/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
stænkplade i rustfri stål
Fra : majbritt05
Vist : 9490 gange
300 point
Dato : 03-03-06 11:10

Hej.

Vi mangler en stænkplade i rustfri stål med målene 60*70 (eller 60*80)cm, men de steder vi har kigget (fx. bauhaus) har de kun haft alm standardbuer, og en slags firkantet, men med afrundende hjørner. Nogen, der har et eller flere forslag til, hvor vi evt. kan købe sådan en plade?

Og hvis nu vi finder et sted, hvor vi kan købe en rustfri plade i vores mål, men som ikke er en stænkplade - skal pladen så behandles med noget for at være velegnet som stænkplade?

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 03-03-06 11:16

Du kan få den lavet hos Nordisk Stålboks

Jes

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-06 11:18

Hos din lokale smed
Hygge... og go' weekend

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-03-06 11:22

Ja, du kan købe en sådan hos AC Staal i Svogerslev ved Roskilde.
Se hjemmesiden med forslag www.acstaal.dk
Der sælger man alle individuelle mål til bl. a. køkkener - udekøkkener m.m.
Ammitz

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-06 11:23

NB: Hvis det er helt umuligt for dig, så kan jeg få en klippet for dig, men jeg bor helt ude på Djursland (Grenaa) - mobil 6170 5578
Go' weekend...
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-03-06 11:30

Gybo rustfrit stål 75 63 10 00 afdelinger i Herning og Horsens

CEPA Montage 75 64 82 62 Horsens

Dansk Rustfri Kolding 76 30 03 75

Bestil en slebet plade. Behandeles med INOX pleje (olie produkt) til almindelig vedligehold

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-06 11:32

Her laver de den også efter mål http://www.net2kontant.dk/product.asp?product=1992&sub=1010

http://metalting.dk/staenkplader_da/

så kan du altid forhører dig om tilbud

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-06 11:41

Jeg vil stadig påstå, at det er billigere at købe en (evt. på tilbud hos Silvan, Bauhause mv.) på overmål, og så få den klippet til hos den lokale smed. Du kan sikkert få det gjort for et beskedent beløb til "kagekassen".

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-03-06 11:55

Rimelig enig Clan. Oftest er det ikke specielt god kvalitet, det fra trælasten. Men hvis man smutter ind omkring CEPA eller Dansk rustfri finder de nu også oftest en stump afklip, som lige ryger i saksen til en meget tålelig pris!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-03-06 14:04

Og min stænkplade blev (ikke sandblæst) men glasbæst og olieret (syrefri) med det samme inden mine grimme fingre satte mærker.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-06 14:50

Det er hamrende ligegyldigt om der kommer fedtede fingre på. Vask pladen evt. med noget fedtopløseligt... og der er ingen grund til at pladre hele pladen ind i 117 kemikalier. Det er jo en ikke rustfri men rustfast plade (udtrykket rustfri er forældet... yt for de kan ruste, rustfri er en taleform nu). Her i huset får den en tur med det samme som til glaspladen på komfuret (uden at nævne produktnavne), og den glinser som ny.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-03-06 15:03

Jammen så siger vi det Clan.

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 03-03-06 15:12

hov hov CLAN opfordring til at betale sorte penge puuuuha.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-03-06 15:23

Det er ikke alt T&S behøver at vide