/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
NRG vil ikke tage fuld gas
Fra : Tyranu
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 02-04-06 22:40

Min NRG tager ikke fuld gas mere.. Den gør det lige i starten, når den er kold, fordi den da får autochoker..

Men når den bliver bare det mindste varm, er der ikke nok benzin, og den går ud hvis man giver for meget gas..
Har ikke pillet ved den eller noget.. Har prøvet at stille nålen i 5. hul, hvilket resulterede i at den næsten ikke ville stå i tomgang mere, pga. en alt for fed blanding.
Er der nogen der har bare den mindste ide om hvad det kan være ? Alt modtages..

Har renset karburatoren, skiftet benzinhane, og renset autochokeren, og lige meget har det hjulpet..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-04-06 23:10

Dine membranplader skal skiftes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Tyranu

Dato : 02-04-06 23:14

Hej Palle..
tak for den hurtige respons..

Hvorhenne sidder membranen på sådan et bæst ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-06 00:02

Jeg kan jo ikke være 100% sikker på den er den der er defekt.
Karburatoren sidder på indsugningsstudsen, som igen sidder på membranen, hvor der sidder 2 membranplader.
Når man skruer membranen af, kan man blæse igennem, men kan kun suge lidt, da den er en slags kontraventil, der kun tillader luft ind i krumtaphuset. Prøv først suge/blæsemetoden før du skifter membranpladerne.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=682837579&n=1712451270
Det er kun membranpladerne du skal skifte, og kun hvis de fejler noget, eller er flossede i spidserne.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Tyranu

Dato : 30-04-06 20:08

Tak for svaret pallebhansen.