/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning??
Fra : plak
Vist : 619 gange
150 point
Dato : 24-02-06 20:34

Hejj,.
Skal have tunet min scooter til sport,.
har Malossi sport cylle nu,.
ville have den her opsætning:
-Malossi sport cylle
-Yasuni Z
-Dell´orto 17,5mm
-Malossi Multivar 2000

mit spørgsmål,. hvad skal jeg skifte når jeg tuner til sport?
, feks dyser, koblingsfjeder ruller,krumtap, menbraner osv???

ville nødig have hele motoren bliver smadret pågrund af de småting..:D
på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 24-02-06 21:10

Da, det kun er en sportklassecylinder, kan du beholde din krumtap, da den er rimelig god.
Dysen skal ligge et sted mellem 82 til 92 afhængig af luftfilteret
Ruller skal veje 5 g
Koblingstrykfjederen er ikke absolut nødvendig at skifte, hvis du ikke oplever et rent og jævnt træk, kan du skifte den, til fx +15%.
Racer membraner er jo lavet for et bedere flow igennem en del af motoren, og er i alle tilfælde en lille fordel, men er dog ikke nødvendig at udskifte. Men har din scooter lagt nogle kilometer bag sig, kan du jo under alle omstændigheder skifte membranplader til kulfiber (Carbon) på grund af evt slid, ligeledes er en ny rem jo heller ikke af vejen.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-02-06 21:42

Du skriver at det er en Sport cylinder så jeg går ud fra at det er en 40mm 50ccm cylinder?
Hvis det er en 40mm cylinder, så behøver du ikke skifte krumtap.
Skift til carbonplader på din membran. din lille cylinder kan ikke suge en racermembran alligevel, og slet ikke når du kun har en 17,5mm karburator på.

Hvad dyse angår, kan jeg kun sige:
Start med en alt for stor dyse, som får den til at 4takte, og prøv dig frem med en mindre, indtil du finder den rigtige, hvor den ikke 4takter.

Det er yderst vigtigt at den ikke får for lidt benzin.
For lidt benzin = ekstra varme og smeltet stempel/ringe.

Godkendelse af svar
Fra : plak

Dato : 25-02-06 19:28

Tak for svaret pallebhansen.