop det ønskede batteri, havner vi på kr. 899,00
http://www.batterishoppen.dk/produkter/side3.htm

\\Andersen

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-04-06 13:03

Lad den smutte lodret
Det ville jeg gører det kan vel lade sig gører at finde en til fornuftige penge på QXL eller DBA ?

zita

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-04-06 13:16
Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 06-04-06 13:28

Zita: Det ville jeg uden betænkning gøre hvis det var til mig selv
... men jeg vil jo gerne gøre det så billigt som muligt for hende jeg prøver at hjælpe.

Havde håbet på at en havde sådan noget skidt liggende og ville sælge mig batteriet for en slik

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-04-06 13:49
Accepteret svar
Fra : zita30

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-06 13:53
Godkendelse af svar
Fra : Andersen

Dato : 11-04-06 08:08

Tak for svaret zita30.

Selv om det ikke lige var de besvarelser jeg havde håbet på, skal du have point'ene for din ulejlighed.
Det hele endte med at jeg nu har bestilt et batteri på nettet til ca. kr. 800, så må det være det

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 11-04-06 08:39

Takker håber den er det værd