/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
David Gilmours gear i sangen..
Fra : cobran
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 28-03-06 18:36

Er lige nysgerrig: Hvad er hans gear i sangen "Comfortably Numb" Er lyden mest fra hans stratocaster ?? "eller hvilken guitar bruger han?"
... eller er det effekter der gir den lyd i soloen... syntes at jeg kan komme tæt på hans lyd med min Marshall amp og noget overdrive... men hans lyder lidt mer hæs/rå, tjah hvis man kan kalde det for det.

Har dog selv kun en trasister amp så det kan vel være det der lige mangler det for at få en mer varm og rå lyd der... :)

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 28-03-06 18:42

han har vist osse noget compression/sustainer på...

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-06 22:21
Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 28-03-06 23:59

Takker for svaret lawitt, det var jo et ret præcist svar