/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fotostudie - Broncolor Impact
Fra : photodane
Vist : 925 gange
10 point
Dato : 12-03-06 12:45

Jeg har købt etgammelt Borncolor Impact 41/21 flashanlæg.
Det er gammelt - fra før Visatec kom på markedet, engang i 1980-90'erne, tror jeg.
Idéer til hvor man køber prisbillige softboxe og paraplyer (med Broncolor Impact bayonet eller med adapter) imødeses med tak
MVH
Jens

Kommentar
Fra : jensthybo

Dato : 12-03-06 13:17

Hej
Prøv flashandmore.dk der har jeg købt softboks til billige penge.
/Jens

Kommentar
Fra : photodane

Dato : 12-03-06 14:09

Mange tak!

Jens Bladt

Kommentar
Fra : photodane

Dato : 12-03-06 14:27

Jens Thybo
Nu har jeg set flashandmore - det er jo dem der sælger Electra Blitz. De er fede nok, men for længe om at lade (4-5 selunder).
Ved du så hvad en Speed Ring er (har set dem ho bl.a. B&H)?
Er det en adapterring eller er den bare til at sætte en adaper på.
Man kan købe en ring med Broncolor Impact bayonet (Goecker/Bowens) med den koster 450 kr + moms og forsendesle - det er jo en del bare for metal bayonet!
MVH
Jens

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 12-03-06 15:40

Har du prøvet hos Ole Bruhn : http://www.obt.dk/index.htm
de har rigtigt meget forskelligt udstyr - og måske også det du mangler

Mvh René

Kommentar
Fra : photodane

Dato : 12-03-06 22:16

Tak for det - jeg jender godt hjemmesiden. Der er dog meget sparsomme oplysninger om adaptere o.s.v.
MVH
Jens

Kommentar
Fra : jensthybo

Dato : 12-03-06 22:27

Hej Jens
Jeg har købt en softbox hos flashandmore, den passer på mit Elinchrom anlæg. Den er med en universaladapter som bare sættes rundt om flashen med 4 skruer som sidder i en ring. Men ellers ring og snak med ham der har det. Han hedder Martin så vidt jeg husker.
Kan også varmt anbefale OBT.DK De er utrolig flinke og hjælpsomme.

/Jens

Kommentar
Fra : photodane

Dato : 12-03-06 23:03

Tak Jens
Jeg tror du har ret. Hjemmesiden giver i hvert fald et godt og seriøst indtryk. Jeg har nu skrevet og spurgt dem om hvilken Ezybox adapter der passer til Impact - Visatec eller Bron.
Jeg har hørt, at Visatec faktisk er Broncolors afløser for Impact-serien og derfor benytter samme bayonet.
MVH
Jens

Kommentar
Fra : photodane

Dato : 16-03-06 06:54

Tak for hjælpne, folkens.
Jeg fandt at det billigste var at købe originalt tilbehør - så behøver man ingen adapter (til 698 + moms). En ny Soloflex 80 softbox fra Visatec koster 1540 + moms og er lige til at montere. Visatec har nemlig samme bayonet som forgængeren (Impact). Det er lidt imponerende at de gamle Impact blitz stadig virker efter så mange år (Visatec kom frem i 1994, så mine Impact lamper er MINDST 12 år gamle - men sikkert ældre). Det er åbenbart ikke for ingenting, at Bron kaldes flashanlæggenes Rolls Royce

MVH
Jens