/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Antenne-forhold
Fra : bong
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 20-03-06 13:54

Jeg har sommerhus på Sydsjælland, men store problemer med at modtage/foretage mobilopkald. Min mobil er en Samsung - et par år gammel - og udbyder er Telmore.
Kan nogen anbefale mig en bedre mobil, der har bedre modtageforhold - eller skal jeg bare affinde mig med problemet ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-03-06 14:23

Jeg har ikke bevis for det, men jeg synes at det er som om mobiltelefonerne fra for 5 til 10 år siden både sendte og modtog bedre. Dengang var de større, med træk op antenne og uden så mange ligegyldige raffinementer. Batterierne var også meget større og holdt ikke så længe, inden de skulle lades op igen. Jeg kunne med min gamle Motorola 7200 uden besvær tale via Danmark fra malmø og fra Femern.
Find den gamle i skuffen slut den konstant til og brug den som fast sommerhustelefon, evt med en fast ekstern antenne.
Telmore bruger TDC s net, så det skulle ikke være der problemet er.

Hvis du ikke selv har sådan en god gammel gsm 900 mobiltelefon, kan jeg sælge dig en billigt.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 20-03-06 14:35

hej har du prøvet med en anden mobil
der er sikkert en inærheden der også har en mobil
så kan du jo finde ud af om det er mobilen
eller tdc sender net der lige har et hul hvor du bor

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 20-03-06 15:06

Som andre allerede har skrevet kan det godt være din mobil, har du mulighed for evt. at forlænge dit abonn. så køb en "tilskudsmobil" evt. en S//E billig-model og prøv at se med den

Eller kender du en hvor du kan prøve at låne mobil-telefonen et par dage så skift dit simkort over i den og se om det er bedre.

Hjælper intet af dette, er det så desværre nok TDC´s dækning der er dårlig i dit område, i dette tilfælde er der nok ikke andet at gøre end at skifte selskab f.eks. til sonofon, men de har jo også tilskud til nye abonn. hvis du flytter dit nummer til dem (og plusset er jo så får du en ny mobil alligevel)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-03-06 20:22

Modtage og sende forholdene er (meget tæt på at være) ens for alle mobiltelefoner, uanset model og mærke, så medmindre din telefon er defekt, hjælper det ikke at skifte.
Som andre er inde på kan det hjælpe at skifte til en anden operatør, som f.ex. sonofon.

Du kan også overveje en extern antenne, f.ex. med et car-kit, men det tager lidt af det mobile af telefonen.

At gamle mobiler skulle være bedre, tror jeg ikke så meget på. De nye telefoner med integreret antenne er mere følsom overfor retning og hvordan du holder den, men de nye er gennerelt ikke dårligere.