/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Videooptagelser til DVD
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 14-03-06 08:34

Vi har et Canon digital videokamera, MV703i. Tidligere havde vi et ældre video8 kamera. Når vi dengang overførte optagelserne fra kamera til vidoe eller DVD med kabler, kom datoen for optagelserne fint med. Men med dette nye fine digitale kamera kommer hverken tid eller dato med. Vi har brugt de kabler der følger med og har overført til DVD-optager. Vil det ændre noget hvis vi overføre til en pc med DVD-brænder og skal vi i så fald have et specielt program på pc'en?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 14-03-06 08:42

Hej, når du skriver tid og dato ikke kommer med er det så fordi du kan se det på optagelsen på videokameraet men ikke på optagelsen når den bliver optaget over via DVD-afspilleren?

Hvis dette er tilfældet må det være en setting på kameraet der skal ændres.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 14-03-06 09:33

Ja, tid og dato er med på skærmen på kameraet, men det kommer ikke med i overførslen. Der er ingen settings der omhandler dette problem. Hos "Kundeservice" hos Canon bekræfter de at tid og dato ikke lige kan komme over og de kom med en lang uforståelig forklaring om et program der skulle anvendes. Men inden jeg nåede at sige at vi overførte til en DVDoptager og ikke en pc havde de lagt på igen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 09:43

Jeg skal ikke gøre mig klog på dit kamera... kender det ikke, men du kan overspille til din PC (husk du skal ha' PCTV kort unstalleret). Jeg vil anbefale at du benytter den nyeste version af Nero Premium 7, med denne kan du klippe, mixe, redigere, lave menuer, lyd osv. osv. på din DVD skive.
http://www.nero.com/nero7/eng/index.html

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 09:44

PCTV kort installeret - sorry

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-06 10:39

Hej, du kan også bruge et såkaldt Firewire kit hvis du vil overføre video fra dit kamera til din PC:

https://self-service-kb.canon-europe.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=3,E=0000000000152019862,K=4911,Sxi=0,Case=obj(2349)

Det software du har fået med til dit kamera (Digital Video Solution Disk) er kun til brug for USB og til at overføre still-billeder med.

Når du har fået overført video kan jeg som CLAN også kun anbefale Nero.

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 14-03-06 11:23

Jeg kan se at jeg har skrevet forkert. Kameraet hedder MV730i.

Nu spørger jeg som jeg har forstand:

Hvad er et PCTV kort? Skal det være der, hvis man bruger Firewire kit og brænder det på en DVD med Nero?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 11:40

PCTV kort er et kort, som viser TV på din computer, men samtidigt kan du lægge dine film over på PC som avi- og/eller mpg- format.
F.eks har jeg installeret et fra http://www.hauppauge.com/ det giver mere "frie" hænder ved optagelse. Måske der er godt software med fra Canon... men stadigvæk, du vil få meget fornøjelse ud af et PCTV-kort, de fås fra +/- 400,- og opefter, se evt.
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=45&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=243&Rating=0&Max=&Soegeord=&True25670=&Trueval25670=96770&True12644=&Trueval12644=94859&True6288=&Trueval6288=42492&True7226=&Trueval7226=45636&True1911=&Trueval1911=28193&Equal42=&Direction109=2&Sorted109=&True12627=&Trueval12627=94826&True6342=&Trueval6342=43007&True6143=&Trueval6143=42110&True2297=&Trueval2297=30932&True1912=&Trueval1912=28196&True1915=&Trueval1915=28200&Submit.x=19&Submit.y=4

Men vi / jeg bevæger os lidt væk fra dit oprindelige spørgsmål... hvor jeg kan se, at Lars er behjælpelig. Mit var kun ang. software... og så kom PCTV ind i det, da det letter livet en hel del. Du kan b.la også overspille video (VHS) film via dette kort.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 11:42

NB: Andre sværger til PCTV kort fra Pinnacle, men dem har jeg kun haft problemer med

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 14-03-06 17:28

Hej.

Jeg tror jeg ville gå hen i den butik jeg købte kameraet i og søge hjælp der, der kunne jo være en fejl i jeres kamera således at i ikke kan få tid og dato med.

Held og lykke med det, håber i finder en løsning....

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 15-03-06 19:50

Tak for svaret lawitt.