/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Godt råd søges til Støvsuger
Fra : pipzi
Vist : 630 gange
300 point
Dato : 26-03-06 08:54

Hejsa alle i gæve Kandu'er

Er der mon en eller to der kan hjælpe mig lidt.

Jeg har 1200 kr som MAXIMUM som jeg gerne vil bruge på en ny støvsuger, og jeg har været rundt at kigge lidt. Men kan ikke beslutte mig.

Det jeg kræver af en ny støvsuger, er at den IKKE har papirposer, men de der "stofposer" da de er bedre til min astma. Den skal have en god sugestyrke og være holdbar. Posen må gerne være bare lidt stor, så den ikke skal skiftes hele tiden. Synes at mange af dem jeg så, var posen ekstrem lille.

Og som sagt må den helst som maximum koste 1200, da jeg har meget få penge at gøre godt med til daglig. Og dette er hvad jeg har formået at spare sammen.

Er der nogen der har styr på støvsugere, og kan hjælpe og komme med nogle gode råd, evt gerne hvor der er nogle GODE støvsugere på tilbud for tiden.

Håber på lidt hjælp - på forhånd tak

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 26-03-06 09:23

http://dk.pricerunner.com/home-appliances/vacuum-cleaners/118237/prices

Jeg kunne desværre ikke finde en til 1200 kr. men til 1375 kr. - tilgengæld er det en miele s571 - måske kan du prutte

Mvh ampere

Kommentar
Fra : fame

Dato : 26-03-06 09:26

Hej Pipz
Du bør nok mere se på det mikrofilter der sidder på udblæsningsstykket, og er støvsugeren samtidig meget tæt, kan den mængde partikler og allergener, der slipper ud af støvsugeren, blive meget mindre. Et mikrofilter kan hedde et HEPA-filter.
Et sådant filter kan tilbageholde partikler større end 0,3 my. Der er dog flere forskellige mikrofiltre i handlen, så bed forhandleren dokumentere, at filtret har samme klasse som et HEPA-filter.
Der er undersøgelser, der viser at disse filtre kan tilbageholde partikler, som fx allergener fra husstøvmider, dyr og pollen, men der er endnu ikke dokumenteret effekt på symptomerne.
Hilsen fame

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-03-06 09:47

Jeg ved godt det med et hepafilter, og det er der nemlig ikke i den støvsuger jeg har nu, samt at der er papirposer så støvet kommer for let ud igen.

Jeg har godt kigget på de der Miele s4 og s5 men de er ret dyre...

hmm håber der kommer flere svar :)

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 26-03-06 11:10

Hej Pipzi
Jeg kender ikke sugestyrken på denne støvsuger men der er HEPA-filter i,
Og så kan den bruges med og uden pose.
Se Linket.
http://www.el-forretningen.dk/shop/default.asp?ProductID=3213
Hel og lykke med din nye følgesvend.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-06 13:06

Du får meget støv i hovedet når du skal tømme/ rense en stofpose. Så er engangsposer af papir at foretrække, de er også tættere end noget stof, bare man får den rigtige kvalitet.. Hepa filter er også engangs af papir. Hvis der kommer støv ud af en papirspose i utide er det bare en dårlig type, og ikke princippet der er noget galt med.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 26-03-06 15:34

Hej igen Pipzi

Jeg kikkede lige på Støvsuger-shop der faldt jeg over dette udvalg med en stor pose (6,5 liter) og Hepafilter,
Samt en sugeevne på 300 wat ved mundstykke og lydsvag ( 57db ).

http://www.stoevsuger-shop.dk/stoevsuger/nilfisk_stoevsuger/2_nilfisk_king_gm_540_stoevsuger_da.html
Jeg ved godt prisen er noget højre en du har sat, men det er et kik værd.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-03-06 15:36

til transor.

Det er ikke en rigtig stofpose jo som man skal tømme, det er en som bare bliver smidt ud når den er fuld og man sætter en ny i.

Det er nogle man køber i butikkerne, jeg ved at disse hjælper bedre end papirposer :) da det altid er den type poser vi har haft da jeg var barn. De er lavet til allergigere...

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-03-06 18:10

Den ER GODT nok NOGET højere... Jeg har seriøst ikke mere end 1200 kr. Jeg har sparet sammen i et helt år for at få de penge...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-06 12:57
Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 28-03-06 16:53

Hej igen Pipzi
Det første links jeg lå til dig Kl.11.10, indeholder en støvsuger med HEPA- filter men koster kun 799.-
Det er en OBH maskine.
Men jeg kender den ikke.
Se efter hvad sugestyrken er ved mundstykket det er det der tæller,(ikke mindre end 300Wat, gerne højre) er den lavere er dyret intet bevendt.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-03-06 07:24

Nogen der måske kan svare på, om den de har i Føtex her i weekenden er en OK ?

Det er en IDE-LINE støvsuger, med hepa filter, jeg har kigget lidt på den nemlig, og den er også billig...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 08:18

De der poseløse er ikke gode når man har luftvejslidelser og stofposer duer slet ikke med mindre du kan få andre til at tømme, og de er nu heller ikke gode i længden.
Jeg har samme problem som du og har måttet erkende at man skal have en af de dyrere Miele eller tilsvarende med papirspose med automatisk lukning ved udtagning og så mindst to udskiftelige filtre.
De er dyre, men støvfrie.

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 30-03-06 10:00

Hvis du gerne vil have en Nilfisk, kan du få en billig her:

http://www.stoevsugerposen.dk/product_info.php?cPath=125_246&products_id=343

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-03-06 10:11

nollerik, og hvis du så lige læser det jeg skriver, jeg har MAXIMUM 1200 kr at bruge på en støvsuger...

Så det bliver lidt svært.

Jeg står og mangler en støvsuger lige nu og her, og det jeg har formået at spare op er kun 1200 ...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 10:45

De tests er ikke helt pålidelige, men mon ikke du kan bruge den alligevel:
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/rengoering/stoev/

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-03-06 10:57
Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 30-03-06 17:22

Hej Pipzi
Hvor i landet bor du?
Der er tilbud på en nilfisk her i byen.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-03-06 18:44

Jeg bor i Århus

Men jeg har idag købt den i Føtex til 375 kr. I første omgang er den OK, til jeg har sparet nok sammen til en bedre...

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 30-03-06 19:05

Hej Pipzi
Tillykke med dit nye snabeldyr.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 19:11

Jamen bare du er tilfreds foreløbig. Det giver jo også mere ro til at finde den helt rigtige.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-06 20:46

Altså Bjarne! Du har afsporet støvsugerdebatten! Hva fan er der galt med poseløse støvsugere hvis de har hepafilter? Mit forslag er stadigvæk det bedste!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-06 20:48

Nåh ok Pipzi har allerede købt ny suger!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 21:17

Jeg afsporer da ingenting.

Annuller spørgsmålet
Fra : pipzi

Dato : 30-03-06 21:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål og nu synes jeg den kører af sporet, ved at de begynder at tale om hvem der har bedste svar.