/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PC upgrade -> lydløs
Fra : caligari
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 24-03-06 13:28

Hej alle

For noget tid siden samlede jeg en lille hjemme-PC, bl.a. med hjælp fra dette forum.

De dele jeg bruger er:

Motherboard:
CPU Type AMD Athlon XP-A, 1933 MHz (11.5 x 168) 2600+
Motherboard Navn ASRock K7S41 (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Motherboard Chipset SiS 741
System Hukommelse 448 MB

Lyd Kort SiS 7012 Audio Device (on board)
Grafik Kort: (on board)
Grafik Kort SiS 741 (64 MB)
3D Acclerator SiS 330 Integrated
Monitor AOC Spectrum 9Glr(A)/9Glrs(A) [19" CRT] (114517988)

Processorer / AMD Athlon(tm) XP 2600+
Sokkel Udformning Socket-A

Kabinettet er MicroATX og kan ses her: http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=67164

Jeg vil gerne gøre maskinen mere støjsvag, og derfor udskifte PSU'en (som er den største støjgene).

Mit spørgmål er nu: Hvor meget strøm bruger jeg? Og hvilken PSU kan i anbefale? (Husk den skal passe i et mikro ATX-kabinet.)

vh L

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 24-03-06 14:09

Hej Caligari
Jeg kan desværre kun forklare dig, hvad du ikke skal gøre, men så kan du da undgå et uheldigt køb.
Min PC støjede helt vildt, så jeg skiftede køler på grafikkort og cpu med stor virkning, og siden skiftede jeg psu'en til en RaptoxX 550W "Maximum Silence - Maximum Performance" med 120mm blæser til ca. 600 kr.. Ifølge forhandleren det bedste, jeg kunne få - men i mine øre et fejlkøb!
Den er absolut ikke lydløs - og udover en konstant høj tone, så giver den en dyb vibration i hele kabinettet, som tydeligt kan høres. Inden jeg spændte den fast til kabinettet med plastikmellemstykker stod den også og raslede, selvom den virkede fastspændt.
Mvh. MichaelSP

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-03-06 19:46

Jeg har læst om en psu der var kølet af kæmpe køleribber istedet for en blæser. Jeg leder lige efter den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-03-06 19:47

http://www.chill-innovation.com/chill-innovation.asp

Prøv lige at se om der er noget her du kan bruge. Hvis der er det er det bare at søge efter den i Danmark.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-03-06 19:48

Ja der var jeg lige hurtig nok. De hører hjemme i Slagelse.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-03-06 19:52
Kommentar
Fra : caligari

Dato : 25-03-06 13:00

Den ser god (stille) ud.

Passer den i et mikro-ATX kabinet ? (er der overhovedet forskel?)

L

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-06 17:02

Jeg ved ikke lige om der er forsle på størrelsen, men jeg ville kontakte dem og få oplyst målene på PCUen for at se om den kan være der.