/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Fradrag lokaleudgifter
Fra : anette11
Vist : 1071 gange
50 point
Dato : 30-03-06 10:13

Hej

Jeg vil høre om der er nogen som kender reglerne, når man benytter et særskilt lokale i ens privatbolig til fodklinik - hvormeget fradrag kan man tage til husleje/el og varme ?
mvh Anette11

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 30-03-06 10:21

Hej Anette11 !
Det er nok et spørgsmål som din revisor tager op ved årsafslutning. Jeg har selv haft kontor i privatboligen. Overfor skat blev udgifterne afregnet forholdsvis, dvs. når boligen er 150 m2 og du heraf bruger 50 m2 til erhverv, vil du kunne modregne 50/150. Her skal du måske være opmærksom på at du herved er lejer hos dig selv, og skal i en vis udstrækning beskattes persomligt af en indtægt.

Håber det kan hjælpe dig!

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-03-06 16:37

Lidt fra revisor http://net-revision.dk/gratis-raad.php#fradrag
men spørg hos din kommune, så får du helt klar besked.