/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
søger pvc rør.
Fra : mudshade
Vist : 837 gange
100 point
Dato : 21-03-06 15:11

Hej.
Står og skal bruge noget PVC rør som er Ø50 mm inden i. Nogen der ved hvor jeg kan købe det.?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-03-06 15:31

jem og fix
byggecentre m.m.
hvad skal det brges til

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 21-03-06 15:43

faktisk til drift hjul til Rc biler, hvis du ved hvad jeg mener.. Kender du en pris?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-03-06 15:53

nej jeg ved ikke hvad rc biler

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-03-06 16:10

Jeg vil gætte på, du kan købe afløbsrør cirka i den størrelse. Hvad er "drift hjul"? Selv om jeg mest er til fly og både.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 21-03-06 17:03

drfit hjul er dæk som man sætter på en rc bil (fjerstyret bil om man vil) så bilen ikke har et rigtig greb. Når man kører løb er reglerne de samme som en rigtigt bil løb, altså kom først i mål, men man skal sametigig drifter og lave store vinkler med bagenden af bilen men man kører for at score point.

Har lige været i jem og fix og silvan, men de siger at jeg ikke kan få dem i den størrelse jeg vil ha.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 21-03-06 17:37

Du kan få et PEL eller PEM-rør, som er 50mm udvendig, som så kan varmes og udvides til det ønskede Ø-mål. Du kan også prøve et nummer større, som hedder 63mm stadigvæk udvendig, men jeg er ikke helt klar over, hvad det er indvendig, men det kan da måles. Det kan købes i en vvs-forretning eller velassorteret byggemarked. Det kan evt. varmes i vandbad og bearbejdes i hånden.

hilsen Avant85

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-03-06 17:47

hej igen
har du prøvet de kloak rør der sidder under
håndvaske har lige målt et Ø50mm
indvendig ca 47mm det er nok det tætteste du kan komme
det er fra en vandlås

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-03-06 17:50

sorry
så lige Ø50 indeni så er du nok nød til t blive lidt kreativ
har du prøvet hobby foretninger

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-06 18:21

Du kan udvide et pvc rør ved at presse det ned over en dorn,- gerne lidt konisk af en slags, kan være af træ-, samtidig med at du varmer det forsigtigt med en gasbrænder . Bevæg flammen hurtigt hele vejen rundt, og i korte strøj ellers svider du det nemt. Det er vigtigt at du ikke varmer mere end at du ikke smelter men presser det op i størrelse, gerne til nogle mm for stort.

Efter afkøling skærer du en ring ud med en fintandet sav . Når du varmer den igen, krymper den og sidder urokkelig fast på hjulet.

Afløbsrør til at samle er også større i den ene ende, så de passer ind i hinanden. Der kan du måske finde det rigtige mål.

Annuller spørgsmålet
Fra : mudshade

Dato : 25-04-06 19:20

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål