/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Børneopsparing ?
Fra : dennisdahl
Vist : 721 gange
150 point
Dato : 24-03-06 14:16

Hej derude

Jeg har den fornøjelse at være blevet far for nylig.

Jeg vil jo gerne lave en form for børneopsparing til hende, så spørgsmål er følgende.

Hvad for een form for opsparing har du til dit barn ?? Hvorhenne ? Hvor tilfreds er du ??
Kan pengene invisteres ? Rentesats ? Variabel / fast ?? m.m.

Jeg har haft kontakt med nogle forskellige banker og hørt deres tilbud, men synes ikke det lyder tiltalende. Så jeg søger jeres mening om dette.

Har også tænkt meget på at lave en børnebørnskonto da der er max indsættelse pr/år noget mere end den alm. form for børneopsparing som er på max. 3000 kr pr/år.

Men kom med jeres mening..

På forhånd tak

Dennis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-06 14:33

Vi har for flere år siden, flyttet vores ungers børneopsparinger hertil, da den gav bedre rente, end den bank vi normalt bruger

http://www.morsoesparekasse.dk/index.asp?display=intrest&it_type=1&unfold=1,17

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-06 14:34

Tillykke med babyen

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-03-06 14:57

Tillykke med den lille guldklump

Har du overvejet at sætte pengene i aktier, fx. i Jyske Bank-aktier, frem for en traditionel børneopsparing.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-06 15:14

Man kan også investerer igennem Morsø Sparekasse

http://www.morsoesparekasse.dk/index.asp?display=page&p_id=66&unfold=1,15

Accepteret svar
Fra : keldjensen

Modtaget 150 point
Dato : 24-03-06 15:18

Tillykke med den lille

Jeg har oprettet en konto i en lille bank der hedder Østervrå andelskasse. De giver 5% i variabel rente, men da den ikke har varieret de sidste 3 år skal man ikke frygte at de sætter renten ned lige foreløbig og da slet ikke i en tid, hvor man konstant får smidt i hovedet at renten vil stige!

Jeg er ikke klar over om man kan investere med dem..

Kommentar
Fra : dennisdahl

Dato : 27-03-06 12:31

Hej

Har kigget lidt på de forslag i har foreslået, men er der ikke flere derude der har nogle forslag ??

Godkendelse af svar
Fra : dennisdahl

Dato : 28-03-06 05:53

Tak for svaret keldjensen.