/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Karb. benzinstuds faldet ud??
Fra : h_bmv
Vist : 695 gange
20 point
Dato : 22-03-06 22:22

Det er en gammel bil, så at finde en anden karburator er IKKE en mulighed.

Kaburatoren's studs til benzin-slangen er simpelthen gået løs i aluminium'et. Den klemmer dog lidt når man sætter den i igen, så man skulle vel nok kunne få den den til at sidde fast og slutte tæt igen?

Hvad gør man? Kemisk metal? Lim? Det røde silicone pakning på tube? et Loctite produkt??

Eller hvad ??

Der er ikke tilbageløb til benzintanken i bilen, så er bange for at der normalt står et forholdsvist højt tryk i benzinslangen / studsen op til karburatoren?

Vh.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-06 23:02

Du Gør studsen omhyggelig ren med smergellærred eller lignende. Hullet i karburatoren skal være ligså rennt til det bare metal. så kommer du et ikke for tykt lag araldit af den gode gamle langsomt hærdende kvalitet på som lim. Pas på at blandingsforholdet bliver omhyggeligt afmlt og at temperaturen under hærdningen er omkring 20 °C. Rigtigt udført og med dobbelt så lang hærdetid af hvad du tror er nok får du på den måde en stærk, tæt og benzinmodstandsdygtig samling.

Det kræver i denne tid en varm garage. Men en kunstfærdig anbragt hårtørrer på svag varme kan også hjælpe. Hvis aralditten inden begyndende hærdning bliver for varm begynde den at løbe ud af samlingen. Men du kan med fordel hæve temperaturen under den sidste del af hærdningen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-06 23:15

Måske er der alligevel en mulighed for at finde en anden karburator, hvis du skriver hvilken bil det drejer sig om.

Det er som regel aldrig umuligt at finde dele til gamle biler, bare lidt svært somme tider

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-03-06 02:24

Kemisk metal er også en mulighed, og det er lettere at arbejde med en araldit.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-06 08:27

Araldit er ikke godt til det formål, men Lock-tite har produkter der kan løse problemet.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-03-06 09:48

hmmm... hvorfor ikke araldit , og i så fald hvad for et loctite produkt , vil i venligst alle referere til det nøjagtig produkt som i foreslår, så vi skaffer det rigtige?

Vh.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 23-03-06 10:40

Araldit er alt for følsom over for varme - bliver blød ved varme. Araldit er en multi 2 komponent lim og det du skal bruge er noget der er lavet til at tåle varme og opløsningsmidler da benzin er kraftigt opløsende.
Denne vil sikkert være glimrende til dit formål:
http://www.loctite.com/int_henkel/loctite_dk/loctite_content.cfm?verityspider=0&layout=6&productline=603&path=Solutions%20for%20Car%20Care%20%26%20Maintenance|Mechanical%20Assembly%00|Assembly%20%2D%20Adhesives%00|Loctite%C2%AE%20603%20%2D%20Fastg%C3%B8relses%20%20produkt%2C%20universal%20%28forbedret%20601%29%00

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 29-03-06 09:44

-Tak det afprøver vi