/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hår på armene...
Fra : dinamus
Vist : 7254 gange
100 point
Dato : 26-03-06 11:49

Da jeg var barn, synes jeg det var sjovt at klippe hårene på mine arme af, hvilket har resulteret
i lange, ret mørke, og ikke mindst meget hår idag. Det er jeg bare SÅ træt af!! Jeg har enkelte gange prøvet at barbere
armene her i de seneste par år, men synes ikke resultatet er heldigt...

Nu er det jo snart sommer (ifølge kalenderen ihvertfald), så hvis der er nogen der kan give mig et par gode råd til hvad jeg kan stille op med de skide hår, vil jeg være meget taknemmelig

Hilsner fra Dina

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-06 13:09

Jeg synes, du skal arbejde med at acceptere dit "problem".

Så længe, du ikke har overskæg mv (det slås jeg med).

Ellers kan du afblege det. Men det gør så hårene lidt mere stive, fordi afblegningen fjerner gavnlige stoffer i håret, og udtørrer det.

Hvis du er mørkhåret, skyldes det ikke dine afklipninger som barn...

Jeg er tidligere frisør, og jeg har lært - og mener også selv - at det ingen betydning har, at hårene har været klippet af. hårsækkene under huden kan jo ikke mærke, at håret er blevet kortere. Der er ingen nerver i håret, for så havde det gjort ondt at blive klippet...

Håber, at dette kan være til hjælp for dig.

Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-03-06 14:52

Næ, det skyldes ikke, at du klippede hårene af da du var barn.

Men at du kunne finde på det, kunne skyldes, at du allerede dengang fik indpodet en eller anden underlig ide om, at det var grimt at have hår på armene..........

---I stedet for at bebrejde dig selv at du fjernede hårene dengang, skulle du gøre dig den ulejlighed at forsøge at tænke tilbage for at finde årsagen til din adfærd dengang.
Det er sandsynligvis den samme årsag, der gør at hårene på dine arme generer dig i dag. ..

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 26-03-06 17:05

Du kan vel også købe noget voks (hos Matas f.eks.) og selv hive hårene ud. Medmindre du selvfølgelig har penge til at gå på skønhedsklinik og få det gjort.
Så vidt jeg kan se, har du 4 muligheder:
1) Barber dine arme hver morgen under bruseren med masser af sæbe og Gilette barberblad
2) Bleg hårene, så de ikke virker så mørke
3) Fjern dem med voks
4) Accepter at du ser ud som du gør

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-03-06 17:41

Alle voksne har da hår på armene... det ville da se underligt ud uden...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-03-06 17:44

Det er også fuldstændig almindeligt blandt unge piger at barbere hårene på armene af...
Vi lever i en hår-forskrækket tid....

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-03-06 18:28

Jamm, det er da lige som om at piger ikke tør eller må blive kvinder... Vi bliver ved med at være "piger" til vi er langt over de 70...
--drenge bliver da "mænd"...

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 26-03-06 20:05

Det er rigtig vi har hår mange steder også ster hvor det ikke er så ønskelig. Det er da vist meget accepteret at man regulerer hårvæksten så man synes det ser pænt ud - mænd barberes sog, og mange kvinder (incl. mig selv) fjerner håret på benene om sommeren fordi vi synes det ser bedst ud.
Så hvis du synes dit hår på armene er generende, skal du blege det eller fjerne det. Hvordan du bleger ved jeg ikke, men du fjerner håret på armene på samme måde som du fjerner hårene på benene. Der har været allerede været nævnt flere muligheder som alle har fordele og ulemper. Ved alle gælder at hårene vokser ud igen og derfor skal du fjerne dem med jævne mellemrum.

Barbering er hurtig og let, men de udvoksede hår virker stive og kradser.
Så er der hårfjerningsmiddel. Håret er blødere når de vokser ud (I hver til fælde i følge reklamerne)
Så er der endelig de metoder hvor hårene rykkes af med voks eller "maskiner" der rykker hårne ud (de findes vel endnu?). Det holder længere, og hårvæksten bliver efter nogle år svagere, men det gør ondt.
Endelig er der jo også laserfjerning. Det skulle være en permanent fjerning af hårene, men være ret dyr, og gentages nogle gange.
Så er der blegning, som jeg ikke kender til.

Hvad du foretrækker er kun dig selv der kan finde ud af, men ingen af løsningerne er permanente.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-06 20:07

Jeg er sq chokeret over, at det er in at fjerne hår PÅ armene!

Under armene, kan jeg forstå, men ovenpå?

Jeg har altid syntes, at det så mærkeligt ud uden hår på armene - og så ligefrem fjerne dem?

Hanne

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 26-03-06 21:14

Hvis du vil ofre penge på det, kan privatklinikker og privathospitaler tage hårene væk med laser...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-06 21:31

Hvis du barberer det af, skal du barberes næsten hver dag - er det ikke mere træls end at have hårene?

Hvis det virkelig er et stort problem, synes jeg også, at laser er løsningen. Én gang for alle.

Så skal du ikke gå at tænke på, om du nu stikker eller ej. Det er dét, jeg synes, er træls med barberede ben - for ikke at glemme ansigtshår

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 26-03-06 22:04

Hej hvis du vælger at fjerne med voks bliver hårene væk i længere tid fordi de faktisk bliver hevet ud , hvis du barberer bliver de kun skåret over og er allerede på vej ud igen. Jeg har kun barberet arme én gang og kunne ikke lide at almindelig sved så triller ned ad huden en varm sommerdag - hårene har en funktion - alle steder på kroppen. At fjerne det har kun signalværdi ligesom de rigtige bukser, de rigtige tasker og alt andet, der er in, så længe det varer. Pas godt på dig selv - din krop skal holde sammen på dig resten af livet og er faktisk temmelig trofast ligemeget hvordan du behandler den. Jeg prøver at være taknemmelig for det store arbejde min gør for mig til alle tider.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-06 23:43

sismofyt - du har så evig ret!