/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
kan det være kræft?
Fra : WakinyanKiza
Vist : 957 gange
10 point
Dato : 22-03-06 12:21

Jeg har fået en vorte og den er vokset og er begyndt at gøre ondt...
Jeg har fået en henvisning til en hudlæge men der er 2 måneders ventetid. Kan der være risiko for at det er kræft? Og hvordan kommer man hurtigere til lægen? SKAL man benytte den hudlæge min læge har henvist mig til???

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-03-06 12:39

Hej
Pas nu på ikke at gå og bilde dig en hej masse ind, selvføgelg går man at tænker på kraft og sådan nogetnår man får sådan en, jeg mener at du skal gå ned til din læge og sige du er nervøs over det, så lad ham vudere det og give gode råd, det man har lægen til.
Hilsen Robert

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 22-03-06 13:04

Du behøver ikke bruge den hudlæge, din huslæge har henvist til. Hvad sagde din huslæge til vorten, var han bekymret, var han det vil jeg da tro, han havde været behjælpelig med at få dig først i køen, så når lægen giver en henvisning uden at reagerer yderligere, ville jeg ikke være så bekymret, men ville da helt sikkert have det i baghovedet.

Kommentar
Fra : KrisH

Dato : 22-03-06 14:17

Ja, det kan være kræft, men det kan også være TUSINDE andre ting.

Som de andre siger så tror jeg at din egen læge ville have reageret mere på det hvis han mente at der var fare på færde. Det du kan gøre er selvfølgelig at tage en snak med din egen læge om det igen og ellers ringe til hudlægen og sige at du vil være interesseret hvis der kommer et afbud.

Og nej, du behøver ikke at bruge den hudlæge som henvisningen er stilet til hvis der er kortere ventetid i en anden by eller lignende.

Godkendelse af svar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 22-03-06 14:24

Tak for svaret Nordsted1. Jeg må få min læge til at tage det lidt mere alvorligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-06 14:31

Selv tak (vi fik engang det råd vedr. vorter af en hudlæge, at vi skulle bruge en vatpind dyppet i klorin, og duppe flere gange om dagen, vorterne forsvandt, man kan evt. fortynde klorinen med vand)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-06 15:24

hej med dig

du skal bestemt ikke gå og være nervøs - men du skal absolut gå til hudlægen !!!

Jeg fik nogen vortelignende noget i ansigtet - fik en henvisning - kom til hudlægen og vupti - der blev taget prøver og fjernet samme dag. Prøverne vist sig godt nok at være kræft - men såkaldt godartet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-06 15:24

ps.. husk at bruge en meget høg solfaktor der kan beskytte dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-06 15:25

høg ???? h ø j for hulan da ggg

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-03-06 16:54

Hvis din egen læge siger, at det er en vorte, så er det da en vorte og ikke kræft...

Og chancen for at han tager fejl er minimal.

Når han sender dig til hudlæge, så er det enten fordi han slet ikke fjerner vorter selv, eller også sidder vorten et sted hvor der ikke så gerne skulle komme ar.. Hvor sidder den vorte henne?

Jeg synes godt, at du kan kontakte din egen læge igen og spørge ham, om du kan gøre noget mens du venter. Fortæl ham, at du har ondt i den. --Måske er der noget, du kan smøre med så den ikke generer dig. ---En vorte skal man helst ikke pille for meget ved, for den KAN brede sig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-06 18:38

Birgitta jeg kan forstå du skriver det indlæg - men helt ærligt - jeg gik et helt år før min læge gav sig - og så havde min mistanke været berrettiget - derfor advarede jeg - men alt taget i betragtning - det er sikkert intet

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 13-11-07 19:04

Fjernelse af vorter = Vortex. Effektivt og kan købes på apotektet.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 13-11-07 19:06

Kors, sidder her og læser indlæg, får lyst til at skrive en kommentar, og ser så BAGEFTER, at indlægget er mere end 1 år gammelt!