/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Airbag fault Citroen Picasso
Fra : nocom
Vist : 655 gange
200 point
Dato : 07-03-06 09:21

Jeg har en Picaso, 2 år gammel, der har en iriterende fejl; Når den startes om morgenen, lyser displayet op med:"Airbag failiere passenger side". Slukker man så motoren og starter igen, er der ikke noget??! Citroen har tjekket kørecomputer mm. og ingen fejl fundet. Er der nogen der kender det og ved hvad der er galt!?

Kommentar
Fra : rene2897

Dato : 07-03-06 09:44

Jeg kender problemet fra en Xsara.

Ledningerne der styrer airbaggen ligger under passagersædet, og det er dem der er en periodisk fejl på, og det kan de ikke finde ud af at måle på et citroénværksteed

Det vi gjorde og som hjalp, var at vi tog sædet ud og tog alle samlingerne fra hinanden og lodede dem sammen igen. Har ikke haf problemet siden og det er næsten 2 år siden nu. Men husk det er sikrest at lode samlingen med det samme du har skilt den, så du ikke lige pludselig står med en masse ledninger og ikke ved hvem der hører sammen.

Held og lykke

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-03-06 19:26

Hvis det ikke fungerer, som rene2897 siger så skal du på et værksted der har en computer. Den kan se hvad der er galt og eventuelt slette fejlen.
alimak

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 07-03-06 22:32

Bilen HAR netop været på værksted og computeren fandt ingen fejl!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-03-06 04:14

Sorry. jeg leste nok ikke hele spøegsmålet.
alimak