/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kompatibel DVD-dekoder
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 12126 gange
150 point
Dato : 18-03-06 19:45

Jeg har før spurgt her om en formateret computer med DVD-drev, der ikke kunne afspille DVD'er. Den fortæller, at der mangler en kompatibel dvd-dekoder. Jeg har installeret Windows Mediaplayer 10, men det hjalp ikke. Jeg har set mange link til "dekoder-sider", men hvilken en skal man vælge?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-03-06 21:27

Jeg har forsøgt med Codec Pack All-In-1 6.0.3.0. Billederne kommer fint frem, men der er ingen lyd. Almindelig musik-CD afspilles fint.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 21-03-06 11:08

Der er flere muligheder

Til dvddrev der er reteal følger der ofte et program med der kan afspille dvdfilm.
er drevet købt som bulk følger der som regl intet med.

Det gratis vlc kan gøre det
http://www.videolan.org/vlc/

Der kan købes dvddecoder til media player
Der er os gratis dvdcodec som kan bruges

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 23-03-06 21:48

Kan kombinationen af Codec Pack All-In-1 6.0.3.0 og vlc få lyden frem?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-03-06 22:01

når du har billed, men mangler lyd kan årsagen være at du skal sætte et lydkabel
mellem dvd-drev og bundkort (følger som regel med drevet)

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 23-03-06 22:08

Jeg kan spille en almindelig CD og få lyden frem, så der mangler ikke noget kabel.

Kommentar
Fra : tedd