/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Advarsel, hvalpefabrik
Fra : maj_britt
Vist : 3127 gange
50 point
Dato : 18-03-06 17:05

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-03-06 17:38

Nej, det er ikke særligt sandsynligt.

Det ser mig en smule uoverskueligt ud.

De gør iøvrigt heller ikke meget ud af at præsentere sig.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 18-03-06 17:56

Ja jeg vil nok have min tvivl, når man ikke ved hvormange der er vil det være svært at finde ud af hvor lang tid der er til hver hund og især hver hvalp. Der står heller ikke hvor de er stambogført.
Jeg er til stue opdræt da jeg mener at det giver hvalpen den bedste ballast til resten af livet.
M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : Mamaq

Dato : 18-03-06 18:01

Jeg kunne da godt finde på at købe en hund fra den kennel. Men jeg må da indrømme, at jeg ikke ville anbefale den til et hysterisk kvindemenneske med for megen tid og "disney-naturopfattelse"

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-03-06 18:14

Mamaq.

Jamen, så gør du bare det - personligt ville jeg (hvis jeg var kennelejer) helst sælge mine hunde til en person med rigtigt megen tid.

Jeg kunne undre mig over, hvor mange mennesker, der er ansat i den pågældende kennel.
Hunde skal helst præges på mennesker, men det kan jo være, at de har et helt kompani soldater med i den daglige drift.

Nej, det ser mig en smule suspekt ud.

PS. Hvor kommer gamle Walt ind i billedet her ? - han er forresten død.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-06 18:19

Kort og godt:
N-E-J jeg ville aldrig nogensind ekøbe en hund fra den fabrik!!

Jeg har læst tråden derinde og finder den intet mindre end AFSKYELIG
FØJ for en 'dame' hun da er - kors i hytten da

Stakkels stakkels hunde

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-03-06 18:46

Brokke, de er 3 til at passe de hunde, der er mellem 50 og 60 hunde, kennelejer er ikke helt sikker på antallet.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-03-06 18:52

PS. Gav mig lige tid til at læse hele tråden - det er "hyggelig" læsning.

50 - 60 hunde. Kennelejeren kendte iike helt det rigtige antal.

Hvad skal man gøre andet end sørge for, at hendes økonomiske grundlag forsvinder - ved at advare mod at handle med hende.

Der er desværre alt for mange uvidende, godtroende hundekøbere.
Men det har vi været inde på før - og det bliver nok ikke anderledes.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-03-06 19:00

ja-maj_britt - der var et lille "overlap".

Fandt også ud af, at kennelen er DRU relateret.

Og så er vi tilbage til min aversion nr. 1 - men den er i hvert fald bekræftet her.

ØV - og så på en dag, der ligner forår - nu er det hele sgu ødelagt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-06 20:08

hmm man bliver da efterhånden mere og mere i tvivl om det er dyr eller mennesker der bør sidde i bur - i denne omgang ved jeg godt hvad jeg mener

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-03-06 20:27

DRU bakker den kennel op, de giver dispensation til de hvalpekuld, CF laver uden stambog.

Og de hvalpe uden bog koster så 5000 kr. med bog 8000 ( nu er bog i DRU jo ligegyldig) gad vide, hvad DRU har gang i?

Det er så trist at folk ikke holder snuden væk fra de hvalpefabrikker. Men vi kan da håbe på at folk herinde vil advare videre ude i hundekredse.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 18-03-06 21:18

jeg kan heller ikke begejstres af linket men får en led fornemmelse af at det er DRU man ønsker skal hetzes og ikke connies hundefabrik.
Jeg græmmes over DKK fans der render rundt på internettet og kører deres bullshit af angående DRU. lad dog folk selv dømme og foretage valg,,,,,og tro ikke at ikke findes brodne kar hos DKK også. For det GØR der.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 18-03-06 21:33

jeg undrer mig over hvordan hende sille kan sidde i et forum og næsten græde over den chihuahua hende connie åbenbart har købt af hendes veninde. Det siger bestemt meget om en hundeejer,,,, at hun ikke har undersøgt kennelen og køberen ordentligt inden salget. det er hundeejere som hende der holder gang i sådanne klamme forretninger.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-03-06 22:39

Nej - Knete.

Det er ikke en hetz mod DRU. Det er et forsøg på at sprede meddelelsen om, at der findes hundefabrikker, hvis moral ligger på et meget lille sted.

Der er brodne kar i DKK - ja - men ikke noget der ligner dette tilfælde. Der har været fortilfælde i DKK, men de er nu at finde i DRU (eller i en anden bogstavskombination). Hvis du vil have dokumentation for dette, står jeg meget gerne til rådighed.

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 19-03-06 00:42

vov
mvh halvdum

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 19-03-06 08:23

Knete, mange "opdrættere" i DRU og andre bogstavskombinationer fylder jo folk med løgn, så de kan købe DKK hunde til deres avl, det er sandelig ikke første gang, vi ser den slags.

Og som Brokke skriver, vil du have dokumentation, så siger du bare til.

Jeg hetzer IKKE DRU, men ved du hvad, Knete:

Allerførst påstår CF a en enkelt hvalp i et kuld er solgt uden stambog, fordi ejer ikke ville udstille og avle, pris 5000................så går det op for ejer, at den da er helt gal, en stambog følger jo hvalpen, uanset pris.

Ejer udbeder sig stambog, det kan ikke lade sig gøre, hun kontakter formanden for DRU, der sandelig skriver at det er ok, den er solgt uden bog.

Lige pludselig er hele kuldet solgt uden stambog, DRU gav en dispensation..........og ved du hvad, Kneke, det siger sq noget om, hvor seriøst DRU arbejder.

Og ALT kan naturligvis dokumenteres.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-03-06 16:58

http://hunde.dyregalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=36278

Nu har CF opdræt så stukket halen mellem benene og vil ikke nævnes mere på det hundegalleri og det har siden ejer accepteret.

Så på HG har hvalpefabrikker og hundehandlere frit spil. Vi må nemlig heller ikke nævne en anden hundehandler, amazing animals.

Ak ja, sommetider har ytringsfriheden det svært.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-03-06 23:53

Hvilken ytringsfrihed?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 22-03-06 14:55

Ja, hvilken?

Fordi nu har vi alle fået mundkurv på inde på hundegalleriet, nævner vi navnet CF igen, så slettes vores profiler. Der røg 20 forleden.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-03-06 16:25

Det lyder da som om der foregår noget derinde som ikke må foregå?

KAN en virksomhed (det er det vel, en virksomhed?) virkelig true et medie til tavshed? Er det lovligt?

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 22-03-06 20:32

Det ved jeg ikke om det er?

kandu ikke finde ud af det, Dorthe?

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 23-03-06 20:35

Hej Dorthe og Maj_brit.
Jeg var for sjov skyld inde på deres hjemmeside og se deres retningslinjer som er følgende:

1.2 Ytringsfrihed
HundeGalleri.dk er en hjemmeside for alle, hvor der er mulighed for at ytre sig frit. Derfor kan HundeGalleri.dk ikke påtage sig ansvaret for de indlæg og kommentarer, der postes af brugere.
HundeGalleri.dk forbeholder sig dog retten til, til enhver tid at vurdere, hvorvidt indlæg/kommentarer er anstødelige eller uønskede og slette disse uden forudgående varsel. Det samme gælder indlæg/kommentarer der er i strid med gældende lovgivning.
Vurderingen af hvilke indlæg, der er anstødelige eller uønskede, påhviler udelukkende HundeGalleri.dk, herunder administrator og hjælpe-administratorer, som står for at slette uønskede indlæg.

Og når så man tager den Danske grundlov som må gælde alle i Danmark:

§ 77.
Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at of¬fentliggøre sine tanker, dog under ansvar for dom¬stolene. Censur og andre forebyggende forholds¬regler kan ingensinde påny indføres.

Derfor mener jeg at det er forkert som de reagerer, men da de har forbeholdt sig retten til at drive censur på siden og slette de indlæg der virker anstødelig er det jo svært at komme med meninger og kritik hvor man ikke er enig om tingene.
Så her er samme mulighed undlad at opsøg stederne.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-03-06 02:15

Ok, så fik vi da det klarlagt, det er utiltalende, synes jeg - på den måde kan de jo ikke diskutere alle emner derinde, det vil til enhver tid afgøres af ledelsen af Hundegalleriet, hvilke emner der må skrives om = censur.

Jeg er ikke oprettet derinde og det vil jeg så heller ikke blive.

Jeg følger med derinde for at lære om hunde og hundenes adfærd, jeg synes det er interessant omend jeg selv er kattemenneske

Men utiltalende med et "Forum" hvor man kun må ytre sin mening hvis ejeren er enig, for det er jo sådan deres retningslinier må tolkes.

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 25-04-06 09:28

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-04-06 11:26

Selv tak Maj_britt og samtidig, på vore firebenede venners vegne, tak for det store arbejde jeg ved at I har gang i!
At det nytter, har vi netop oplevet - og jeg håber der vil komme flere af den slags succeshistorier!
Vi kan allesammen sidde tilbagelænet i vores magelige lænestole og SUKKE og KLAGE og FORARGES og og og...MEN - sandheden er jo at der først sker noget i en sag, når nogen GØR noget.

Hatten af for dig og dine!

Jeg må dog desværre tilføje at, så længe der er mennesker der køber hund disse steder - så længe vil de overleve, uanset deres ubehagelige håndtering af dyrene. Derfor skal vi allesammen advare og fortælle om de beretninger vi kender til, i håb om at folk så vælger at købe deres kæledyr andre, mere dyrevenlige steder.
Dén dag vi kan melde: INGEN KØBERE - dén dag kan vi også melde: INGEN HUNDEFABRIKKER!

Gid den dag måtte komme....snart

Venlig hilsen Dorthe.

Jeg skal i øvrigt love for at du liiiige fik lukket nogle spørgsmål på én gang, havde du mon en pisk over nakken?

Kommentar
Fra : mylodahl

Dato : 29-03-08 23:14

Hej. Den hundefabrik I snakker om er det CF kennel i Aulum og hedder ejeren Finn?
Jeg skal nemlig ud og se på en hvalp hos ham, så vil da meget gerne vide inden om det er den kennel I snakker om? (Linket viser nemlig ikke noget)
Mvh. Mylodahl

Kommentar
Fra : moralcariel

Dato : 17-04-08 22:44

mylodahl: ja ...