/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Sorte prikker.
Fra : hans-u
Vist : 1122 gange
100 point
Dato : 27-03-06 15:53

Jeg har lagt mærke til at jeg er begyndt af få nogle små sorte prikker inder øjnene, men er ikke klar over hvordan jeg får dem væk.

Nogle der kender til det eller ved hvad dette er!?

Kommentar
Fra : hans-u

Dato : 27-03-06 15:55

Inder skulle forstås som under!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-06 16:33

Det kan være hudorme, som du evt. kan presse ud mellem to negle og evt. rense efter med f.eks. klorhexidin eller brintoverilte.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-06 16:34

Det kan også være små hudlapper/"modermærker".

Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-03-06 17:52

Hej hans-u. Det kan jo være så meget. Det kan både komme udefra og indefra. Eller der kan være noget, der er opstået i huden.

Hvis du bruger små svømmebriller, der slutter tæt om øjnene, så kan det være en reaktion på det materiale, som de er lavet af.

Det kan også være, at det er noget, du har haft længe, men du bare ikke har lagt mærke til det før. Ja, det kan nok være en slags hudorme.. Men jeg er ikke så sikker på, at du skal gøre så meget ved dem. Du risikerer bare, at gøre det værre. Huden omkring øjnene er ret tynd og sart.

Du kan prøve at spørge på apoteket eller i matas om de har noget dybderensende ansigtsmaske eller plaster som måske også kan bruges under øjnene.
Og så er det altid en god ide at leve sundt og sørge for at få nok søvn. Hvor gammel er du?

Kommentar
Fra : hans-u

Dato : 03-04-06 14:34

Jeg er 18 år!

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-06 16:28

Du er jo i en alder, hvor du både lige er vokset og har forandret dig meget hormonelt, og du er sikkert også blevet mere og mere opmærksom på dit eget udseende... --Sådan er det jo for det fleste.
Så det, du kan se, er sandsynligvis helt normalt.

Har du det ellers godt? Er du sund og rask? Tager du noget medicin?

Godkendelse af svar
Fra : hans-u

Dato : 20-05-06 11:06

Hmm . ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-05-06 13:09

hans-u

Kunne du bruge svaret? Hvis ikke, kunne du vente på det rigtige eller annullere det.

Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-05-06 13:41

Nåmen, tak for accepten af mit svar...

Hvordan går det med prikkerne?