/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Brænde dvd film i Nero
Fra : akle
Vist : 3832 gange
300 point
Dato : 04-04-06 19:57

Hej!
Jeg har lige lavet en video-film i Windows Movie Maker og gemt filmen på ekstern hardisk. Filmen fylder 1.5 GB. Nu vil jeg gerne brænde den på en dvd-skive i Nero, men det vil ikke lykkes for mig, da formatet ikke accepteres. Har prøvet direkte i W.MovieMaker, men dér accepteres kun skrivbare cd-skiver.
Skal filmen laves om til et andet format for at kunne brænde den? - eller skal den gemmes som ISO datafiler for at kunne brænde direkte fra hardisk til dvd?
Det er første gang jeg bevæger mig ind i "filmens verden" så jeg håber på et effektivt og detalieret svar, som jeg kan arbejde efter, og helst hurtigt - skulle gerne have dvd-skiven færdig i morgen.
MVH Akle

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-06 20:09

Det du skal gøre er, at få konverteret den fil du har liggende nu som nok er en WMV fil om til Video_TS (DVD Filer)
Det kan du feks gøre med ConvertXtoDVD som fås her
http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 04-04-06 20:51

Brug NeroVision.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 04-04-06 21:22

Ja brug Nero Vision Express. Så kører det.

- Lars

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 04-04-06 21:28

Hvis du har Nero Vision 4, skulle det ikke være noget problem uanset videoformat, at lave en DVD.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-04-06 22:45

Gem først i WMM i bedste kvalitet på din computer. (Tager let 1-2 timer)
Du skal have en Nero der kan brænde DVD, men det har du nok.
Vælg DVD oppe i højre hjørne.
Vælg lav din egen dvd video.
Så skal du lave startbilledet, med feks. filmens startbillede som trykknap, vælge filmen titel mm. og fortælle Nero hvor filmen er gemt.
Når du vælger næste-næste-osv. vil nero starte og det kan også let tage et par timer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-04-06 23:12

Hej igen.
Vil først prøve Nero Vision:
Filmen er gemt i wmv format. Jeg har Nero 6.1... og Nero Vision Express 3 SE. Hvor skal jeg "gå ind" i første omgang? Åbne gemt projekt eller diskimageduer ikke, da formatet enten skal være nvc eller forsk. disk image filer.
Under Tilføj Video-CD og Hent Videofil fra harddisk, kan jeg importere filen, men her er programmet beregnet til cd-skiver, så jeg overskrider lagringskapacitet ved brændingen, så dette duer ikke. Kan nogle instruere mere detalieret i Nero Vision programmet, som jeg i første omgang ønsker at bruge.
Konverterings programmet (fra "steno") vil jeg prøve som den aller sidste løsning.
MVH Akle

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 04-04-06 23:34

Har du valgmulighederne at lave VCD/SVCD eller DVD, når dialogboksen for NeroVision kommer frem? Du må kunne opgradere på Neros hjemmeside eller noget.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-04-06 23:42

Jeg kan kun finde valgmuligheder for VCD og CD under Nero Vision.

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 300 point
Dato : 04-04-06 23:49

Hmm, her er et link til Nero 7, DEMO, men med kode, så du kan få den fulde version.

http://www.megaupload.com/?d=ZH6WW0EJ

Den er med Nero Vision 4.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-04-06 00:39

Hej IceCap.
Er i gang med at downloade nu, det tager lidt tid, kan jeg se, så jeg vender tilbage i morgen formiddag. Er du til at kontakte på dét tidspunkt?
MVH Akle

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 05-04-06 12:32

Jeg holder min Outlook åben, så jeg kan se når du skriver igen.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-04-06 23:30

Hej "IceCap".
Har i dag arbejdet med installationen af programmet, og alt gik fint. Efterfølgende fik jeg lavet menu mm. og brændt det hele. Det tog godt nok lang tid, så jeg måtte forlade pc´en uden at brændeprogrammet var færdigt, fordi jeg havde en aftale. Er lige kommet hjem, og det hele var perfekt, foreløbigt!
I morgen afprøver jeg dvd-skiven på afspilleren.
Du hører fra mig!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 06-04-06 09:30

Hehe, den med megaupload var et godt indlæg, det er nemlig mig der har uploadet den, glad for at se at der er nogen der kan bruge det til noget.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 06-04-06 09:36

Ville nok have sat pris på¨at man i stedet for at "stjæle" mit link, måske havde lavet et citat af den tråd det er taget fra.

Citat
Nero7
Simmaster har modtaget -10 point for dette tip
Fra : Simmaster Vist : 547 gange

Dato : 28-01-06 09:13

--------------------------------------------------------------------------------
Kunne du tænke dig Nero7, med key der virker???

Så ligger den her http://www.megaupload.com/?d=ZH6WW0EJ

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-04-06 14:01

Hej Simmaster!
Dét var jeg naturligvis ikke klar over, - men eet skal du vide, jeg blev utroligt glad for dét link, samt det efterfølgende gode resultat med min film-optagelse. Har lige checket optager-resultatet på dvd-afspilleren, og alt fungerer perfekt.
Faktisk har jeg lige hævet pointerne, netop fordi jeg blev så godt hjulpet. Dog vil jeg da gerne give dig nogle points, - derfor håber jeg du vil besvare nogle supplerende spørgsmål, ved at jeg opretter et nyt spørgsmål. Håber dette er "et plaster på såret". OK?
MVH Akle

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 06-04-06 17:39

Det er helt fint akle. jeg holder øje med nye indlæg.
Jeg blev ikke sur, gjore bare opmærksom på at jeg synes det ville være passende at citere mig.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 06-04-06 19:22

Hey Simm,

Vidste ikke at du havde lagt et tip med link til Megaupload, jeg så linket i dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/Spg81709.aspx

Hvor du skrev:

"Du kan også bruge Nero 7, det ligger her.
http://www.megaupload.com/?d=ZH6WW0EJ

Det er den samme som jeg bruger. den kan stort set alt."

Det er et fantastisk link.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 07-04-06 07:46

Det er helt ok icecap, i mit tip og den tråd du henviser til siger jeg ikke at det er mig der har uploadet nero, da nogen måske ville få ondt i røven.

Mvh. Jacob

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 07-04-06 11:17

Hej!
Film og afspilning blev perfekt. Tak for god hjælp!

Tak for svaret IceCap.

MVH Akle