/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Skifte udstødning
Fra : jens26
Vist : 839 gange
100 point
Dato : 10-03-06 11:46

Jeg har en Aprilia RS 50 med en uorginal udstødning der gør at den kan køre hurtigere. Kan man godt bare skifte denne udstøning med en "Lovlig" udstødning, uden at der skal gøres andet ??

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-03-06 11:59

Ja - hvis ikke en tideligere ejer har ændret på noget i motoren. Så kræver det en justering, for at motoren køre ordenlig igen.

Har selv skifte fra en tun udstødning til en lovlig uden problemer. Knallerten kommer selvfølgelig til og køre en del langsommerer.

Kommentar
Fra : jens26

Dato : 12-03-06 12:43

Det skal lige tilføjes at det er en Aprilia SR 50 Lc fra 2002, og der er vist noget med direkte indsprøjtning. Ham jeg købte den af påstår at udstødningen sad på da han købte den af forhandleren, så han ved ikke om der er foretaget yderligere ændringer.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 12-03-06 18:35

Hvor hurtig køre den?

Kommentar
Fra : jens26

Dato : 13-03-06 21:45

den kører ca. 75 kmt

Accepteret svar
Fra : arnely

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-06 08:34

Kunne godt tyde på at der er gjort noget ved den. Ja og dog, min egen PGO gik 65 med tun udstødning, men køre ca. 48, efter jeg skiftede udstødning til lovlig.

Prøv og skift udstødning og se hvad der sker, du skal jo have det skiftet på et eller anden tidspunkt af ligevel.

Godkendelse af svar
Fra : jens26

Dato : 14-03-06 09:59

Tak for svaret arnely.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 14-03-06 11:24

Selv tak Jens - Held og lykke med det