/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Efterlysning
Fra : purplerain
Vist : 723 gange
300 point
Dato : 27-03-06 21:19

Benytter min profil på kandu.dk til at bringe en efterlysning.

Cane Corso---- "tøsen", er forsvundet fra sin bopæl i Greve....
Ejerne har en formodning om at hun er fjernet,,, dvs ikke bortløbet´.
Billeder af hende kan ses på hundegalleriet.

1 uge før hun forsvinder, er der en person, der opretter en profil, med tøsens billeder fra en kåring i polen, og nu påstår han, at det er en søster, ved navn Milla....

Det vil han blive bedt om at bevise, når/hvis han bliver fundet....

Hun er meget, meget elsket, og meget,meget savnet.....

Tusind tak fordi du tog dig tid til at læse dette.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 21:27

smartere hvis du havde linket til et billede af vovsen - så folk vidste hvad de skulle kigge efter hvis de ikke kender racen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 21:27

og så håber jeg du får din elskede firbenede ven hjem igen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-03-06 21:49

Kan du ikke lægge et link, så vi kan se, hvordan hun ser ud??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 27-03-06 21:55

Du skal anmelde det til Politiet og til DKK hvis den er registereret der.
Håber da også at i finder hinanden igen. Pas på jeres dyr, hold øje med dem når de bliver sat ud i haven, det er meget aktuelt at stjæle vores vovser. Jeg bandlyser det.
MVH BEvi54

Kommentar
Fra : purplerain

Dato : 27-03-06 22:00

Hun er efterlyst alle mulige tænkelige steder....

link http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11015

og her er link til profil der blev oprettet ca 1 uge før hun forsvandt

http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11015

Kommentar
Fra : purplerain

Dato : 27-03-06 22:03

Jeg er i familie med Stephanie som er ejer af tøsen,,,, som er forsvundet...

Vi forsøger at få kontakt til den fyr som har oprettet en profil med tøsens billede, men under et andet navn, så hvis nogen genkender ham, ville det være fint hvis han kontaktede os.
Om ikke så for at han kan blive renset for mistanke,,,, men jeg syntes det lugter...

Kommentar
Fra : purplerain

Dato : 27-03-06 22:07

Her endnu et link og en lille historie, sammen med billeder af tøsen

http://www.cane-corso-italiano.dk/efterlysningcorsa.html

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 310 point
Dato : 27-03-06 22:09

Held og lykke med jeres eftersøgning...jeg sidder og bliver meget ked af det på jeres og jeres hunds vegne.
Har i nogen anelse om hvor fyren bor..jylland, fyn eller sjælland?

Mange tanker og held og lykke
mango

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 22:24

purplerain - det hjalp med billede osv

herfra er der sendt mail til greve og omegn - ville også spørge som mangorossa - har du nok til at få efterforsket hvor hundenapperen evt skal findes ?????

Kommentar
Fra : purplerain

Dato : 27-03-06 22:25

Under hans profil, på hundegalleriet, oplyser han at han bor på Øen,,,, dvs Amager,,, men det kan jo være usikkert, ligesom hans navn...
Desværre.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-03-06 22:28

purplerain, er det ikke det samme link du bringer i kl. 22.00??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : purplerain

Dato : 27-03-06 22:32

jo, det er....
Tusind tak for oplysningen, det havde jeg ikke set...
Her erTøsens profil :
http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11187

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 27-03-06 22:44

Jeg anede ikke, der var en selvstændig side, der hed "hundegalleriet" - så jeg ledte og ledte og ledte her på Kandu´s Hundegalleri - og fandt selvfølgelig ikke noget.

Jeg håber meget, tøsen bliver fundet og kommer hjem igen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-03-06 22:49

Mirit..næh, men ser da bestemt efter den..hvem ved..jeg kommer jo mange steder og jeg ser altis på hunde (er ved at være så gammel at jeg ser på hunde istedet for fyre )

Jeg har alle øjne vidt åbne...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-03-06 23:04

Hvis du/I er så sikre på at det er hunden "tøsen", der er vist på det billede, 1 uge før hun forsvandt, sammen med en fremmed person, så synes jeg i skulle kontakte politiet.

Tænk hvis den pågældende er uskyldig og nu læser, at han er mistænkt for at stjålet en hund. Samtidig med at der bliver vist et billede af ham.

Husk selvtægt er ikke lovligt, så mit råd er at kontakte politiet, som ved en kendelse kan få at vide hvem, der har oprettet den profil.

Der er mange hunde, der ligner hinanden.

Kommentar
Fra : purplerain

Dato : 27-03-06 23:24

Til Ans...
Det er ikke ment som en anklage,,
Og du har fuldstændig ret,,,
Vi tænker ikke på nogen form for selvtægt overhovedet. Er bare interesseret i at hun finder hjem igen.
Jeg havde ikke til hensigt at hænge nogen ud. Men selvom det kun er ønsketænkning at han opretter en bruger/profil, med tøsens billede, er det et rigtigt dårligt tidspunkt,,, eller en dårlig joke..
Jeg forholder mig alene til at hundens ejer er umådeligt ked af det, og savner sin hund.
Jeg er da sikker på at efterlysningerne giver pote,,, eller det håber jeg.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-03-06 23:47

Hvis tøsen er ens på begge sider, tror jeg ikke, det er den samme hund. Tøsen virker mere stribet, synes jeg. Det virker også, som om hund og fører har god kontakt på det billede med fyren. Men begge hunde må jo være øretatoveret eller chipmærket, og så er det jo nemt at afgøre. Har i sendt efterlysning ud til alle dyrlæger med øremærkenr./chipmærke??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-03-06 23:56

Citat
Det vil han blive bedt om at bevise, når/hvis han bliver fundet....

Du kan kun forlange et bevis, hvis det er meldt til politiet.

Hvorfor er det ikke meldt til politiet? I har jo en mistanke om hvem, der har hunden. Politiet vil kunne undersøge det. De er de eneste, der med en dommerkendelse vil kunne finde frem til "profilen"

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 00:05

ans f..h..prøv lige at slappe af...de mennesker er i nød..der er ikke brug for din kritiske indgriben..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-03-06 00:22

Mango f. h. slap dog selv af.

Hvis de har en mistanke om hvor en forsvunden hund befinder sig, så er det kun politiet, der kan tage affære.

Desuden er min "indgriben" ikke kritisk, men en oplysning om hvad, der kan hjælpe dem, da selvtægt er ulovligt.

Jeg er i tvivl om, at det er lovligt at en privatperson sender et billede videre på nettet samtidig med at man anklager den pågældende for at være hundetyv.

Jeg forstår godt hvor sørgeligt det må være at miste en hund, men fremgangsmåden her bryder jeg mig ikke om.

Så tager jeg selv stilling til, hvad jeg vil bidrage med. En kritisk bemærkning kan til tider være bedre end en "åhhh hvor er det synd bemærkning"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-06 01:34

Jeg forstår det nu ikke sådan, at det er personen der går med hunden, man mistænker, men kun personen bag profilen.

Det kan jo sådan set ikke lade sig gøre, at han en uge før hunden forsvinder, kan lægge billeder ud af sig selv og hunden fra en tidligere udstilling i Polen.

Jeg forestiller mig mere noget i retning af, at den pågældende profil bare har "lånt" de billeder og sat dem i sin profil som værende sine egne, da det lyder som om, at dem der efterlyser hunden udmærket kender de der billeder og hvor de stammer fra.

Men problemet burde jo ikke være så stort med at finde frem til den profil, da jeg lige så, at hende der ejer hunden prøvede at komme i kontakt med "mistænktes" ekskæreste der også har en profil på Hundegalleriet.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-06 01:58

Jeg synes også ligesom Jernladyen skriver, at det ikke helt ligner den samme hund.

Den hund som den unge mand går med på billederne, har en anden bygning synes jeg.

Og så har den en meget større hvid blis/plet på brystet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-03-06 14:26

Hej purplerain. Hvor er det en dejlig hund. Synd, at ørerne er så molestrerede. Det ser man heldigvis sjældent herhjemme mere...

Men gider du lige ridse op, hvad det er, vi står med? Som nogle af de andre brugere er inde på, så fremgår det ikke helt klart, hvem det er, der er på de billeder? Den unge mand, der viser hund frem i Polen, -ved I hvem det er? Eller er det HAM I efterlyser??

Og eksisterer der en søster til Tøsen, der hedder "Milla"? --Det må være til at opspore kuldsøskende.

Kommentar
Fra : purplerain

Dato : 28-03-06 17:54

Til alle...
Hun er , selvfølgelig , efterlyst via politiet...det var det første der blev gjort....
Vi hænger ikke personen på billedet ud,,,,ønsker at finde personen bag profilen,,,
Denne bruger kan jo have brugt en evt hotmail, osv,osv, og er måske ikke bare lige til at finde...
Selv hos politiet tager tingene jo tid.
Har nu læst min tekst igennem flere gange, og syntes altså ikke at jeg anklager personen på billedet for at være "hundetyv".
Personen på billedet var med til kåringen i polen.
Nogle af billederne på den omtalte side,,, altså af hunden milla, er af forældrene. det kan læses under billederne

Kommentar
Fra : purplerain

Dato : 30-03-06 17:15

Tøsen er idag blevet returneret til sit hjem,,, og i god behold...., hvem, hvad, hvor og hvordan må forblive en gåde,, som ikke kan/skal løses...

Tusind tak for de pæne ord med på vejen, og tak til alle der har læst min efterlysning, og som muligvis har kigget efter hende på deres vej.

Pas godt på jer selv og jeres hunde.

Godkendelse af svar
Fra : purplerain

Dato : 30-03-06 17:22

Tusind tak for de pæne ord, som vi fik med på vejen..
Pointene skulle helst ikke gå tabt,,,så derfor får du dem...
Mvh Purplerain

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-06 18:08

Hvor var det godt at høre... Nu håber jeg, at hun er på vej til et rigtig godt og roligt nyt liv hos Stefanie.

Det ser ud til, at tyven har besindet sig. Det er nok jeres ihærdige efterlysning, der har båret frugt.
Hvem har dog lyst til at brænde inde med en landskendt stjålet hund...
Tillykke med det.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 30-03-06 18:18

Stort til lykke.

Det er velnok en dejlig nyhed.

Some tider ville det være interessant, hvis man kunne få en "Georg-Gearløs-maskine", der kunne oversætte hundens tanker, så man kunne få en god historie.

Måske har den været på eventyr på egne poter - man har før hørt om vovser (og katte), der har været på springtur.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-03-06 21:32

Åh, hvor er det dejligt at høre...det er desværre en sjælden historie...skønt tillykke med det!

Kommentar
Fra : pia1974

Dato : 14-04-06 15:38

Hej

Sikke en lykkelig slutning på en noget uhyggelig historie...At folk kan finde på at tage ens bedste ven...sådanne mennesker er virkelige hjerteløse
Pas godt på hende

Knus fra Pia