/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hårfarvning
Fra : shallowbay
Vist : 4716 gange
50 point
Dato : 06-03-06 18:23

jeg vil meget gerne have farvet mit hår sort, problemet er at jeg er lyshåret og jeg lader mit hår gro. Altså, vil der gå et måned og så vil det nygroet være min naturlige hårfarve, i kan vel forestille jer hvordan det vil se ud.

Skal jeg måske farve mit hår en gang om måneden? hvis jeg skal det skulle jeg helst kunne gøre det selv... hva sys i?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-06 18:39

Du kan købe hårfarve, der langsom bliver vasket ensfarvet ud, når farven så skal holdes ved lige,
skal det genopfriskes ca. en gang om måneden, men det når ikke at se så "kunstigt" ud, som rigtigt
hårfarve.

Måske du skulle vælge en anden kulør end lige sort, når du er lyshåret, det kan godt komme til
at se for "hårdt" ud, men det kommer selvfølgelig også an på den ansigtskulør

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 06-03-06 18:55

det er nød til at være sort, jeg har mine grunde :)

så du siger altså at det jeg selv farver med får håret til at se mere kunstigt ud? hvad er prisen ca?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 18:59

Der vil kunne ses udgroninger allerede efter en uges tid - og derefter bliver de bare større og større...

Køber du en farve, der vaskes ud over tid, vil dit hår bliver mere og mere gråtonet som tiden skrider frem.

Ingen af delen er pænt.

Som regel er en hårfarve, der ligger for mange nuancer væk fra sin egen ikke særligt klædeligt, men der er rigtig mange muligheder for at veksle lidt i hårfarven ved at få forskellige farve striber i.

Den bedste til at afgøre, hvad der passer godt til dig er en dygtig frisør - men som udgangspunkt skal du holde dig til højst en to-tre nuancer fra din egen hårfarve.

Få det under alle omstændigheder lavet hos en frisør, for køber du selv en farve, der skal dække så meget som fra blond til sort, så skal det være kvalivare og professionelt gjort. Ellers risikerer du, at dit hår bliver misfarvet...

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-06 19:01

Nej jeg siger ikke at håret ser mere kunstigt ud når du selv farver, men det kommer ikke til at se så kunstigt ud, når det bliver vasket ensfarvet ud, det kunstige kan være at du kommer til at se bleg ud når du vælger sort og også hvis det bliver farvet rigtigt hvor det først rigtigt forsvinder ved en klipning af håret, og du får din egen hårfarve i hovedbunden. Prisen kan jeg ikke huske, men prøv at spørge i Matas.

Når du er lyshåret, kan det også godt tage længere tid, før farven bliver vasket helt ud igen, men det
gør vel heller ikke noget??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-03-06 20:20

Vaxen og Nordsted1 - jeg tilslutter mig jeres indlæg.

Er uddannet frisør, og vil også anbefale dig, at gå til en frisør.

Gennem tiden er der kommet SÅ mange nye produkter, f.eks. at få farvet håret hos frisøren og samtidig købe en opfriskningsfarve, som man selv kan komme i, når bunden viser sig.

Men uha, hvis du er meget lys blond og skal være sort - stort spring i toner.

Hvis du vælger at købe og indfarve selv, koster farven rask væk fra kr. 100,- og opad.

En skyllefarve vil jeg ikke anbefale til så stor et tonespring - det vil aldrig dække ordentligt.

Du skal nok kigge på, hvormange % grå hår, farven menes at dække - men den dækker ikke 100 % i en hel måned...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-06 21:03

Og hårfarve er fuld af skadelige stoffer.......
Der sker ikke så meget ved at farve håret en enkelt gang...... forudsat at du ikke er overfølsom overfor nogle af stofferne.
Men du vil være nødt til at blive ved med at udsætte din hovedbund for gentagne farvninger...

Det er ikke nogen god ide.....

Der er folk, der er endt op med store sår i hovedbund og ansigt, hævede øjne og selvfølgelig skadet hår.

Det er sjældent, men DET er en sølle trøst, for den det går ud over...

Hvis du vælger en farve, der ligger tæt på din oprindelige hårfarve, så kan du bedre bare lade håret vokse ud hvis du pludselig ikke kan tåle farven..

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 07-03-06 21:43

min søster har farvet sit hår med skyllefarve og jeg sys ellers ikke der ser ud til at være noget ivejen (selvom jeg bedre kan li hendes naturlige hårfarve) Jeg tror det er det jeg skal prøve...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-06 22:09

Jamen det var jo skyllefarve det hed, det der bliver vasket ud sådan gradvist, så man ikke behøver at blive klippet for at få farvningen ud igen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-03-06 22:34

Nogle gange hænger en skyllefarve mere ved - alt efter hvor porøst håret er.

Og er håret bleget, kan det godt misfarves - selv med en skyllefarve.

Men den holder heller ikke ret længe.

Svært at rådføre om hår, når man ikke kan se og føle det!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-03-06 22:37

Problemet er det samme - der er ingen garanti for et godt resultat, når man køber en hjemmefarve. Og en skyllefarve er langt fra så kraftig som en permanent farve.

Så vidt jeg husker står der i brugsanvisningen, at skal man farve henover flere toner, skal man bruge flere pakker farve.

Og så er du i udgifter ved at være på samme niveau som hos en frisør, der tilgengæld laver det ordentligt.

Men... Hår vokser jo ud igen, så hvis du kan holde ud, at de ser lidt tosset ud i en periode, så er der jo ingen skade sket... (medmindre selvfølgelig, at du er en af dem, der er allergiske)

Vaxen