/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Photosho CS2 + Printer
Fra : Nukke
Vist : 436 gange
300 point
Dato : 19-03-06 18:55

Jeg overvejer at købe et kalibreringssæt til min printer (Canon PIXMA iP3000), da jeg er ved at være træt af at gætte på hvordan mine print, fra Photoshop CS2, kommer til at se ud.
I den forbindelse har jeg et spørgsmål som jeg håber der nogen herinde der kan besvare.
Den ICC-profil, der er dannet af kalibreringssættet, bruger jeg så i Photoshop når jeg udskriver.
I Photoshop vælger jeg ”Color Handling” til ”Let Photoshop Determine Colors” og under ”Printer Profile” vælger jeg så den ICC-profil der er dannet af kalibreringssættet.
Ved at vælge denne løsning skal jeg ”enable color management in thr printer driver dialog box”.
Det er så her mit problem opstår. Jeg tror nok jeg har fundet ud af hvordan jeg deaktiverer color management, se figur 1:

http://home1.stofanet.dk/JohannePinholt/

Men hvad skal jeg vælge i figur 2 ?
Skal jeg vælge Automatisk eller Manuelt, eller er det lige meget? Vil de valg der er foretaget i figur 1 ”override” det valg der er foretaget i figur 2?
Håber der er en der kan hjælpe mig med mit kringlede spørgsmål!

Nukke

Kommentar
Fra : play3r

Dato : 21-04-06 13:55

Du skal sætte den til automatisk med mindre du syntes at du vil sætte dig ind i farvestyring. Vil du dog selv vælge en farvestyring så anbefaler jeg at se her http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=580&side=2

Håber at det har bragt noget lys på dit problem.