/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sommerhus..! Hjælp
Fra : Thylle
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 13-03-06 11:42

Mit spørgsmår er ganske enkelt..! Jeg mangler en masse fakta om hvad er sommerhus er, hvor mange der findes i danmark..! Sommerhus historie... og alt andet end hvor man lejer det bedste henne..! Håber nogle er faldet over nogle gode sider, og måske kan hjælpe..! Kim..!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-03-06 12:23

Du kan læse nogle linier her omkring sommerhuskulturens opståen og tendens igennem de senere år i Danmark:
http://www.visitdenmark.com/danmark/da-dk/Menu/turist/inspiration/bo-godt/feriehus/feriehuskulturenshistorie.htm#SubHeader1

Og så vidt jeg er orienteret, så kan man igennem Danmarks Statestik få oplyst hvor mange matrikler der har sommerhusstatus.

Held og Lykke

Mvh
Palle Jensen
(Sommerhus(selv)bygger)

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-03-06 12:31

Der findes en bog om bl.a. sommerhusets historie, udgivet sidste år:
http://www.gad.dk/bog.asp?id=198908

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-06 13:03
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-06 13:06
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-03-06 13:27

I følge Danmarks Statistik var de i 2004, 222.184 sommrhuse i Danmark mod 206.980 i 1990

/Palle

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-03-06 13:07

Hej - hvis du har fået svar på dit spørgsmål, så husk at lukke. Jeg har siddet nu siddet længe og fjernet flueben fra spørgsmål, som ikke er blevet lukket. Og der var ligegodt nok mange.
Hilsen Balcanard