/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvilke ram kører min com med?
Fra : Fuckfisse
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 02-03-06 13:43

hej derude! hvilke ram kører en medion 41300 notebook på? vil meget gerne have et svar dajeg ska bestille idag:)

MVH. Daniel FoG

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 02-03-06 14:20

Hvis du har EVEREST kan du køre det og se alt på din maskine.
http://www.lavalys.com/

MVH.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 14:25

Everest er udgået,men den kan hentes her:
http://www.hcma.dk/uploads1/everesthome151.zip

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-03-06 14:44

Aida kan vist lidt mere, bl. a. vise koder på computeren
http://www.freedownloads.be/downloaddetail/353

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 15:03

Aida er forgængeren til Everest og altså betydeligt ældre

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-03-06 15:49

så vidt jeg kan se er der flere muligheder i Aida
prøv at tjekke det ved lejlighed
at den er ældre, skulle der da helst ikke være noget galt i
ellers har jeg da et problem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 16:03

Jeg har udskiftet Aida med Everest fordi Everest kunne vise flere ting.
Programmet kan bare ikk elængere downloades fra Lavalys fordi de nu sælger det.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 02-03-06 16:08

ferik lækker link

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 16:14

For de der ikke ved det kan jeg tilføje at Aida og Everest indeholder links til driverdownloads på diverse hardware og jo nyere programmet er (opdateret) jo flere typer hardware vil være understøttet.

Nogle sværger til denne: http://www3.sympatico.ca/gtopala/ men den kan ikke vise ret mange detaljer om hardwaren.

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 02-03-06 16:42

har hentet everest.. dejligt program. men ska bare vide hvad mine ram hedder? ska jo ha det samme mærke som dem der sidder i.?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 16:54

Du kan som regel godt bruge RAM med en højere værdi, men de vil ikke arbejde hurtigere end de langsomste der er monteret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-06 17:54

DDR RAM ultra snel PC333
hvis det er denne her du mener
http://www.hardware.info/reviews.php?id=452

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 20-03-06 21:25

kanon miritdk... har du en adresse hvor man ka købe dem på? billigst muligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-06 22:12

prøv at forhøre dig hos zitech - de ligger som regel inde med lidt af hvert og er til at tale med ;-?

www.zitech.dk

eller www.datatel.dk

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-03-06 22:57

der er 2 ting jeg især bruger Aida til, når jeg går rundt og hjælper pensionister
1: aflæse deres egne koder, inden computeren skal formateres
2: se hvilke dll filer de har og hvilke de mangler