/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil Telefoni fra USA.
Fra : cccf
Vist : 626 gange
50 point
Dato : 21-03-06 03:11

Jeg skal på ferie i USA.
Kan jeg umidelbart bruge min Mobil der, og ringe hjem.?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-03-06 03:47

Jeg skal åbenbart investere i en ny bobil med såkalt Triband.?
Findes der billige mobiltelefoner der har det.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-03-06 06:35

Den skal kunne køre på 1900 MHz. Der findes faktisk nogle her i Danmark, der er dual band som kører 900 & 1900 MHz. Du kan således godt bruge en sådan telefon i USA, dog er de rimelige sjældne, da de fleste køre 900 & 1800 MHz.
Du kan bruge alle triband i USA, desværre er de som regel også de dyreste.
Der kan lejes telefoner i USA til rimelige priser. Forretningerne ligger som regel i lufthavnene, og kan forudbestilles, således at der ligger en klar til dig, når du lander. Du skal bare huske at have dit SIM kort med dig, som så sættes i telefonen.

God tur

MVH

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 21-03-06 07:14

Undersøg på forhånd hvilke roaming aftaler din operatør har i USA, der kan være MEGET stor forskel på priserne

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 23-03-06 10:39

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-04-06 09:18

Helt ærligt cccf.
Du spørger om, hvilke muligheder du har for at bruge mobiltelefon i USA (rent teknisk).
Jeg svare med hvilke tekniske muligheder der er, og ligeledes fortæller om muligheden for at leje en telefon.
kontoververden svare, at du skal undersøge roaming aftaler og priser (hvilket jo ikke var spørgsmålet).
Ud fra de 2 svar du har fået, er det mit svar, der besvare dit spøgsmål, og det andet svar giver et godt råd.
Er det aftalt spil, eller var du ligeglad med svaret, eller "glemte" du hvad spørgsmålet egentligt gik ud på??????
Jeg må indrømme, at jeg egentligt føler mig "snydt" i denne forbindelse. Du var også meget hurtig til at lukke spørgsmålet.

Hører meget gerne dine kommentarer.

MVH
PS: Det er vel ikke dig der har begge profiler??

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 05-04-06 09:08

Mærkelig måde at "belønne" på

Men nu fik du jo så pointene af "kortoververden" selv om det jo ikke giver svar på hvorfor det foregik på denne måde.

BTW. "kortoververden" kan jo nok ikke gøre det store ved det, medmindre selvfølgelig han "kender" cccf