/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Dyrlæge Finn Smed er død.
Fra : mangorossa
Vist : 9750 gange
110 point
Dato : 29-03-06 12:45

Den hollistiske dyrlæge døde i sidste uge.
Kender/kendte du ham?

Jeg nåede at få et ganske kort bekendskab med ham og er trist over at han er død.
Hans behandlingsmetoder var virklig gode og jeg kunne godt lide hans politik med, mindre vaccinationer og væk med tørfoderet.
Det er ikke for at diskutere de ting, men mere at jeg ønsker et større kendskab til ham.
...og om der er skrevet nogle artikler om hans død.

Ps.. ved ikke om det er den helt korrekte kategori..men nu bruger jeg den altså

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 12:53

Til dem der er blevet nysgerrige:
Hans engelske hjemmeside, den danske er nedlagt. :

http://k9joy.com/FinnSmed/introduction.html

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-03-06 13:18
Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 29-03-06 13:29

Nej hvor trist! Det er da virkelig et tab, at sådan et dejligt menneske og dygtig og alternativt tænkende dyrlæge er død! Fred være med ham.
Kender ham ikke privat, men kender kun til hans arbejde og holdninger.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 13:34

Tak jakjoe ..der var da et par stykker jeg ikke selv havde set.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 13:47

Satelit..hvor er det dejligt at høre...
Jeg har en pensioneret dyrlæge som genbo og han havde bestemt ikke noget pænt at sige om manden.
Han snød folk, han sjuskede med medicinen..osv. ja alm. læger har ofte svært ved at acceptere alternativt tænkende behandlere.

Ja, æret være hans minde.

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 29-03-06 17:19

Sørgeligt at høre.

Vi har selv haft stor glæde af hans hjemmeside med gode råd om foder, vacinationer, sterilisation o.s.v.
Jeg har betragtet ham som dyrenes "Carsten Vagn Hansen", som også er ugleset her i landet. Han kæmper den samme for os mennesker.

Sådanne frontkæmpere burde være udødelige.

LA5

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 21:55

LA5..ja, netop..udødelige. Men det er han jo også på en eller anden måde, i og med at vi fortsætter med at fodre og behandle vores dyr efter hans fantastiske gode metoder.
Jeg har selv en labradorhvalp (egen avl) dvs, vi måtte aflive moderen ( hun var internathund og havde lidt skade desværre) hun begndte at angribe folk, da hun fik hvalpe..det var ærgeligt, for hun havde et pragtfuldt sind.
Men, vi beholdt selv en tæve, som nu er 5 mdr. pragtfuld hund. Jeg er begyndt at fodre hende efter Smeds metode og når jeg ser hendes søskende, som alle får tørfoder, ser jeg stor forskel. Både i vitalitet og pels...
Det er blevet en pragtfuld hund..forøvrigt hende jeg har i mit profilbillede.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 01-04-06 18:16

Hej!

Jeg havde en drægtig tæve, som havde problemer med at føde og min sædvanlige dyrlæge gav hende ve-fremmende sprøjter, men det hjalp ikke. Så fik jeg det råd at kontakte Finn og kl. 23.00 kørte vi fra Staby med hunden til Odder - og ½ timer efter vi var ankommet, fødte hun den første hvalp uden problemer. Finn gav hende et kys på snuden og en afslappende sprøjte.

Da vi flyttede til Østkysten benyttede jeg hele tiden Finn som dyrlæge, men de sidste mange år har jeg ikke haft kontakt med ham.

P.S. Jeg har ellers et par venner som begge har været ansat hos ham sidst i 70'erne - hvis det har nogen interesse.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-04-06 11:54

jysch, sikke da en dejlig historie..
Ja, det var jo en hans dejlige måder at behandle på..med kærlighed.

Det med dine venner..tjah..jeg ville måske have det lidt underligt med at kontakte nogen, bare for at udsprøge dem om en afdød mand
Men tanken var eller sød nok!
Hvilken dyrlæge benytter i så nu?...hvis i da har hund altså?

Kommentar
Fra : pia1974

Dato : 12-04-06 11:41

Hej!
Jeg fik et stort chok da jeg igår endnu engang havde brug for Finn Smed og så fandt ud af at en så dygtig dyrlæge ikke var her mere... Jeg var ved en alm. dyrlæge for 5-6 år siden da min hund havde store problemer med sine ører...de undersøgte den og jeg fik en kæmpe regning og beskeden om at den skulle aflives...Der hørte jeg om Finn Smed og valgte at besøge ham...han undersøgte min dejlige store hund og sagde til mig at det skal vi nok klare det her...OG DET GJORDE HAN...nu har min hund fået livmoderbrtændelse og ligger lige nu oppe hos den alm. dyrlæge og er blevet gjort klar til operation..hun er nu 11 1/2 år og tvivler på at de har talt sandt om, at hun er frisk nok til at klare det her...men håber håber håber... den tvivl ville ikke have været der hvis det var Finn Smed der havde givet mig de ord...Finn Smed var den bedste...
æret være hans minde

PS. har brugt Finn Smed mange gange siden og anbefalet ham til alle som havde brug for en GOD dyrlæge

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-04-06 15:20

Ååh Pia, det gør mig ondt...
Jeg har også en hund liggende på dyrehospitalet i Horsens lige nu..hun blev kørt ned i forgårs og fik revet det ene bagben afled, så hun måtte opereres, det blev hun her til morgen.
Dyrlægen sagde at der lå en masse splinter og muskulaturen er også revet over mange steder..
Men hun skulle blive fin igen..den lille stakkel..5½ måned er hun..og det gør bare så ondt..

Så Pia, jeg ved lige præcis hvordan du har det.
Knus fra mig
Sus

Kommentar
Fra : pia1974

Dato : 12-04-06 20:40

Kære Sus
Vi valgte at aflive vores hund ...Dyrlægen kontaktede os og fortalte at hun også havde sukkersyge foruden betændelsen i livmoderen...ville gerne at det havde været Finn Smed som havde behandlet hende til det sidste, men sådan skulle det desværre ikke være... Hun har nu fået fred!!!

Det var da en sørgelig historie med din lille vovse, men det er da godt at hun kan komme på toppen igen...Held og lykke med hende

Knus fra Pia

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-04-06 22:35

Kære Pia...det må have været meget svært?
Men det var jo nok det bedste for hende...men hvor er det svært at sige farvel til så god en ven.

Jeg håber i kommer over det..
Har du eller andre forøvrigt nogen kendskab til om der er andre dyrlæger der arbejder holistisk i Danmark? Eller var Smed den eneste

Kommentar
Fra : pia1974

Dato : 13-04-06 16:23

Hej Sus
Vi har kontaktet hende som sad på kontoret nede ved Finn Smed og hun henviste os til en dyrlæge ved navn Lars, han havde været i praktik eller i lære ved Finn Smed, måske der er håb der hvis det skulle have nogen interresse?

Ja det var meget hårdt at tage afsked med hende og det kostede mange tårer og gør det stadig

Knus fra Pia

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-04-06 18:44

Det var da en god nyhed..jo jeg vil meget gerne bruge ham Lars...
Ja..stakkels dig/jer..jeg sender nogle trøstende tanker.

Jeg har liige fået min Perle hjem..og hun kan gå og er glad..hun skal nok blive frisk igen hurtigt! Nu er hun jo hjemme i trygge rammer og jeg kan give hende god "smed-foder" og vitaminer og spormineraler..bare vent..om lidt springer hun rundt igen

knuser fra Sus

Kommentar
Fra : NielsSmed

Dato : 17-04-06 14:30

Dejligt at høre at min far har kunnet hjælpe jer med jeres hunde og kan kun opfordre jer til at følge hans kostplan og idéologier fortsat.

Den dyrlæge som der bliver henvist til af hans kontordame er:

Lars Preisler, Lund dyreklinik (ved Horsens)
Der er mange ting hvor han ikke var/er enig
med min far, men han kendte ham personligt og har udtrykt respekt for fars holdninger og dygtighed....

Mvh. Niels Smed

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-04-06 16:28

Og til dem der bor på Sjælland kan jeg anbefale dyrlæge Lars Rasmussen på Gundsø Dyreklinik (udenfor Roskilde). Han arbejder også alternativt, - om det ligefrem er efter Finn Smeds principper ved jeg så ikke, men han er sød og dygtig og har hjulpet min hund meget, hvor min "almindelige" dyrlæge i København har måttet give fortabt.
Lars importerer selv kosttilskud og urtemedicin til dyr fra Tyskland, - desuden er han en dygtig akupunktør.
Tlf.: 46787008

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-04-06 19:59

Tusind tak fordi du ville komme med en kommentar Niels, det gør mig meget ondt med din far.
Som jeg skrev tidligere, mødte jeg ham kun 2-3 gange, men han gjorde et stort indtryk på mig..han var en stor dyreven og dygtig dyrlæge.
Jeg fik læst en del i hans gæstebog, og så hvor mange dyr og mennesker han havde hjulpet.
Kender du selv til hans arbejdsmetoder..vil du øse af din viden?
Jeg er så frygtelig ked af at hans gode viden skulle gå helt tabt..så jeg søger al den viden jeg kan...og vil være med til at føre den videre hvis jeg kan.
med mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : pia1974

Dato : 19-04-06 12:16

Hej Niels

Jeg er dybt taknemmelig for det, som din far har gjort for min hund og jeg...Jeg glemmer aldrig hvordan min hund følte sig tilpas dernede i klinikken, jeg skulle hente den efter en behandling for dens øre og kommer ind i venteværelset, hvor min hund så trasker rundt, som om den har været der hele dens liv, unden snor, den gik rundt blandt personalet og Finn Smed, ud og ind af selve behandlingsrummet...Simba var den sidste, den skulle jo bare hentes hjem og så var det da synd, hvis den skulle være alene sagde Finn. Simba fik et lille pys oven i hovedet hvorefter vi kunne tage en velfornøjet hund med hjem. Jamen han var der 100% for dyrene...har også haft kontakt til ham uden for åbningstiden jamen det var da ingen hindring jeg skulle da bare komme med den, den kunne jo ikke gå og have ondt i de ører hele weekenden...Har kun positive ting at sige om ham

Mine børn siger at vores hund, som vi desværre fik aflivet i onsdags, nu er kommet op til Finn Smed og der har den det jo godt

Mvh. Pia

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-04-06 11:12

Nååeh..Pia, ja de børn, de kan finde ud af at trøste os..og de har da fuldstændig ret...der har den det jo godt...Finn og Simba sover garanteret arm i pote

Har forresten lige opdaget at jeg igen kan komme ind på Smed hjemmeside!

http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/

Kommentar
Fra : mittemusen

Dato : 21-04-06 20:50

hej alle sammen
i har ikke den fjerneste anelse om hvor meget jeres samtale betyder for mig.....
det er på grund af mennesker som jer at finn smed var den han var, håber i alle vil ligge jer til at sove i nat med det i tankerne at det "lidt" i har skrevet her betyder verden for lille mig.
knus musen

ps. jysch jeg vil meget gerne vide hvem dine venner er..
pps. mangorossa hvis du har noget du gerne vil vide må du meget gerne spørge så vil jeg prøve at svare.
ppps. niels kys

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-04-06 10:12

Mittemusen, det glæder mig umådeligt meget...hvilken forbindelse har du til Smed...hvis jeg må være så fræk at spørge?
Ja, jeg tænker på Finn hver eneste dag lige for øjeblikket. Min lille hund blev jo kørt ned for godt 1 uge siden. Hun overlevede heldigvis. Men måtte igennem en stor operation da hendes bagben var røget ud af hofteskålen...Hun klarer sig rigtig fint og vil også blive så god som ny igen. Hun får "Smedkost" (som jeg plejer at kalde det) og spormineraler og Saratran. Man kan ikke mærke på hende at hun for en uge siden blev opereret..man kan kun se det fordi hun halter
Vi fik hende behandlet på Dyrehospitalet på Sverigesvej i Horsens. Han er en meget dygtig dyrlæge...men hold da op...Min lille Perle var kun et nummer og gode tjente penge...
Jeg SAVNER Smed

Knus til dig lille mus

Kommentar
Fra : pia1974

Dato : 22-04-06 19:51

Hej Sus

Du er ikke den eneste som har haft følelsen af at det kun er pengene det drejer sig om, som du ved fik vi aflivet vores hund sidste onsdag, man er knust, men til trods for det så kunne min mand hente vores døde hund i et baglokale hvor hun lå på et stykke plastik på gulvet badet i sit eget tis...da min mand skulle have hende ud i bilen var der ikke nogen som tilbød sin hjælp hun vejede trods alt 40 kg men da der skulle betales for "behandlingen" var de meget hjælpsom...DET BLIVER SÅ 2000KR TAK...sagde en smilende dame

Jeg ved at sådan en behandling ville aldrig have fundet sted nede hos Finn Smed, han var et varmt menneske og han vil altid være savnet.

Knus fra Pia

Kommentar
Fra : NielsSmed

Dato : 22-04-06 20:02

He mittemus er min storesøster Mitte Smed

Men Det betyder enormt meget at vide min far var holdt af. Når man nu sidder med de følelser man nu gør er det en dejlig glæde at se og høre alt det positive omtale fra jer. tak :)

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-04-06 20:47

Jeg har ofte hørt folk tale om ham, men har desværre aldrig selv oplevet det dejlige menneske og den gode dyrlæge, som Finn Smed var.
Jeg har 2 gange oplevet at møde en fremmed, som jeg er kommet i snak med, når jeg har luftet min hund. Begge gange havde hundeejerne haft helt specielle og positive oplevelser med Finn Smed. Jeg husker især den ene historie; en dejlig pige med en dejlig hund. Hunden havde været meget syg og pigen havde gået fra den ene dyrlæge til den anden for at få hjælp. Hun var blevet flået økonomisk, men hunden var ikke blevet rask. Tilsidst hørte hun om Finn Smed og kontaktede ham. Han tilbød at hunden kunne komme gratis på ferie hos ham, da han hørte pigens historie om hundens sygdom. Hun kørte fra København til Jylland med hunden, - hunden kom på ferie i en måneds tid og var rask, da den kom hjem. Pigen skulle ikke betale. Finn Smed gjorde sit arbejde af stor kærlighed til dyr. Han har været et sjældent menneske, som jeg er ked af ikke at have mødt. Forhåbentlig lever hans gode tanker og gerninger videre i andre mennesker.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-04-06 19:41

tak Niels...hvor er det dejligt at i har fundet herind...giv hinanden et stort knus fra mig

Pia...2000,kr for at få aflivet jeres hund? eller var det med den "behandling" hun også havde fået?

Ja imorgen skal vi ned og have taget trådene og et røngtenkrontrolbillede, for at se hvordan det ser ud...det bliver spændende og hun er kommet sig godt..i skal nok få besked

Axellise, du drømmer ikke om hvor taknemlig jeg er for at have mødt Smed...selvom jeg kune mærke at han ikke havde det så godt, ...det er jo ikke så længe siden ( midt i feb.) så kunne jeg stadig mærke hans store kærlighed til dyr ..og at han havde oceaner af tid til os.
Man fik den tid man havde brug for.
Den sidste gang vi var der, stod vi og vente i ½ time, måske lidt mere..det gjorde ikke spor, for da Smed kom ud, fortalte han at den dame der lige havde været der, var kommet med en ung hund 2½ år gammel, som var blevet totalt overmedicineret af en anden dyrlæge og hunden var så syg og forgiftet at han desværre var nødt til at aflive den.
Det var ved den lejlighed jeg fik øje på det STORE menneske han var..

Mitte og Niels, i har garnteret ikke haft det for nemt, men i har noget godt med i bagagen og det er den kærlighed jeres far viste at man kunne have til andre..

Kommentar
Fra : Jarmila

Dato : 13-06-06 12:34

Jeg er stadig dybt chokeret over, at Finn har "fundet på" at dø.
Jeg troede, at han ville være her for evigt. Jeg stortyder over hans død endnu. Han var i særklasse, helt sin egen, dygtig, varm og hjertelig. Vi har kendt ham i 8 år.
Jeg har lige prøvet at ringe på hans numre, og da de ikke duede mere søgte jeg på nettet. Tak Manmgoorossa fordi du skrev om det.
Jeg ville tale med ham om han kendte en dejlig hundhund, som ønsker hvalpe med Finns "egen" verdens bedste hund NICK. Vi fik ham fra Finn, da han var 10 måneder gammel - han skulle aflives, da familien ikke magtede at have en hund samtidig med job, nyt barn og fødselspsykose. Det var han for god til, mente Finn og bekostede ham i et par måneder på klinikken.

På det tidspunkt ledte vi efter en flat colt retriever. "Ja, det har jeg" - sagde Finne til vores veninde. Og så fik vi ham med hjem - selv om han ikke var helt flat - han er blanding af border collie og labrador. Typisk Finn! Vi er ham meget taknemlige for den hund - verdens bedste, intelligent og lydig og godmodig, men også dejlig fræk, når der skal leges. Vi vil forfærdelig gerne have en hvalp af ham, så han kan gå og opdrage på hvalpen. Et par af vores venner vil også gerne have 1 hvalp.
Er der nogen, der kan hjælpe? Vi bor i Silkeborg.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-06-06 13:44

Hej Jarmila, ja jeg begræder også at "han kunne finde på at dø" netop..vi er mange der har brug for ham...
Ja, den med at han siger at han har en flat coatet, og det så er en blanding..viser bare hvor uhøjtidlig han var.
Jeg skal holde ører og øjne vidtåbne, hvis jeg møder en god tæve.
Skal det være en speciel race (blanding)?
Knus til dig fra mig

(Jeg bor i nærheden af Odder og har en tæve, men hun er kun 8 mdr)

Kommentar
Fra : Jarmila

Dato : 13-06-06 16:25

Det skal bare være en sød pige omkring de 25kg, så de passer størrelsesmæssigt. Ellers må hun gerne være sød, fræk og afholdt af sine mennesker. Gerne en blanding af retrieverrase og bordercollie - det ser ud til, at denne blanding er ret heldig. Men ikke nødvendigvis.
På forhånd tak.

Men hvad skal vi gøre nu? Hvilken dyrlæge bruger du nu? Jeg vil prøve den anbefalede Lund dyreklinik, så må jeg se.
Tak for knus - her kommer en til gengæld fra mig.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-06-06 16:37

Ja, jeg har endnu ikke prøvet ham i Lund. Jeg har heldigvis ikke haft brug for nogen. Men det er ham jeg vil bruge.
Tak for knus...dejligt

Sus

Kommentar
Fra : moseknolde

Dato : 19-06-06 20:22

Så er det jeg ville spørge, er der nogen der ved hvor man kan købe kalun i Skive området? Da hende jeg købte af holder, hun hentede det hos Smed.

Kommentar
Fra : Jarmila

Dato : 19-06-06 21:01

Du kan spørge i en grovvarecenter, hvis I har sådant et.
J.

Kommentar
Fra : moseknolde

Dato : 19-06-06 21:04

Tak, det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-06-06 23:05

Jeg køber i Kvickly. Ellers har mange dyrehandlere det ofte. Har i en slagter, så spørg ham om han kan skaffe det.
Jeg synes det er sådan en dejlig tråd denne her..tak fordi i er så dejlige

Kommentar
Fra : HarleyH

Dato : 20-06-06 01:00

Ang kallun kan det købes hos Dyrenes 1 og alt i Tilst - måske mest for de, der bor i Århus området
Jeg fik selv kontakt til Finn Smed for 1½ år siden, da vores dengang 10 årige schæfer skulle have været aflivet pga HD - undskyld Smed jeg ved godt, at du ikke kunne forene dig med den betegnelse - men efter Smeds anvisninger ang. kost og diverse tilskud og kiropraktorens behandlinger kom vores hund til at gå igen og i denne måned fylder han 12 år. Så jeg kan også kunne takke Smed for hans måde at være på og sige, at verden er blevet fattigere efter hans død. Der var en verden til forskel på at komme til ham og på at komme til traditionelle dyrlæger, og hans holdning var jo, at der ikke var noget enten/eller i forhold til behandling på traditionel og alternativ vis, men et både/og. Men "menneske-læger" med samme holdning bliver jo ofte også holdt uden for, så vi er desværre nok stadig et godt stykke fra at udnytte alle de gode alternative metoder optimalt - både for dyr og mennesker.
Jeg benytter mig nu af Lund Dyrehospital, som også er nævnt tidligere - der er også en dejlig "uhøjtidelig asmosfære", som jeg også fandt hos Finn, og har man som min hund brug for kiropraktorhjælp, er dén mulighed også der.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-06-06 12:58

HarleyH, dejlig historie

Hvis vi nu efterspørger kallun længe nok, kan det være det dukker op flere steder

Kommentar
Fra : mittemusen

Dato : 22-06-06 21:54

hej alle der søger kallun, så tror jeg stadig at det firma der hedder DANDOG, forhandler det så prøv det.

Kommentar
Fra : HarleyH

Dato : 22-06-06 23:00

Dan Dog ApS
Hundefoder

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-06-06 23:43

Jamen problemet er vel at det jo er frosset..hvad med levering?
Det kunne jo være rart at få ud i butikkerne. Så venner, efterspørg det alle steder

Kommentar
Fra : mittemusen

Dato : 25-06-06 19:41

dandog leverer til mange butikker så ring og få deres leverings liste.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-12-06 23:44

Med hensyn til kallun, er Dandog holdt op med at hakke selv, så nu kan jeg kun få kallun fra Tyskland.
Det virker fatisk som om det er bedre..det lugter ikke så slemt..

For en uge siden og 3 uger tilbage, oplevede jeg at jeg ikke kunne få kallun i butikkerne..men nu kan jeg igen! Er det noget i andre har oplevet?

Kommentar
Fra : mittemusen

Dato : 15-12-06 00:33

Hmm de lyder underligt jeg kan stadig købe dandog i min lokale brugs, men det kan jo godt være de bare skal af med det sidste.
v.h M

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-12-06 13:35

Ja ikke at det gør mig noget..det virker faktisk renere, det lugter i hvert tilfælde ikke så meget...det er jo da også noget, ikke sandt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-01-07 01:08

Hva så? kan du stadig købe dandog..jeg har forhørt mig, og fået at vide at dandog ikke længere hakker selv.
Det jeg får nu, er fra Tyskland..og helt ærligt, virker det renere og bedre.

Kommentar
Fra : mittemusen

Dato : 24-01-07 19:41

nej ikke mere og ja jeg vil godt tro det er bedre, dandog har de sidste år efter de fik ny ejer ikke været i top, men hvor får du det tyske fra, jeg mangler helt vildt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-01-07 20:58

Jeg har købt i , ååh jeg tror det hedder noget med Dyrerens butik..eller noget i den stil. Jeg finder lige ud af hvad det hedder, så vender jeg tilbage.

Ja, det er ikke nemt at undvære vel

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-01-07 21:01

Alt til Dyr, hedder butikken. Den jeg købte ved ligger i Malling...butikken i Odder har også. Hvor kommer du fra?

Kommentar
Fra : mittemusen

Dato : 24-01-07 22:05

tja rask mølle, ved du hvor det er

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-01-07 22:40

Ja da..det ligger ikke så langt fra Brædstrup vel?

Så må du lige et smut til Odder.
Forretningen ligger ude i industrikvarteret...mener den hedder Ballevej, det sidste lyskryds når du kører mod Århus, der skal du til venstre og så ligger butikken 100 m oppe, på venstre side.