/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bagdæk
Fra : engparken
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 22-03-06 06:52

Hej
Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan svare mig på.
Det er som om mit højre bagdæk ikke køre rundt,som om nogen holder i det.
Nogen gange kommer der også en utrolig larm fra dækket,hvis man kan forstille sig 2 stykker jern imod hianden,også nogen knæk lyde,hvad kan der være galt ?? Jeg har haft dækket af men kunne ikke se noget og derefter har jeg kørt i bilen i 2 dage uden disse lyde,men nu er de igen kommet.Mvh og forsat en god dag til alle. Engparken
PS Jeg vil lige sige at dækket kan godt køre rundt,det er kun nogen gange det sidder fast...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-06 07:53

Du skal løfte bilen op i den side det er galt, træk håndbremsen, mærk om hjulet sidder fast, slip håndbremsen, mærk om hjulet kan drejes frit og ubesværet rundt, hvis det ikke kan det, skal du skille dine bremser ad, og kikke om der er fejl i eller sidder fast, og se om håndbremsekablet arbejder som det skal.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-06 09:23

Du skal oplyse meget mere end du gør.
Det er nu nok ikke dit dæk der er problemet og at du beskriver det som dit dæk der drejer rundt lyder som om du har meget ringe kendskab til biler da dækket absolut ikke skal dreje - det skal sidde fast på fælgen.
Man taler om at hjulet drejer og hjulet er den helhed som er monteret på hjulakslen, og der er lejer som kan være defekte og der kan være bremseskive med bremsekaliper og bremseklodser eller bremsetrromle med bremsebakker som alt sammen kan have fejl der er årsag til dit problem.

DU SKAL KØRE PÅ VÆRKSTED! Det er helt indlysende, at selv om du fandt årsagen er det usandsynligt at du kan udbedre den for kunne du ville du ikke stille spørgsmålet på den måde.
Det du beskriver kan være faligt at køre med så få faT I MEKANIKEREN.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-03-06 10:56

Du skal høre på BjarneD,Husk det kan være farlig at køre med.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-06 11:52

Og ud over det Bjarne skriver, kan der, hvis det er en baghjulstrukket bil, være tale om defekt aksel/kardanled.

Så på værksted, som nogen skriver, alt efter hvad der er galt og hvor alvorligt det er, risikerer du faktisk at hjulet kan falde af.

mvh dova

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 22-03-06 12:39

Hej
Tak for jeres svar.Det er rigtig at jeg ikke ved noget om biler,og den er nu på værksted som BjarneD skrev at jeg skulle gøre.Jeg venter på svar efter klokken 14 så finder de ud af hvad der er ivejen med bilen.
Det sjove er at bilen kunne køre de 3 km til værksted UDEN nogen form for lyde.
BjarneD,jeg ved godt at dækket ikke skal dreje,og at det sidder på en fælge,men jeg ved ikke hvad jeg skulle skrive så derfor blev det til at dækket ikke kunne dreje.Det er nemlig inde i selve bremsetromlen eller hvad det nu hedder.Jeg takker endnu engang alle som har ville hjælpe mig og gad og bruge sin tid på det.Jeg vender tilbage med svaret efter 14:00 idag.Med venlig hilsen og stadig en rigtig god dag til alle på kandu. Engparken..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-06 13:07

Du skal ikke tage dig af mit lille drilleri, men jeg kan da forstå at min vurdering ikke var helt forkert.
Det er meget sandsynligt at fejlen ligger i bremsen og det kan være noget så banalt som en knækket fjeder så bremsebakken ikke trækkes tilbage, men det kan også være rust eller brud så det er under alle omstændigheder en værkstedssag.
Jeg tror vi alle venter med spænding på at høre resultatet og så må vi jo bare håbe at det bliver til at betale sig fra.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 22-03-06 14:29

Hej igen
Så har værkstedet ringet og de har fundet problemet og det var et hjulleje som var gået istykker som nu bliver lavet.Regningen kommer til at koste ca 650-700 Kroner så jeg kan stadig få salt til mit æg.
BjarneD du må godt drille mig.Kan i alle hygge jer og tak for at i gad og bruge jeres tid.Mvh Engparken..

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 22-03-06 14:51

Tak for svaret BjarneD.
Du skal have mange tak for dit svar.Mvh Engparken.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-06 14:55

Det var ikke så galt og det var godt du fik det lavet.