/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Conmputer går i stå under scan
Fra : marts54
Vist : 273 gange
50 point
Dato : 05-03-06 14:46

hjææælp - her er et problem som måske kan have mange årsager. Hver gáng jeg vil scanne computeren med mit antivirusprogram (symantec) er den gået i stå. Fuldstændig! intet at gøre andet end genstart. Så jeg har gennem laaang tid ikke kunnet gennemføre en fuld scanning.
Alle rester af gamle antivirus programmer er slettet. Kabinettet er åbnet og der er rengjort for støv.

Hvad er årsagen?

Marts54

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-06 16:20

Har du prøvet en online scanner? f.eks http://housecall.trendmicro.com/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-06 16:39

Prøv lige med lidt oprydning på den.

Start - Denne Computer - Tilbehør - Systemværktøjer - Diskoprydning - Når det hele er scannet igennem så kryds i alle muligheder og så ok.
Efter genstart til fejlsikret tilstand F5 eller F8 under opstart så er det tid til Diskdefragmentering (ligger samme sted som Diskoprydning) Det kan godt tage lang tid. Hvis ikke det hjælper er der fejl i Norton

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-03-06 21:59

Måske logisk harddiskfejl.

Denne computer - Højreklik på drevet - Egenskaber - Funktioner - Undersøg nu.

Hvis det er C-drevet skal du sige ja til undersøgelse næste gang maskinen genstartes og derefter genstarte.

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 05-03-06 23:19

Det er dit virus program der er åsag til fejlen (symantec) ! Programmet "låser" nogle af dine sys filer og hindre dermed din computer til at fungere normalt !

Kur ! Er at du fjernet alt Symantec, og istedet henter den nye beta ver. 2 fra Windows, scanner din comp/drunk og får en andet vira program ! Der er mange at vælge imellem. På siderne www.pcsupport.dk og på www.download.dk kan du finde meget.

hbknpro

Kommentar
Fra : marts54

Dato : 06-03-06 16:11

Jeg takker for alle de (mere eller mindre) gode svar. Online scanner måtte jeg så prøve - men den gik også der istå halvvejs - vil så prøve en af de andre muligheder.

Spændende!

Marts54

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-06 12:26

Har du undersøgt drevet som JensT foreslår?

Kommentar
Fra : marts54

Dato : 08-03-06 15:56

Til Tedd

Ja jeg har prøvet, og den sagde bare ok til undersøgelsen af c drevet, tror efterhånden mest på det med at det er virus programmet der skaber problemet, ærgerligt når nu det er det man har. Skal jeg ud og have et nyt og tilsvarende - så koster det jo. Har tidligere prøvet med Antivir, som jo kan hentes gratis, men så mangler jeg firewall.

Marts54

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-06 22:34

Nej hvis online antivirus gjorde det samme så er det ikke antivirusprogrammet!

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 16-06-06 01:18

prøv at køre programmet i fejlsikkertilstand