/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Printrelæ til fryser
Fra : 1901
Vist : 1611 gange
200 point
Dato : 02-04-06 09:47

Jeg har en vestfrost fryser hvor der sidder et print til temp. styring. På printet sidder en mærkat hvor der står følgende:
DANFOSS/077F2101RU
7020054-01 ETC 2C
50Hz / OT65 2003
3(3)A 220-240Vac
Jeg har så fundet ud af at det er printrelæet som slutter strømmen til kompressoren der er defekt, denne er af typen SCHRACK RT184015 Spolespænding: 15Vdc Kontaktsæt: 10A/250Vac/AC1
Jeg har søgt på RS, Brinck, El-supply men det er ikke lykkedes mig at finde et relæ med den lidt usædvanlige spolespænding. Er der nogen der har et forslag til hvor der ellers kan være mulighed for at finde et sådan relæ?

MVH
Per

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-04-06 09:56

Der er flere forhandlere af SCHRACK relæer. Her er f.eks en
http://www.cypax.com/shop.html

Hos en hårdehvidevareforhandler kan du nok købe et print, men ikke et løst relæ.
Gå ind på www.google.dk og så på SCHRACK, så kommer der en del forhandlere frem.

Det kan godt være det i sidste ende bliver billigere og lettere at bestille et nyt print hos forhandleren.

Med venlig hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 02-04-06 11:41

Giv mig typen på fryseren og jeg skal se om jeg kan finde et print til dig.

Ellers er der her en liste af forhandlere der kan hjælpe dig.

http://www.vestfrost.dk/Default.aspx?Page=ServiceCenter&Country=Danmark&Brand=0

Hvis du selv skal til at finde det helt rigtige print hos SCHRACK er det ikke sikkert det er billigere pga. uvisheden om det nu er det rigtige.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 11:43
Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 02-04-06 11:44

Du kan prøve Farnell in one.
Du finder sikkert kun relæ med 12v spolespænding.Men du kan bare anbringe en en seriemodstand.
Eller 3 dioder i serie.For øvrigt tror jeg at en 12v spole kan tåle 15v.
www.farnell.com søg på Schrack

Godkendelse af svar
Fra : 1901

Dato : 08-04-06 12:49

Tak for svaret Fijala.